Se poate dărâma mitul că oamenii creativi nu au cum să fie antreprenori de succes
Despre toate acestea în cea de-a doua parte a serialului nostru dedicat antreprenorilor români care au dus creativitatea la rangul de succes.
An-Ca Events: Minunății florale și pasiune pentru arta decorativă
Agenția de organizări evenimente An-Ca Events s-a lansat în 2006 din dorința de a aduce un suflu nou în acest domeniu, aflat la acea vreme oarecum în stadiul de pionierat. „Am început cu evenimente mici, am urmat cursuri de specializare și am crescut încet, dar sigur. În cei peste 11 ani de activitate am construit un portofoliu divers: aranjamente florale pentru petreceri private și corporate, dar și workshop-uri. Am construit de-a lungul anilor o echipă cu oameni tineri, dedicați și atenți la cele mai complexe solicitări ale clienților noștri”, precizează Cătălina Mincu (foto) , Friendly Event Planner An-Ca Events București.
Creativitatea a jucat un rol important în creșterea afacerii, în condițiile în care cultivarea și creșterea acesteia au fost direct proporționale cu evenimentele realizate în timp.
„La început, clienții erau obișnuiți cu un anumit model de decor, șablon, ușor de recunoscut. Cu timpul, le-am oferit și alte variante. Le-au acceptat, iar ei au primit feedbackuri pozitive din partea invitaților lor. Astfel, folosindu-ne de creativitate, am reușit fidelizarea clienților și atragerea altora noi. Mă bucur de o meserie frumoasă, în care «greul» se transformă în provocare, iar provocarea în visuri împlinite”, spune Cătălina Mincu.
În viziunea Ancăi Ungureanu (foto), designer florist An-Ca Events București și profesor de design floral la Universitatea Populară Ioan I. Dalles, creativitatea este o caracteristică a gândirii. „Gândirea folosește inventiv experiența și cunoștințele acumulate, pentru a oferi soluții noi de dezvoltare.
Componentele principale ale creativității sunt imaginația și motivația. Am avut dintotdeauna o doză de creativitate, dar aceasta a început să fie exploatată îndeosebi cu ocazia intrării în antreprenoriat, în 2006”, susține Anca Ungureanu. Iar în cazul său, consolidarea creativității a venit odată cu experiența acumulată în cadrul evenimentelor organizate și cunoștințele acumulate în peste 11 ani de pregătire continuă. Din acest motiv, cu fiecare nouă provocare, și-a dorit să facă mereu ceva diferit.
Dar nu e ușor, căci „becul” nu se aprinde la comandă. „E nevoie de studiu, de experiență, pentru ca imaginația să lucreze. Și nu e suficient, mai este nevoie și de motivație, iar în cazul meu, motivația a fost dorința de a le oferi clienților o alternativă. Și astfel, ajungem la legătura dintre antreprenoriat și creativitate: se poate dărâma mitul că oamenii creativi nu au cum să fie antreprenori de succes. Condiția esențială este să se întâlnească cu clienții potriviți, care să aprecieze și, în consecință, să răsplătească creativitate la adevărata sa valoare. Aprecierea clienților vine din încredere și aceasta se construiește continuu, pas cu pas, prin toate acțiunile creatoare pe care le întreprinzi”, spune Anca Ungureanu.
Ea a participat, în toamna anului trecut, la Fleuramour (Belgia), una din cele mai mari expoziții de artă florală din Europa. Împreună cu Ella Fodor (designer florist din Sighetu Marmației), a transpus în design floral două din operele marelui Constantin Brâncuși, anume „Poarta Sărutului” și „Masa Tăcerii”.
„A fost o experiență care s-a bucurat de aprecierea publicului european prezent acolo. Creativitatea, în special în designul floral, se poate naște din orice idee, dar e cu atât mai emoționant să-și găsească originea în valorile pe care cultura română le are și le transmite urmașilor”, mărturisește Anca Ungureanu, care adaugă că florile pot exprima emoție mult mai bine decât orice limbă vorbită. (Va urma)
Articol preluat din numărul 244/februarie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.