Petrom, Dacia si BCR, in topul responsabilitatii sociale corporatiste din Romania
De anul trecut pana acum, Automobile Dacia a marcat cea mai buna evolutie, scorul sau crescand de la 21% la 50%. La nivel regional, companiile maghiare s-au pozitionat pe primul loc (cu o medie per companie de 43%), urmate de catre companiile austriece (40%) si poloneze (30%), in timp ce companiile romanesti se afla in prima faza de dezvoltare a unor operatiuni de responsabilitate sociala si fata de mediul inconjurator (cu o medie a primelor 25 de companii de 21%).
Compania austriaca “OMV AG” se afla pe primul loc in topul companiilor din lista CEE-100 si este prima dintre companiile austriece, cu un scor de 90%, urmata fiind de compania
“Hungarian Telekom” (88%), liderul pietei maghiare. Rezultate bune au fost obtinute si de
companiile petroliere din Polonia si Romania (“PGNiG S.A.” – 69%, “Petrom S.A.” – 69%),
asigurandu-si astfel locul 12 si 13 in lista regionala.
Rezultatele companiilor romanesti arata o performanta slaba in domeniul comunicarii responsabilitatii asupra mediului inconjurator si in comunicarea despre practicile de resurse umane (ex: existenta unor forme de angajare atipice, cum ar fi jumatate de norma sau lucru flexibil). Din 25 de companii doar sapte si-au publicat un raport de CSR sau de mediu in ultimii doi ani, in timp ce numai sapte website-uri de companii prezinta o sectiune de CSR/ sustenabilitate detaliata si usor de accesat”, se arata in raport.
“Indicele compozit CSR 24/7 CEE-100” masoara performanta la nivel regional si include
rezultatele primelor 25 de companii din cele patru tari evaluate, ajustate cu marimea PIB-ului fiecarei tari din rating.