In pas alergator
Crosul generatiilor
Deschidem seria de proiecte sportive in care se implica institutiile si companiile alaturi de Fundatia Principesa Margareta a Romaniei, care incurajeaza interactiunea si solidaritatea intre generatii. Ca atare, Fundatia a organizat la sfarsitul lunii aprilie, de Ziua Europeana a Solidaritatii intre Generatii, in Parcul Herastrau, un cros cu participare "intergenerationala": 400 de oameni, copii si varstnici au alergat in perechi mixte la crosul condus de Gabriela Szabo si au participat la numeroase jocuri si probe sportive moderate de Cristian Topescu.
Cu sprijinul si la initiativa Fundatiei, alte zece organizatii din tara au sarbatorit pe 29 aprilie solidaritatea si cooperarea intre generatii.
Tenis de camp in scaun rulant
Incepand din 2007, Fundatiile Vodafone si Motivation au sprijinit organizarea unor competitii sportive nationale si internationale pentru persoanele cu dizabilitati locomotorii prin programul "Parteneriat pentru Sport in Scaun Rulant". Prin intermediul acestuia, cei doi organizatori au dorit sa atraga atentia asupra problemelor persoanelor cu dizabilitati locomotorii si sa le ajute sa se integreze in societate, prin sport. Mai mult, au sustinut si lansarea unor scaune rulante speciale pentru sport. "Cupa Vodafone la Tenis de Camp in Scaun Rulant" este una dintre competitiile organizate in cadrul programului care s-a desfasurat la inceputul lunii iulie 2008.
Organizarea evenimentului a fost sprijinita de Federatia Internationala de Tenis si Federatia Romana de Tenis. Acestea au oferit suport logistic si s-au ocupat de organizarea tehnica a concursului (amenajarea unor terenuri speciale, arbitrii etc.).
Fundatia Vodafone a sustinut anul trecut programul cu suma de 260.000 lei, iar la finalul competitiei, toti sportivii au primit trofee si diplome. Dincolo de rezultatele inregistrate, acest program creeaza sansa unei schimbari de atitudine a celor din jur fata de o realitate sociala. "Sportul poate juca un rol important in realizarea unei societati incluzive, contribuind la integrarea sociala si facilitand angajarea persoanelor cu dizabilitati", afirma oficialii companiei. Si in acest an, cele doua fundatii isi vor continua colaborarea. In cadrul parteneriatului, alaturi de programe sportive, au fost dezvoltate si o serie de proiecte speciale dedicate acestei categorii sociale. "Incepand cu anul 2007, derulam programul <
Stafeta Carpatilor
DHL Romania organizeaza, din 2005, Maratonul Stafeta Carpatilor, iar banii care vin din sponsorizari si taxe de participare sunt donati unor organizatii caritabile. In 2007, maratonul a strans peste 14.000 de euro, pe care i-a distribuit in mod egal Fundatiei Light into Europe si Asociatiei Noi Orizonturi-Familia.
Anul trecut, spun oficialii DHL Romania, s-a inregistrat un numar record de participanti la maraton, peste 650 din care faceau parte atat reprezentanti ai unor companii de renume, cat si participanti individuali, toti insufletiti de dorinta de a contribui la indeplinirea scopului caritabil al evenimentului, dar si de a promova un stil de viata sanatos.
An de an, evenimentul s-a bucurat si de sustinerea atletei Violeta Beclea-Szekely. La editia din 2008 a maratonului, s-au strans 20.000 de euro din taxele de inscriere si din donatii suplimentare. Pe langa banii stransi, s-au facut donatii constand in haine si jucarii pentru copii din partea echipei DHL Belgia. Toate fondurile si donatiile au fost indreptate catre Asociatia Noi Orizonturi-Familia.
