Strategii de fundraising inovatoare cu Marinela DOBOȘERU: De la corporație la comunitate
Într-o lume agitată și competitivă, mulți oameni visează să-și găsească un scop mai profund și să contribuie la o cauză în care cred cu adevărat. Este și cazul Marinelei Doboșeru, o tânără de 32 de ani care a decis să renunțe la un job într-o multinațională pentru a prelua funcția de manager de fundraising în cadrul Asociației ,,Salvează o Inimă.” Cu o carieră de succes în spate, Marinela a ales să urmeze o cale mai puțin tradițională, pentru a face o diferență semnificativă în viețile celorlalți. Calitățile ei de lider și abilitățile de comunicare au fost puse în slujba unui scop nobil.
Ce te-a determinat, mai exact, să renunți la job-ul tău și să te alături acțiunilor de fundraising derulate de Asociația ,,Salvează o inimă”?
După ani de lucru într-o corporație, am simțit nevoia să-mi dedic energia și abilitățile în scopuri care să conteze pentru mine. Am fost profund impresionată de misiunea asociației și de modul în care aceasta a ajutat copiii și familiile lor să depășească dificultățile. Am mai fost implicată în proiecte de voluntariat, de-a lungul anilor, însă acum am simțit că aici este locul meu. Am simțit că principiile mele de viață se potrivesc perfect cu viziunea și misiunea acestei organizații și că pot aduce o contribuție valoroasă la atingerea obiectivelor pe care și le-a propus. Abilitățile de comunicare, planificare și gestionare a timpului pe care le-am dobândit în cariera mea de până acum s-au dovedit a fi esențiale în atragerea donațiilor și în dezvoltarea relațiilor cu donatorii și partenerii. Mă bucur nespus că pot pune experiența mea în slujba unor cauze atât de dificile.
Cum a fost călătoria Asociației ,,Salvează o Inimă” în ultimele 12 luni?
În acest an, peste 55.000 de donații au salvat viața a 200 de copii și adulți. Nu mai puțin de 300 de companii s-au implicat în campaniile umanitare derulate de Asociația „Salvează o inimă”. Donațiile oamenilor de afaceri s-au ridicat la peste 500.000 de euro. Problemele medicale grave necesită resurse considerabile, iar companiile din domeniul medical, pharma și asigurări au jucat un rol crucial în asigurarea accesului acestor copii la tratamentele salvatoare și intervenții chirurgicale de urgență.
Cum reușiți să atrageți sute de companii în susținerea eforturilor voastre?
Prin investiții semnificative în digitalizare și transparență, Asociația Salvează o inimă a reușit să mobilizeze sute de companii în eforturile noastre de a aduce alinare familiilor greu încercate de viață. În cei 11 ani de activitate, am derulat peste 450 de campanii de strângere de fonduri, majoritatea având ca obiectiv salvarea copiilor aflați în situații medicale critice.
Avem o misiune bine definită și o poveste puternică. Comunicăm transparent cu partenerii noștri și le oferim informații clare despre cum vor fi folosiți banii lor în sprijinul cauzei pe care ei au ales-o. Căutăm, în același timp, să încheiem parteneriate strategice cu oameni de business care împărtășesc valorile noastre, astfel colaborarea este mult mai ușoară.
Am investit semnificativ în digitalizarea procesului de fundraising, astfel încât accesul la informații de interes public să fie ușor și rapid, disponibil direct pe site-ul nostru. De exemplu, orice donație înregistrată, contract de sponsorizare semnat sau factură achitată poate fi verificată online cu ușurință. Chiar și donațiile efectuate prin SMS sunt monitorizate și publicate sub formă de liste. Oferim donatorilor informații actualizate cu privire la situația financiară și medicală a fiecărui caz pe care îl susțin, indiferent dacă au donat doi euro sau zeci de mii de euro.
În plus, companiile partenere primesc lunar un raport de activitate detaliat, ceea ce asigură transparența și încrederea în parteneriatul nostru. Această abordare a fost cheia pentru a reuni sute de companii în sprijinul nostru și pentru a face o diferență reală în viețile copiilor aflați în suferință.
Ce priorități are Asociația „Salvează o Inimă” anul viitor și cum credeți că obiectivele stabilite vor contribui la îndeplinirea strategiei organizației pe termen lung?
Avem ca obiectiv principal creșterea impactului nostru asupra vieților copiilor aflați în situații medicale critice. Prioritățile noastre includ dezvoltarea de noi parteneriate, extinderea programelor de sprijin și consolidarea resurselor financiare.
În tot acest proces, colaborarea cu mediul de afaceri este esențială. Ne propunem să creștem numărul parteneriatelor cu oamenii de afaceri și organizațiile care ne împărtășesc valorile și pot susține cauza noastră.
Vom acorda o atenție specială familiilor cu copii în stare gravă. Vom crea, în acest sens, un program de sprijin emoțional – în care vor fi implicați psihologi și duhovnici – pentru a-i ajuta pe părinți să facă față mai ușor situațiilor dificile cu care se confruntă.
Vom investi, de asemenea, în dezvoltarea capacităților noastre interne pentru a asigura o gestionare eficientă a resurselor și a proiectelor de care ne ocupăm.
Aceste obiective vor contribui la îndeplinirea strategiei organizației pe termen lung prin creșterea resurselor financiare disponibile, extinderea impactului în comunități și consolidarea rolului nostru în sprijinirea copiilor cu probleme grave de sănătate. Astfel, ne vom putea continua misiunea de a aduce speranță și o șansă la o viață mai bună pentru cei care au nevoie de ajutor.
Ce obiective personale v-ați propus pentru 2024? Care va fi prioritatea dumneavoastră în noul an?
În plan personal, am decis să acord mai mult timp familiei și să îmi dezvolt abilitățile de leadership. Prioritatea mea pentru noul an este să echilibrez mai bine viața profesională cu cea personală. Îmi doresc să învăț, să mă dezvolt constant, atât în carieră, cât și ca persoană.
Aș dori, de asemenea, să consolidez relațiile pe care le am, deoarece cred cu tărie că interacțiunile umane sunt esențiale pentru bunăstarea noastră. Oamenii au nevoie să se simtă ascultați, înțeleși și apreciați și vreau să contribui la crearea unui mediu în care aceste nevoi sunt îndeplinite.
Cum credeți că aceste obiective personale vă vor influența și completa dezvoltarea și succesul în ambele sfere ale vieții, personale și profesionale?
Căutarea continuă de a mă dezvolta în plan personal mă ajută fiu mai echilibrată, mai motivată, mai încrezătoare și mai flexibilă. Acest lucru se traduce într-o abordare mai matură și mai eficientă a problemelor și provocărilor atât în viața personală, cât și în cea profesională.
Când mă simt în echilibru cu mine însămi pot contribui mai eficient la succesul organizației noastre. În final, dezvoltarea personală și profesională sunt strâns legate și se completează reciproc.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 287
Pentru abonare, click aici