Responsabilitatea e un simplu gest
"Noua ne pasa"
Diabetul. Compania farmaceutica Novo Nordisk Romania a venit in 2008 in sprijinul bolnavilor de diabet prin intermediul a doua actiuni: o donatie de 30.000 de euro pentru pacientii insulino-dependenti afectati de inundatiile din Nordul Moldovei si o tabara pentru copiii bolnavi de diabet, cu o situatie materiala precara.
La nivel national, exista 457.000 de pacienti diagnosticati cu diabet. Dintre acestia, 125.000 de adulti si 2.500 de copii sunt insulino-dependenti.
Un alt proiect al companiei, "Transforma diabetul", a fost demarat cu ocazia Zilei Mondiale a Diabetului din noiembrie 2008. Este primul proiect de educatie si responsabilizare a populatiei cu privire la gravitatea si incidenta diabetului, demarat in Romania. Campania a continuat si in acest an, prin organizarea unui tur national menit sa lanseze un semnal de alarma cu privire la situatia diabetului in Romania. In perioada 26 aprilie – 2 mai, caravana a vizitat patru mari orase din tara si a atras aproximativ sase mii de vizitatori. Medicii specialisti si asistentele medicale prezente la caravana au efectuat teste gratuite de glicemie si au acordat consultatii medicale pentru peste cinci mii de persoane interesate.
Pe langa evaluarea glicemiei, vizitatorii caravanei au aflat in ce masura prezinta risc de diabet prin intermediul unui chestionar electronic, fiind apoi indrumati de catre specialisti spre un stil de viata sanatos si o nutritie corespunzatoare. Novo Nordisk are permanent in derulare astfel de campanii sociale prin care ofera ajutor persoanelor cu diabet din Romania.
Sindromul Parkinson
Patronatul Farmacistilor din Romania, impreuna cu Asociatia Antiparkinson, au lansat la jumatatea lunii aprilie o campanie de informare si constientizare privind sindromul Parkinson, "Nu ii lasa sa lupte singuri", ce va dura sapte luni. Campania aduce in prim-plan necesitatea implementarii unor noi forme rapide de tratament. Imbunatatirea tratamentelor actuale si oportunitatea dezvoltarii unor modalitati terapeutice noi reprezinta prioritatile campaniei. Proiectul se va desfasura in peste 500 de farmacii in cadrul carora vor fi distribuite formulare si pliante de informare. Orice persoana se poate implica in derularea acestei campanii prin achizitionarea de insigne-lalea in valoare de cinci lei din farmacii sau prin cumpararea cartii "Viata cu boala Parkinson", avandu-l ca autor pe Dan Raican, presedintele Asociatiei Antiparkinson.
1 din 8 femei
Campania "1 din 8 femei" derulata de Avon Romania inca din 2002 se inscrie in efortul global al Fundatiei Avon de a informa populatia privind incidenta si diagnosticarea precoce a cancerului la san si gasirea unui tratament care sa duca la eradicarea acestei boli. Numele campaniei vine de la o statistica care spune ca 1 din 8 femei risca sa se imbolnaveasca de cancer la san. In fiecare an, 5.600 de femei din Romania afla ca sunt atinse de aceasta suferinta. Dintre acestea, 90% ajung la medic in stadii avansate ale bolii, cand sansele de supravietuire si de tratament sunt reduse. Cancerul la san poate fi tratat si chiar vindecat daca este descoperit la timp. Rata de supravietuire este de aproape 100% daca diagnosticarea se face in fazele primare ale bolii.
Fondurile stranse din vanzarea produselor campaniei impotriva cancerului la san sunt exclusiv folosite pentru a ajuta femeile din Romania.
Ele iau doua directii:
- donarea de echipament medical performant folosit in diagnosticarea si tratarea cancerului la san;
- derularea unei campanii educative la nivel national, pentru a determina cat mai multe femei sa faca pasii necesari in directia diagnosticarii precoce a cancerului la san.
Stop cancer
Anul trecut, BRD a sustinut campania "Stop cancer", initiata de Fundatia Scheherazade si realizata in sprijinul copiilor bolnavi de cancer. Evenimentul, care s-a desfasurat la Ambasada Romaniei de la Paris, a urmarit sa atraga atentia opiniei publice asupra cancerului juvenil. De asemenea, a urmarit sa stranga fonduri pentru dotarea spitalului de copii Marie Curie din Bucuresti cu aparatura de diagnosticare precoce a acestei boli. Suma cu care a contribuit banca la derularea acestei campanii a fost de peste 35.000 de euro.
"O sansa pentru viata"
Companiile se implica si in programe de donare a sangelui. Potrivit Vodafone, au fost salvate peste 70.000 de vieti in cadrul programului national de donare de sange "O sansa pentru viata" derulat impreuna cu Asociatia React. Peste 54.000 de persoane au donat sange in cadrul programului, in perioada mai 2008-iunie 2009. In numai o luna de la lansarea editiei a doua, mai mult de 4.000 de tineri, in principal studenti, au donat sange in punctele mobile de recoltare si la centrele de transfuzii locale.
Sangele recoltat este folosit in transfuzii pentru pacientii victime ale unor accidente sau traumatisme, in interventiile chirurgicale complexe sau in tratamentul unor afectiuni cronice. "Foarte util", spun oficialii Vodafone, "este sangele recoltat de la donatorii fideli. Din motive de siguranta transfuzionala, el se foloseste ca sursa unica de trombocite, elemente sangvine vitale in tratamentul leucemiilor si in transplante (trombocitele se extrag doar de la donatorii cu minimum trei donari antecedente, efectuate pe parcursul anului anterior)". Sangele donatorilor a ajuns la copiii bolnavi de leucemie si la pacientii supusi unui transplant. In cadrul editiei din 2009-2010 a programului vor fi organizate alte cinci noi sesiuni de donare in sediile Vodafone si altele patru in centrele universitare.
"Construim pentru Viitor"
Petrom investeste in prezent peste 660.000 de euro in reabilitarea a patru unitati de invatamant din judetele Arges, Salaj, Dolj si Teleorman. In majoritatea scolilor si gradinitelor din aceste zone instalatiile sunt invechite, incalzirea salilor de clasa este asigurata de sobe cu lemne, iar instalatiile sanitare se afla in exteriorul cladirilor.
Lucrarile de reabilitare includ consolidarea elementelor de rezistenta a cladirilor, imbunatatirea conditiilor sanitare, inlocuirea completa a instalatiei electrice si asigurarea unor spatii adecvate pentru salile de clasa si locurile de joaca. Compania va implementa si conceptul de cladiri eficiente energetic. Astfel, prin lucrarile de termoizolare si inlocuirea completa a sistemului de incalzire, cladirile vor avea un consum de energie cu 50% mai redus decat pana acum. La inceputul anului scolar 2009-2010, cele patru institutii de invatamant vor fi pregatite sa-si primeasca elevii.
In cadrul programului "Construim pentru Viitor", in perioada 2007-2008, Petrom a mai ridicat sapte case noi la Radauti si Moinesti si a renovat alte 60 de case de care, in prezent, beneficiaza peste 130 de persoane. "Construim pentru Viitor" este parte a platformei de responsabilitate sociala "Petrom: Respect pentru Viitor".