Înscrierile în competiția Fabricat în Ţara lui Andrei continuă până pe 2 iulie
2 iulie este data limită până la care toți cei care au o idee de afacere socială se pot înscrie în competiție, pe ȚaraluiAndrei.ro, secțiunea „Fabricat în TLA”. Aflată la cea de a doua ediție, ea este deschisă tuturor celor care au o idee de afacere care generează valoare economică și socială în comunitățile din România.
În prima ediție a proiectului, au fost dezvoltate și finanțate zece afaceri sociale. Până la finalul anului 2015, acestea vor genera 33 de locuri de muncă pentru oamenii din comunități, venituri pentru 481 de localnici și instruire pentru 171 de persoane.
Cu sau fără experiență anterioară de business, oricine își poate înscrie ideea care își propune să aducă valoare uneia dintre cele 29 de comunități din program, până pe 2 iulie 2015. Antreprenori, ONG-uri, PFA-uri, SRL-uri sau întreprinderi individuale, toate se pot înscrie pe site-ul competiției.
În luna august, juriul Fabricat în Țara lui Andrei va selecta 35 de finaliști, care vor parcurge o etapă de pregătire ce presupune acordarea de consultanță de la experții programului. Consultanța este axată pe nevoile individuale ale fiecărui finalist, la care se adaugă sprijin financiar pentru testarea fezabilității ideilor.
Câștigătorii vor fi anunțați în aprilie 2016 și vor primi finanțare nerambursabilă de până la 32.000 de euro fiecare.
Sprijinul financiar este completat de orele de consultanță oferite antreprenorilor pe toată durata proiectului, în domenii-cheie pentru viitoarele afaceri: management financiar, legislativ, marketing, distribuție etc.
Cele 29 de comunități incluse în program sunt: Miceşti (Argeş); Zemeş, Moineşti, Slănic Moldova (Bacău); Suplacu de Barcău, Marghita (Bihor); Scorţoasa, Tişău, Berca (Buzău); Corbu (Constanţa); Moreni, Aninoasa, Gura Ocniţei (Dâmboviţa); Clejani, Mârşa (Giurgiu); Bustuchin, Turburea, Ţicleni (Gorj); Movileni, Poboru (Olt); Poiana Câmpina, Podenii Noi, Scorţeni (Prahova); Marca (Sălaj); Videle, Cosmeşti, Siliştea, Scurtu Mare (Teleorman); Mădulari (Vâlcea).
Competiția este organizată în parteneriat cu Fundația NESsT, o organizație internațională specializată în dezvoltarea de afaceri sociale în țările în curs de dezvoltare. Rolul său va fi de a asigura selecția și consultanța pentru dezvoltarea afacerilor sociale în primii ani de la înființare.
„Ţara lui Andrei”
Din 2007, când OMV Petrom a adoptat conceptul grupului OMV pentru business responsabil, a acordat prin platforma de implicare „Ţara lui Andrei” peste 40 milioane euro pentru dezvoltarea comunităţilor din România.
„Ne propunem să dezvoltăm relaţii bazate pe câştig reciproc între societate, mediu şi companie prin soluţii inovative. Ne concentrăm pe managementul apei şi al CO2, inovație și energii noi și educaţie pentru dezvoltarea oamenilor. Standardele de etică şi codul de conduită reglementează toate relaţiile de afaceri, iar dialogul şi implicarea părţilor interesate sunt parte integrantă a practicii comune de business”, se arată în comunicatul de prezentare al proiectului Fabricat în Țara lui Andrei.
Despre OMV Petrom
OMV Petrom este cel mai mare grup petrolier integrat din Europa de Sud-Est, cu o producţie anuală de ţiţei şi gaze de aproximativ 66 milioane bep în 2014. Grupul are o capacitate de rafinare de 4,5 milioane tone anual, operează o centrală electrică de înaltă eficienţă de 860 MW şi un parc eolian de 45 MW. Pe piaţa distribuţiei de produse petroliere, OMV Petrom este prezent pe pieţele din România şi ţările învecinate prin intermediul a circa 780 benzinării, la sfârşitul anului 2014.
OMV, cea mai mare companie industrială listată din Austria, deţine 51,01% din acţiunile OMV Petrom, statul român, prin Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri, deţine 20,64%, Fondul Proprietatea deţine 18,99%, iar 9,36% se tranzacţionează liber la Bursa de Valori Bucureşti.
În ultimii zece ani, investiţiile pentru modernizarea şi consolidarea OMV Petrom s-au ridicat la peste 11 miliarde euro. Anual, impactul direct, indirect şi indus al OMV Petrom în PIB-ul României este de circa 4,5%.
Despre NESsT
NESsT este o organizație non-profit internaţională ce îşi propune să rezolve probleme sociale critice în ţările cu pieţe emergente prin dezvoltarea şi susţinerea întreprinderilor sociale, operând în prezent în Europa şi America Latină. La nivel global, în cei 17 ani de activitate, NESsT a lansat 160 de întreprinderi sociale în zece ţări, a oferit sprijin financiar de peste 11 milioane de dolari şi a îmbunătăţit calitatea vieţii în mod direct a 400.000 de persoane şi a peste două milioane de oameni în mod indirect.
De la înfiinţarea sa în 2007 în România, NESsT a organizat patru competiţii pentru întreprinderi sociale, având în prezent nouă întreprinderi sociale active în portofoliu şi alte 12 sprijinite prin diverse proiecte de consultanţă. În cei șapte ani de activitate în România, NESsT a oferit suport financiar în valoare totală de peste 1 milion de dolari.