Richard Branson, la Bucureşti: Cum l-a perceput publicul pe marele om de afaceri
Conferinţa s-a desfăşurat sub forma unui interviu. Cel care i-a adresat întrebări lui Branson a fost Robin Sharma, unul dintre cei mai cunoscuţi specialişti în leadership.
Cum l-a perceput însă publicul pe Branson şi ce mesaj s-a evidenţiat cu precădere? Iată testimoniale culese din rândul participanţilor:
Bogdan Comănescu, director general Accelera: “Cel mai important mesaj, după părerea mea, a fost raspunsul pe care Sir Branson la dat la ultima întrebare primită din public, referitoare la domeniul în care ne-ar sugera să începem o afacere, şi anume: ‘Alegeti un domeniu care vă place. Urmăriţi un anumit sector al domeniului în care clienţii nu sunt mulţumiţi. Şi oferiţi cele mai bune servicii în sectorul respectiv! Cât timp faci ceva care îi ajută pe oameni, afacerea se va dezvolta!’. Şi aici subliniez două aspecte: alegerea unei nişe şi o afacere care ajuta oamenii!”
“După părerea mea, principalul atu al lui Sir Branson a fost şi este educaţia pe care a primit-o în copilărie din partea părinţilor. Chiar în timpul conferinţei a menţionat că, de mic copil, a fost învăţat să nu critice ce fac alţii, ci să facă mai bine decât ei dacă poate. Asta probabil că i-a format o gândire constructivă şi pozitivă. În afară de asta, mintea limpede şi creativa este un alt mare atu al lui”.
“Sir Branson mi s-a părut mult mai deschis, modest şi accesibil decât mă aşteptam. Nu se poate să nu te impresioneze un om care a schimbat lumeaşi care are o avere de 4 miliarde, dar care, în acelaşi timp, stă de vorbă cu oamenii, este politicos şi prietenos. Modestia este o caracteristică foarte rară, o caracteristică care denotă inteligenţă şi un caracter puternic”.
Andreia Stanciu, director ACCA South-Eastern Europe: “Richard Branson mi-a lăsat impresia unui om modest şi foarte, foarte normal. S-a simţit că este un familist convins şi că are nişte valori bine înrădăcinate, cum ar fi bunul simţ. Cel mai important mesaj pe care mi l-a transmis a fost – muncă, muncă, muncă şi oameni. Şi bineînţeles, să nu-ţi fie frică să-ţi urmezi visul. Aparte de discursul său şi întrebările care i s-au adresat, mi-ar fi placut să aflu mai multe despre implicarea lui în politica din Africa, deşi un astfel de subiect nu se potrivea cu evenimentul. Oricum cel mai important lucru este că am fost acolo”.
Tudor Maxim, Elevate Media: “Mi-a plăcut că Richard Branson foloseşte banii din fee-ul pe eveniment pentru Virgin Unite. De la Robin Sharma am auzit multe lucruri care se suprapun cu ceea ce simţeam şi împărtăşeam. Modelul meu de viaţă se suprapune destul de mult cu cel descris de Robin. Sunt recunoscator pentru orice mărunţiş pe care mi-l ofera viaţa. Îmi place să am un stil de viaţă frumos şi construiesc de mulţi ani la asta.
Vreau să ma bucur de viaţă din plin, de tânăr, nu la momentul în care teoretic aş avea mai mult timp şi mai mulţi bani. Folosesc bicicleta, luându-mi pauze de la muncă, pentru a mă detaşa şi a mă energiza, caut să fac din orice ceva valoros şi să mă înconjur de oameni frumoşi”.
Cristina Gârlaşu, country manager Dr. Reddy's consideră că cel mai important mesaj transmis de Richard Branson este “sugestia făcută tuturor celor care au iniţiative antreprenoriale, pe care i-a încurajat în idealurile lor, afirmând că important este să încerci , oricare ar fi ideea de business şi oricât de aparent nesemnificativă sau ieşită din comun poate fi”.
Dacă ar fi avut ocazia să îi adreseze o întrebare, Cristina Gârlaşu l-ar fi întrebat pe Branson “cum reuşeşte să realizeze echilibrul între viaţa privată şi cea corporatistă, pâstrându-şi în tot acest timp umorul şi sănătatea la cote înalte”.
