Proiect de educaţie digitală implementat în 10 şcoli din mediul rural
Proiectul, derulat în 10 şcoli din mediul rural, este implementat în urma primului studiu care analizează educaţia digitală în zonele defavorizate realizat de GfK în şcolile gimnaziale din mediul rural.
Şcolile vor fi dotate cu echipamente pe care vor rula materiale digitale educative de tipul „ȋnvăţare prin joc” pentru clasele V – VIII. Au fost alese matematica și informatica pentru că dezvoltă abilităţi precum logica şi gândirea analitică, esenţiale pentru integrarea în era digitală.
Cele 10 şcoli participante vor fi alese printr-un apel public, la care se poate înscrie orice unitate şcolară cu ciclu gimnazial din mediul rural.
„Digitalul a revoluţionat deja multe domenii. Ȋnvăţământul însă este încă majoritar tradiţional, deşi digitalizarea are un potenţial imens de transformare pentru educaţie şi există iniţiative variate în acest sens la nivel global. Ȋn multe ţări a devenit comun faptul că educaţia transmisă prin metode digitale îmbunătăţeşte abilităţile copiilor şi le oferă acestora un bagaj solid de cunoştinţe pe care îl vor folosi pentru a se integra mai repede şi mai uşor în societatea asaltată continuu de schimbările tehnologice. Ȋn cazul în care proiectul-pilot va avea rezultate bune, intenţionăm să-l extindem la nivel naţional începând din 2017”, a spus Dana Deac, Preşedinte al Consiliului Director al Fundaţiei Orange.
În urma studiului am aflat că 95% dintre şcoli sunt conectate la Internet, dar conexiunea este folosită în mare măsură în scopuri administrative. Mai mult, 90% dintre școlile din mediul rural au un laborator IT, însă doar jumătate dintre laboratoare sunt conectate la Internet. Deşi în toate școlile din mediul rural există computere, în doar 75% din școli echipamentele sunt funcționale.
De asemenea, studiul a arătat că 63% din profesori au o atitudine deschisă în ceea ce privește utilizarea noilor tehnologii la clasă, deşi experienţa lor didactică cu materiale educative digitale este foarte redusă, în principal din cauza lipsei de material digital corespunzător, precum softurile educaţionale sau manualele digitale. Ȋn ceea ce-i priveşte pe elevi, majoritatea sunt deschişi către noile tehnologii şi mulţi dintre ei realizează deja activităţi şcolare pe calculatorul de acasă sau de la şcoală.