De ce să alegi shoppingul online
Beneficiile cumpărăturilor online
E-commerce câștigă o cotă de piață din ce în ce mai mare de la an la an. Care să fie avantajele care îi atrag pe cei care preferă cumpărăturile la distanță? Adevărul este că e mai comod. Poţi face cumpărături şi dacă afară e frig sau plouă şi dacă nu ai chef să ieşi în oraş. Stai cât vrei să compari ofertele, să te documentezi asupra produselor. Poţi fi mereu la curent cu cele mai bune oferte pentru produsele tale preferate.
Se poate discuta și despre o adevărată vânătoare de promoții. În plus, dacă te abonezi la newsletter-ele site-urilor, poți avea acces la oferte exclusiv online și acestea încep să fie din ce în ce mai multe și mai tentante. De multe ori, magazinele online trimit şi mici cadouri pe lângă cumpărăturile făcute.
Prețul este un mare avantaj. Spre deosebire de magazinele care se bat pentru cel mai bun spațiu de expunere și plătesc chirii exorbitante pentru spații în mall-uri, magazinele online au cheltuieli relativ mici. Comenzile în volume mari și faptul că spațiul de depozitare este mult mai ieftin decât cel de expunere al produselor, sunt două atuuri ale magazinelor online, care le permit să ofere aceleași bunuri la prețuri mai mici, cu un adaos comercial scăzut față de marii retaileri. În afară de prețul scăzut, cele mai multe magazine online îți oferă modalități diferite de plată în sistem electronic (cu cardul sau în rate) sau plata ramburs, la livrare.
De asemenea, se poate ţine și o evidenţă a ceea ce cumperi. E de mare ajutor să îți poți vedea istoricul cumpărăturilor pe conturile de client create de aceste magazine: aşa îți poți aminti de un anume produs care îți plăcea şi de care ai uitat. Imaginează-ţi cum e să ţi se termine lacul de unghii preferat, să fi aruncat deja sticluţa goală şi să nu îţi aduci aminte nuanţa? E minunat să dai click în istoricul comenzilor şi să ştii instant ce trebuie să îţi comanzi.
Veridicitatea produselor
Poate că cea mai delicată alegere este în cazul produselor cosmetice pe care le utilizăm. Ele ar trebui să fie în atenția noastră pentru că intră în contact cu pielea și astfel, multe dintre microelementele conținute ajung în sânge. Știu că pare incredibil sau mulți/multe își spun: „Asta e… nu cred că îmi face așa rău o pudră, un gel de duș…sau o cremă,” însă nu e chiar așa. Cu toate că medicii atenționează în legătură cu bolile de piele pe care le produc cosmeticele, sunt și doamne care nu țin cont de acest lucru. Felul în care arată este mai important decât sănătatea. Eventualele imperfecțiuni se acoperă tot cu farduri. Specialiștii spun că trebuie evitate mărcile ieftine de cosmetice și că cele mai bune sunt cele care au în compoziție substanțe naturale.
Pe scurt, în „lumea” cosmeticelor „minunile” nu există decât în limbajul publicitar al producătorilor. Pentru noi toate însă avantajele trebuie corelate în permanență cu efectele negative. Și abia atunci când întrebarea „Merită oare să fac compromisuri în detrimentul sănătății mele?” își va găsi răspunsul, vom știi ce, cum și când să alegem.
Totuși, cum ne dăm seama dacă acele produse sunt sigure? Evident, nu este ca la magazin. Acolo poți să încerci produsul și să vezi ce reacție ai. Dar la cele comandate online? Este la fel ca la medicamente. Așa cum poți citi prospectul la medicamente, la fel poți citi și ingredientele din produse. Bineînțeles, există îmtotdeauna și varianta bio sau eco a produselor.
Ești nemulțumită? Cui te adresezi?
Consumatorii care consideră că anumite drepturi le-au fost încălcate trebuie să se adreseze, mai întâi, magazinului online, pentru rezolvarea pe cale amiabilă. Dacă acest lucru nu se întâmplă, consumatorul trebuie să se adreseze structurilor teritoriale (comisariate județene) ale Autorității Naţionale Pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC). De asemena, consumatorii pot suna și la numărul de telefon 0800.080.999.