“Cred că principalul atu al lui Branson constă în dezinvoltura în afaceri, capacitatea nativă de inovare şi lipsa totală a prejudecăţilor”.
În ceea ce priveşte impresia lasată de Richard Branson, Gârlaşu recunoaşte că se aştepta la mai multă degajare de energie şi la un discurs mai motivaţional.
Octavian Pantiş, managing director TMI România consideră că cel mai important mesaj pe care i l-a transmis Branson este “să laşi în urmă eşecurile şi să nu-ţi amărăşti ziua cu ele”, iar ca şi atu numeşte brandul Virgin, care a devenit “un bulgare de zăpadă care e tot mai mare şi care poate include acum aproape orice activitate.”
“Richard Branson mi-a creat impresia unui om relaxat si prietenos”.
Ruxandra Predescu, printrerânduri.eu: Pentru Ruxandra Predescu cel mai important mesaj transmis de Branson a fost “naturaleţea, generozitatea, determinarea, toleranţa, şi, nu in ultimul rand, umorul”.
Din ce a auzit la eveniment, ea le-ar transmite celorlalţi că« dacă tot petrecem atâta timp muncind, am putea să ne dăm mai mult silinţa să facem performanţă în munca noastră ».
Întrebată ce ar fi vrut să îl întrebe pe Richard Branson, Ruxandra Predescu a spus: “Bill Gates a zis ca daca ar avea doi dolari de investit, unul l-ar băga în advertising. Aş fi fost curioasa ce ar face Sir Richard cu aceeaşi doi dolari”.
În ceea ce priveşte impresia lăsată de Sir Branson, Ruxandra a recunoscut că a fost la înălţimea aşteptărilor sale. "Am primit ce am aşteptat de la persoană. Nu am primit ce mi-ar fi plăcut să primesc de la eveniment, ca atare."
Ana -Maria Matei, director marketing M Car Trading: “Branson m-a impresionat printr-o atitudine extrem de degajată, deschisă, pozitivă, relaxată, în timp ce Sharma a fost plin de caldură, dar si de ritm, de unde şi o eficienţă mai bună a discursului. Din punctul meu de vedere aşteptările mi-au fost pe deplin îndeplinite. Dacă ar trebui să-l definesc pe Branson într-un singur cuvânt acesta ar fi – îndrăzneţ sau englezescul BOLD. Am reţinut experienţele spartane aproape din copilarie, educaţia care presupunea să fie pe picioarele lui, aruncat în apă era evident că trebuie să înoate. El nu numai că a înotat, ci a şi iesit campion!”.
Răzvan Tudor, consultant şi antrepernor, consideră că mesajul principal al lui Richard Branson a fost „că se poate!”.
„Se poate să obţii foarte multe din tot ce îţi propui şi sunt câteva valori care nu trebuie să îţi lipsească de prin preajmă: echilibrul dat de familie şi prieteni şi un anume bun simţ care să nu te îndepărteze prea mult de cei din jurul tău. Am venit la eveniment mai mult curios decât cu aşteptări. Răsfoisem înainte cartea lui autobiografică şi eram curios să văd în persoană un antreprenor care nu nu numai că nu a acţionat după, să-i spunem aşa, legile nescrise ale succesului economic, ba mai mult le-a şi sfidat pe alocuri şi i-a reuşit.”
Despre atu-ul lui Branson, spune: “Dacă mă uit la faptul că a plecat cu un punct de handicap în viaţă (faptul ca era dislexic şi fac o paralela cu jocul de Go – unde punctele de handicap se iau celor mai puternici şi se dau celor mai slabi) cred că a învăţat să fie mult mai curios şi mai atent pentru a înţelege şi a identifica oportunităţi. De altfel şi la întrebările venite din sală, nu foarte reuşite unele dintre ele, a dat dovadă de aceeaşi "încetineală" în a înţelege dar şi de un spirit fin şi ironic-subtil, dar dincolo de toate a fost extrem de deschis şi curios. Rar cred că mai poţi vedea un om atât de bogat şi atât de deschis la idei noi. Undeva pe parcursul ascensiunii lui cred că a învăţat cum să fructifice tot ceea ce a văzut la alţii.
Răzvan Tudor ar fi vrut să îl întrebe pe Branson “cât din ceea ce a reuşit crede el că se datorează norocului, predestinării şi cât altor factori?”.
Tu cum l-ai perceput pe Richard Branson?