Petrom îşi încurajează angajaţii să redirecţioneze 2% din impozitul pe venit către societatea civilă din România
Campania se derulează în perioada 19 – 23 martie la nivelul întregii companii. Petrom a reunit în materialele informative ale campaniei peste 150 de organizaţii active la nivel naţional şi local (în comunităţile în care compania îşi desfăşoară activitatea) în domenii precum educaţie, sănătate, protecţia mediului şi programe sociale.
Pentru facilitarea procesului de redirecţionare, o caravană mobilă a vizitat 14 puncte de lucru Petrom din ţară în Bucureşti, Bolintin Vale, Buzău, Constanţa, Craiova, Moineşti, Piteşti, Ploieşti, Suplacu de Barcău, Târgovişte, Videle, Rafinăria Petrobrazi şi Centrala Brazi. Astfel, angajaţii au fost informaţi despre organizaţiile non-guvernamentale active în comunitatea lor, au fost sprijiniţi în procesul de redirecţionare, iar toate formularele completate au fost colectate de către organizatori pentru a fi trimise către administraţiile financiare corespunzătoare.
„Dorim să susţinem acele programe ale societăţii civile care contează pentru România” Ieri, la sediul Petrom City din Bucureşti, compania a găzduit un târg la care au participat 21 de organizaţii nonguvernamentale care desfăşoară proiecte de succes în domenii precum protecţia mediului, educaţie, sănătate sau cauze sociale. Cei peste 2.500 de angajaţi ai Petrom City au avut ocazia să interacţioneze direct cu reprezentanţii ONG-urilor prezente şi să ia, astfel, o decizie documentată privind destinaţia celor 2% din impozitul lor pe venit.
„Această campanie este deja o tradiţie pentru comunitatea Petrom. De cinci ani ne implicăm în susţinerea societăţii civile prin promovarea prevederii 2%. Anul acesta suntem şi la a doua ediţie a
târgului de ONG-uri care dă posibilitatea colegilor noştri să interacţioneze direct cu ONG-urile şi să
afle despre cauzele pe care le susţin. Prin acest demers ne dorim să susţinem acele programe ale
societăţii civile care contează pentru România, prin implicarea directă a angajaţilor noştri”, a declarat Mona Nicolici, Manager Relaţii Comunitare Petrom.
21 de ONG-uri prezente la târg
ONG-urile prezente la târgul din Petrom City au fost: Fundaţia Renaşterea, Asociaţia Little People,
Fundaţia Pentru Smurd, Asociaţia Transplantaţiilor din România, Hospice Casa Speranţei, Ateliere
Fără Frontiere, Organizaţia Salvaţi Copiii România, Hope and Homes for Children România, Fundaţia Romanian Angel Appeal, Samusocial România, Chance for Life, Fundaţia Motivation România, Fundaţia Principesa Margareta a României, Fundaţia Leaders România, SOS Satele Copiilor, Fundaţia pentru Sprijin Comunitar Bacău, Asociaţia MaiMultVerde, Asociaţia EcoAssist, Let's Do It, Romania! şi Carpatia – Asociaţia de Turism şi Ecologie.
50% dintre angajaţi chestionaţi au ales să sprijine sănătatea, în 2011 În cadrul campaniei din 2011, peste 1.500 de angajaţi ai companiei au redirecţionat 2% din impozitul pe venit către o entitate non-guvernamentală. Conform unui studiu desfăşurat anul trecut în Petrom City, peste 50% dintre angajaţii chestionaţi au ales să sprijine sănătatea, 10 % protecţia copilului, 8% educaţia, 6% cauzele sociale, câte 4% au susţinut cultura sau persoanele cu dezabilităţi, 3% protecţia animalelor, 2% protecţia mediului, iar 9% s-au îndreptat către alte cauze. Campania de promovare a prevederii 2% din Codul Fiscal este un demers de responsabilitate socială Petrom.