Tradiția de a face bine. Proiecte de impact și inițiative pentru un viitor sustenabil
Povestea Unilever în România a început în 1991, odată cu primele importuri de produse. La 30 de ani de când primele produse ale companiei au intrat pe piața din România, sărbătorim tradiția de a face bine prin brandurile și produsele Unilever, prin inovațiile și brandurile locale pe care le-am crescut cu mândrie, prin misiunile sociale ale brandurilor noastre, care au jucat de-a lungul timpului un rol important în viețile românilor.
„Compania noastră s-a dezvoltat în România pentru că ne-am concentrat pe înțelegerea dorințelor și nevoilor românilor și am vrut să fim cu adevărat parte din viețile lor prin brandurile noastre, care și-au asumat misiuni puternice, menite să ajute societatea și comunitățile în care suntem prezenți. Scopul nostru este să contribuim la transformarea stilului de viață sustenabil într-o obișnuință și întreaga noastră activitate se concentrează pe împlinirea acestei misiuni. Astfel, de 30 de ani am adaptat misiunile brandurilor noastre cu tradiție la nevoile cetățenilor români și am reușit să contribuim la realizarea unor schimbări cu impact pozitiv în comunitățile din România” – ANA-MARIA PÂSLARU, General Manager Unilever South Central Europe
Branduri cu misiune socială
Ne mândrim cu zeci de branduri mari, cu tradiție în România. Branduri care au crescut de-a lungul anilor, au câștigat încrederea consumatorilor, iar produsele noastre sunt ajutoare de nădejde în casele românilor. Cele mai multe dintre brandurile Unilever și-au stabilit misiuni sociale importante, menite să genereze schimbări în bine în societate. Dove, Rexona, Domestos, Cif, Omo, Napoca sunt doar câteva dintre brandurile noastre cu tradiție, care zi de zi se implică pentru o societate și o lume mai bună.
Două dintre cele mai active programe pe care le desfășurăm anul acesta în România sunt Dove – Programul Ai încredere în tine și programul Domestos Susține igiena în școli și ne bucurăm să le detaliem în continuare.
Dove – Programul Ai încredere în tine
Dove are convingerea că frumusețea este o sursă de încredere, nu de anxietate. Misiunea noastră este de a ne asigura că generația următoare crește bucurându-se de modul în care arată, ajutând tinerii să își crească stima de sine și să își atingă potențialul maxim. Cu acest scop am lansat anul acesta programul Dove – Ai încredere în tine, printr-un proiect pilot desfășurat în perioada ianuarie-februarie în șapte școli din București, Craiova, Sighetu Marmației (Maramureș) și Răducăneni (Iași).
Rezultatele programului pilot au fost peste așteptări – peste 2.000 de părinți și profesori și peste 1.500 de elevi au participat la sesiunile educaționale din cadrul programului. Astfel, am mers mai departe pentru a extinde programul la nivel național, cu scopul de a ajunge la cât mai multe școli din România. Am dezvoltat parteneriate cu World Vision Romania și Wellbeing Institute, cu scopul de a ne atinge obiectivul de a aduce programul în viețile a cel puțin 10.000 de tineri anul acesta. Cu ajutorul partenerilor noștri și a eforturilor campaniei de comunicare demarate în luna aprilie, de la începutul programului și până în prezent, peste 1.600 de materiale au fost descărcate în România de pe platforma Ai încredere în tine, iar programul nostru a atins deja 12.000 de vieți. Programul e susținut de Ministerul Educației pentru anul școlar 2021-2022, iar noi suntem hotărâți să promovăm și să creștem stima de sine în rândul cât mai multor tineri.
Domestos Susține Igiena în Școli
Nevoia imperioasă de acces la condiții de igienă optime a dus la lansarea în 2015 a campaniei „Domestos susține igiena în școli”, care își propune să contribuie la îmbunătățirea condițiilor de igienă în școlile din România. Domestos crede că accesul la o toaletă curată și sigură în școli este un drept, nu un privilegiu. Începând cu anul 2019, campania este implementată în colaborare cu Crucea Roșie Română.