Maratonul a devenit, cu siguranta, o traditie. Ca urmare, el se va organiza si in acest an. La cea de-a V-a editie toti amatorii de sport, doritori sa petreaca o zi in aer liber, dar si cei care vor sa contribuie la imbunatatirea conditiilor de viata pentru semenii dezavantajati sunt asteptati la linia de start in data de 6 iunie. Cei care vor sa se inscrie o pot face pe website-ul dedicat evenimentului, www.maratondhl.ro.
Sportul alb
Distrigaz Sud, filiala a Grupului GDF SUEZ, sustine actiunile sportive de peste 17 ani. Iar de trei ani sustine tenisul feminin romanesc, contribuind astfel la dezvoltarea si promovarea acestui sport. Compania si Federatia Romana de Tenis a organizat la inceputul lunii mai, la Arenele BNR, turneul "GDF SUEZ OPEN ROMANIA". Competitia din acest an a fost dotata cu premii in valoare totala de 100.000 de dolari, devenind astfel cel mai important eveniment din tenisul feminin organizat in Romania.
In 2007 a fost demarat parteneriatul cu Federatia Romana de Tenis, principalele linii directoare ale acestuia fiind organizarea unui turneu international de tenis feminin de inalt nivel, sponsorizarea unui numar de 12 turnee feminine futures din cadrul Circuitului International de Tenis Feminin al Romaniei, precum si sustinerea Centrului National de Tenis si a echipei romane de Fed Cup.
Editia din acest an a reunit jucatoare din peste 20 de tari, printre care si romancele Simona Halep, Raluca Olaru si Elena Bogdan.
10 pentru Pavel
Sportul alb este sustinut si de BRD – Groupe Societe Generale, care in colaborare cu Federatia Romana de Tenis, a initiat o ampla campanie nationala de promovare – "10 pentru Andrei Pavel". Campania a fost lansata cu scopul de a nu lasa tinerele talente ale tenisului romanesc sa se piarda pe drum. In 2008, la cea de-a doua editie a campaniei, intr-un turneu care a inclus sase orase, peste 500 de tineri pasionati de tenis au avut ocazia sa-l intalneasca pe teren pe campionul national Andrei Pavel.
In vara anului trecut, caravana "10 pentru Andrei Pavel" a stabilit intalniri cu tinerii tenismeni in Bucuresti, Constanta, Galati, Bacau, Iasi si Suceava. In aceste orase, Pavel a jucat tenis cu tinerii prezenti la eveniment, iar la sfarsitul meciurilor, tinerii au primit premii din partea organizatorilor.
Trebuie mentionat faptul ca din 2000, de cand a inceput colaborarea cu Federatia Romana de Tenis, BRD a investit in sportul alb 845.000 de euro.
Romania in miscare
Solidar cu organizatiile este si Ministerul Tineretului si Sportului care a lansat pe 5 mai campania media "Romania in Miscare". Initiativa ministerului, sustinuta material de BRD – Groupe Societe Generale, are scopul de a populariza in randul oamenilor sportul si miscarea, considerate a fi atribute ale unei vieti sanatoase.
Nadia Comaneci, Gabriela Szabo, Elisabeta Lipa, Ilie Nastase, Gheorghe Hagi, Ivan Patzaichin, Adrian Mutu si Leonard Doroftei sunt protagonistii campaniei TV – "Lasa-ti copilul sa devina legenda" – care ne prezinta ce ar fi facut in viata daca nu ar fi avut ocazia sa practice sportul de performanta. Spoturile video sunt prezentate intr-o maniera vesela si relaxanta, insa doresc sa atraga atentia ca o parte din marile talente ale Romaniei se pot risipi daca nu sunt indrumate catre domeniul vocatiei lor.
Pe toata durata acestei campanii, cei opt campioni vor promova in toata tara valorile sportului si ale miscarii, in cadrul unor intreceri si evenimente dedicate acestui proiect. La fiecare dintre acestea, unul dintre cei opt promotori va face demonstratii si va vorbi tinerilor despre importanta mentinerii sanatatii cu ajutorul sportului.