Experiențe și imbold: Rolul călătoriilor în viața noastră
Când vorbim despre călătorii pare că o lume întreagă se deschide în fața noastră. Și nu numai drumul în sine reprezintă provocarea, ci și drumul interior.
Arta de a călători…Căci și aceasta este o artă. “Dacă viețile noastre sunt dominate de căutarea fericirii, poate că puține activități dezvăluie atâtea despre dinamica acestei căutări – cu toată ardoarea și paradoxurile ei – în afara călătoriilor noastre. Ele exprimă, oricât de neclar, o înțelegere a cee ace viața ar putea fi, în afara constrângerilor profesionale sau a luptei pentru supraviețuire“.
Astfel scrie filosoful Alain de Botton în “Arta de a călători“ – carte ce reprezintă un fericit fusion între analitic, de ce nu psihologic și acest imbold dintotdeauna al omenirii de a călători.
Desigur, există multe studii și cercetări cu privire la “fericirea de a călători”, “evoluția personală prin intermediul călătoriilor”, “motive pentru a călători” și așa mai departe. Dacă e să mă refer strict la ultima temă menționată și anume “motive pentru a călători” există “varii și diverse“ motive pentru așa ceva. Cum ar fi, spre exemplu, diversele valențe ale independenței, noutatea la fiecare pas, mai mare preț pe experiențe, flexibilitate și adaptare mai ușor la nou, dorința de a cunoaște cât mai multe, înțelegerea și aprecierea mai profundă a celorlalte culturi, tot mai multe căi deschise de către lume – potrivit unui studiu realizat de portalul momondo.
O sursă de meditație. Partea frumoasă a călătoritului
”În devenirea umană, călătoriile au urcat în piramida nevoilor pe un loc destul de important, l-aș numi esențial chiar pentru o mare categorie de oameni. Acest lucru este observabil în jurul nostru, urmărind dacă vreți un fapt la îndemână – rețelele sociale, care abundă în imagini care mai de care mai spectaculoase din vacanțele noastre. Da, este adevărat o călătorie are rolul de a te transforma, de a te liniști, de a-ți aduce o perspectivă nouă asupra multor lucruri”, spune Raluca Anghel (foto) – specialist marketing turistic, comentând pe marginea celor sus menționate. De asemenea, călătoria poate fi o sursa de meditație, un mod de a-ți îmbunătăți cultura generală, o sursă de relaxare, o inspirație pentru business-uri sau un loc de regăsire cu tine însuți.
“La nivel mondial, avântul luat de domeniul ospitalității determină turistul la investirea banului în experiențe, în propriul sine. În contextul în care fiecare vacanță este o investiție pentru fiecare persoană în parte, atunci cu siguranță că dezvoltarea acestui trend este pozitivă și echilibrează balanța când vine vorba de raportul muncă-odihnă”. Apetitul însă foarte crescut al oamenilor pentru vacanțe are, firește, și reversul medaliei: suprapopularea anumitor destinații și implicit, din pacate, distrugerea anumitor zone, edificii, regiuni tocmai datorită faptului că respectiva zonă a fost foarte mult mediatizată de turistii care au vizitat-o.
”O realitate care din păcate nu face bine mediului înconjurător și generațiilor ce vor urma. Întorcandu-ne la partea frumoasa a…călătoritului, acesta este cu siguranță unul dintre cele mai importante lucruri pe care omul modern și le poate oferi!”, conchide Raluca.