În cadrul ei, peste 70.000 de elevi au beneficiat deja de condiții mai bune de igienă în școli, Domestos donând peste 180.000 de euro pentru construirea de grupuri sanitare, acolo unde erau improvizate în curte, pentru renovarea lor, dacă erau degradate, uzate și nemodernizate, dar și pentru produse de igienizare, curățenie și dezinfectare.
În România, povestea Unilever a început în 1991…
…odată cu primele importuri de produse. De atunci, Unilever a investit peste 120 de milioane de euro în România și am reușit să dezvoltăm capacitatea de producție locală, să instruim și să avem grijă de bunăstarea angajaților și, de asemenea, să ne extindem portofoliul de branduri și produse prin achiziția fabricii Betty Ice și a 75% din Good People, compania din spatele brandului FRUFRU, două companii locale, dovadă a implicării companiei în societatea românească prin susținerea mediului de business local.
Pentru a sărbători toată activitatea din ultimii 30 de ani, dar și proiectele la care lucrăm în prezent, am lansat anul acesta campania Unilever 30 – Tradiția de a face bine. În linie cu angajamentele globale, în Unilever South Central Europe dezvoltăm toate inițiativele și misiunile brandurilor pentru a răspunde nevoilor și specificului regiunii, cu scopul de a avea un impact local pozitiv pe termen lung în România și în regiunea din sud-centrul Europei.
Începând cu anul 2020 am început să luptăm împotriva fenomenului de deșertificare din sudul României .Alături de acțiunile desfășurate pentru cetățenii și comunitățile din România prin intermediul brandurilor noastre, încercăm să adresăm și problemele cu care se confruntă țara noastră în ceea ce privește schimbările climatice și mediul înconjurător. Pentru a face o schimbare pozitivă, împreună cu Plantăm fapte bune în România am lansat în 2020 o acțiune amplă de împădurire, ce are ca scop plantarea a 300.000 de puieți până la sfârșitul anului 2022.
„Ne bucurăm să fim parte din povestea acestei țări și o modalitate prin care ne dorim să marcăm momentul aniversar este plantarea a 300.000 de arbori – câte 10.000 pentru fiecare an petrecut în România până acum. Îi plantăm în sudul țării, în Mârșani, județul Dolj, o zonă puternic afectată de deșertificare – am plantat deja 225.000 de copaci, urmând ca ultimii 75.000 să completeze frumoasa pădure din zonă în primăvara anului viitor. Fenomenul de deșertificare reprezintă o preocupare globală și suntem hotărâți să luptăm împotriva acestei probleme alături de un partener extraordinar, inițiativa Plantăm fapte bune în România” – ANA-MARIA PÂSLARU
Tradiția de a face bine este modul nostru de a ne uita în urmă și a evalua fiecare proiect, inovație și decizie în funcție de impactul pe care l-a avut în societate.
În ultimii 30 de ani, echipa Unilever a devenit o familie și suntem o parte importantă din comunitățile locale în urma achizițiilor pe care le-am făcut de-a lungul timpului în Ploiești, în 1995 (fabrica DERO), Suceava, în 2018 (Betty Ice) sau București, în 2019, când am achiziționat 75% din compania Good People, din spatele FRUFRU și Urban Monkey. Au urmat investiții și proiecte locale de dezvoltare în urma achizițiilor, pentru a ne asigura că fiecare unitate îndeplinește standardele Unilever de siguranță și calitate.
Privind în urmă, vedem o echipă puternică pe care o creștem în permanență susținând comunitățile locale prin oferirea de locuri de muncă, dar și un business care se dezvoltă frumos, branduri care generează schimbări pozitive în viețile românilor și produse preferate de români de zeci de ani.
Privim înainte cu o mare responsabilitate față de societatea din care facem parte, ne dorim să continuăm tradiția de a face bine în România și să contribuim la educarea consumatorilor pentru o viață mai bună, oferindu-le produse de calitate care le îmbunătățesc și simplifică activitatea de zi cu zi. Vom continua inițiativele pentru un stil de viață sustenabil, cu focus în trei mari direcții: educație, marketing innovation și sustenabilitate, căutând întotdeauna proiecte prin care putem lăsa o amprentă pozitivă în societate.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 274
Pentru abonare, click aici