O decizie etică de 40 de milioane de dolari a unui CEO
Ed Bastian [Photo: Daisy Korpics for Fast Company]
Doi directori executivi de rang înalt, fondatorul Delta’s, Ed Bastian, și fondatorul Spanx, Sara Blakely, discută despre provocările de aliniere a valorilor lor cu felul lor de a conduce în vremuri nesigure.
CEO-ul Delta Air Lines, Ed Bastian, mereu zboară pe post de coach. „Nu plătesc pentru locuri, așa că e cel mai bun lucru pe care îl pot obține”, a spus el în cadrul unui eveniment Fast Company, Innovation Festival. Zburând la categoriile ieftine îi permite să audă opiniile direct de la consumatorii Delta, spune Bastian.
În același mod își folosește și adresa lui de e-mail, care este publică. Bastian spune că miile de mesaje pe care le primește în fiecare zi îi permit să țină evidența în timp real a preocupărilor consumatorilor și a problemelor Deltei.
A fost, zice el, unul dintre acele e-mailuri din februarie anul trecut, de la unul din supraviețuitorii studenți la Scoala Stoneman Douglas din Florida, care îl alertează că Delta oferă o reducere a costurilor de grup pentru membrii ANR.
„În termen de cinci minute de la primirea e-mailului, am decis că nu putem face acest lucru”, a spus Bastian. „Nu așa funcționăm noi. Nu spun că ANR era problema. Ei au dreptul la opiniile lor. Dar nu au dreptul la o reducere doar pentru că sunt ANR”.
Câteva săptămâni mai târziu, legiuitorul de stat din Georgia a votat să fie eliminată o taxă de impozitare a combustibilului, costând astfel Delta nici mai mult, nici mai puțin de 40 de milioane de dolari pe an. Dar Bastian rămâne convins că a luat decizia corectă. „Valorile noastre nu sunt de vânzare și aș face-o din nou”, a spus el. Mai târziu, acesta a adăugat: „Dar data viitoare aș putea suna la președintele consiliului nostru înainte de a lua această decizie”.
(Guvernatorul Georgiei, Nathan Deal, a suspendat ulterior colectarea impozitului, iar legiuitorul poate revizui problema la începutul anului 2019.)
Bastian a apărut pe strada 92 Y, în Manhattan, alături de fondatorul și CEO-ul Spanx, Sara Blakely, pentru a discuta cum valorile își informează conducerea în momente nesigure.
Urmărește aici Innovation Festival by Fast Company.
Spanx a colaborat recent cu designerul Zac Posen și Lands ‘End pentru a actualiza uniformele pentru cei 65.000 de angajați ai Delta din întreaga lume.
„Am vrut să punem unicitatea în uniformă”, a spus Bastian. „Oamenii noștri sunt minunați și ne dorim ca uniformele noastre să îi facă să se simtă și mai mari”.
Blakely a subliniat că contribuția Spanx la noul aspect este atât despre sănătate, cât și despre stil: compresia graduală a ciorapilor ajută circulația sanguină pentru echipajele care zboară șa o înaltă altitudine. Compania a petrecut mai mult de un an testând produsele noi pe femei din întreaga lume pentru a se potrivi cu fiecare ton al pielii.
Blakely a spus că nu a fost nevoită să adapteze limbajul. În jurul companiei sale în era #MeToo. „Am comunicat la fel ca la început”, a spus ea, „care trebuie să fie autentică. Vreau ca femeile să se simtă mai bine. Să le permită femeilor să se potrivească mai bine cu hainele, astfel încât să poată fi autentice. ”
Blakely își amintește că la scurt timp după lansarea companiei sale în urmă cu 18 ani, „Toți acești oameni au început să mă întrebe: Sara, care e strategia ta de ieșire? Și nu știam despre ce vorbeau ei. Nu călătorisem niciodată la clasa business. Așa că în cele din urmă am venit cu o linie parcă scoasă din context. Știți ce? Strategia mea de ieșire este următoarea: vreau să ies dintr-o cameră și să arăt bine.”
DESPRE AUTOR
Jay Woodruff este un editor contribuitor al Fast Company. Dupa ce a ajutat la lansarea DoubleTake trimestrial, s-a alăturat echipei Esquire și mai târziu a deținut poziții editoriale senior la Entertainment Weekly.