Focus pe sănătate: beneficii extrasalariale în pandemie
Angajați sănătoși, companii sănătoase. Este concluzia la care au ajuns organizațiile după ultimul an de pandemie, care ne-a schimbat nu doar comportamentul, dar și modul în care privim sănătatea pe termen lung.
Studiile arată că majoritatea companiilor din România intenționează să ofere angajaților mai multe beneficii extrasalariale „sănătoase”, precum testarea epidemiologică, vaccinarea împotriva COVID-19, dar și abonamente medicale cu mai multe servicii incluse. De ce? Într-o piață a muncii concurențială, protejarea sănătății angajaților și crearea unui mediu de lucru sigur cântăresc greu – asigură continuitatea activității economice și fidelizează angajații.
În pandemie, companiile s-au îndreptat tot spre furnizorii privați pentru asistență completă, atunci când a fost nevoie de servicii specifice. Iar Rețeaua de sănătate Regina Maria a fost aproape de partenerii săi, contribuind activ și concret la binele și siguranța angajaților și a mediului de business din România.
În 2020 a realizat, în parteneriat cu mari angajatori locali, ample campanii de testare. Peste 40.000 de teste RT-PCR și de anticorpi au fost efectuate în beneficiul a peste 36.000 de angajați, atât din zona de producție, cât și din zona de office, pentru a contribui la confortul și siguranța lor.
Comportamentul de testare al companiilor a fost diferit, în funcție de profilul fiecăreia. O parte dintre acestea au aplicat această metodă de screening pentru tot personalul, restul testându-și angajații doar în situații punctuale – confirmarea infecției, testarea contacților direcți, testarea managementului în cazul unor întâlniri esențiale sau călătorii în afara țării.
Cele mai multe teste făcute în 2020 au fost RT-PCR, peste 31.600, urmate de testele imunologice pentru anticorpi și cele rapide antigen. Gradul cel mai ridicat de testare s-a înregistrat în București, urmând Brașov, Constanța și Timișoara.
Și pentru că am amintit de COVID-19, trebuie să menționăm că peste 95% dintre abonamentele Regina Maria includ servicii și investigații pentru pacienții care au trecut prin infecția cu COVID-19, care au dezvoltat complicații pe termen lung, ca urmare a bolii sau a efectelor tratamenteloradministrate.
Alegerea companiilor: sănătate pentru angajați
Sănătatea echipelor a fost cel mai important subiect al anului 2020. Datele Regina Maria arată că au fost cu 50% mai mulți abonați din companii mari care au beneficiat anul trecut de abonamente mai cuprinzătoare, cu mai multe servicii incluse, în comparație cu anul 2019.
La rândul lor, abonații au achiziționat prin intermediul magazinului online al rețelei de sănătate pachete superioare pentru membrii de familie – peste 50% dintre toate abonamentele cumpărate de la lansarea platformei de e-commerce și până în prezent.
De asemenea, nu doar companiile mari au investit în sănătatea angajaților lor, ci și IMM-urile din portofoliul rețelei de sănătate, în pofida contextului generat de pandemie. Peste 80% dintre pachetele de beneficii medicale achiziționate de aceste companii pentru angajații lor au fost abonamente de tip medium – premium.
Un abonat merge de două ori mai des la medic, comparativ cu persoanele fără abonament. Un comportament care, pe termen lung, se traduce într-o sănătate mai bună, fără afecțiuni care te iau prin surprindere sau pe care le tratezi cu eforturi emoționale și financiare.
Prin aplicație e totul mai ușor
Serviciile medicale axate pe prevenție au fost susținute în ultima perioadă de inovații digitale pentru abonați, menite să le faciliteze interacțiunea cu personalul medical.
Clinica Virtuală a fost una dintre cele mai importante transformări digitale, fiind dezvoltată în timp record la începutul pandemiei. Ea a devenit acum o resursă importantă – abonații pot beneficia de consultații medicale din confortul casei sau al biroului, inclusiv de medicina muncii. Peste 400 de medici din peste 30 de specialități medicale le stau la dispoziție.
Din aprilie de anul trecut, de când a fost lansată aplicația, și până în prezent, în Clinica Virtuală s-au efectuat aproape 300.000 de programări, majoritatea aparținând abonaților.
Abonamentele medicale reprezintă cea mai bună metodă prin care angajații pot avea acces rapid și permanent la servicii de sănătate sigure, calitative și de încredere. Companiile au astfel la dispoziție cel mai bun instrument prin care pot să aibă grijă de echipele lor, știind că angajații care au o viață sănătoasă sunt și productivi și fericiți, atât profesional, cât și personal. Acesta este și motivul pentru care abonamentele rămân cel mai important beneficiu extrasalarial non cash oferit de companii angajaților și în 2021.
Puteți consulta aici abonamentele Regina Maria.