Global Wellness Day. Manifest în 7 pași
Este cel de-al treilea an în care Global Wellness Day se sărbătoreşte şi în România. În acest an, se pune accent pe încurajarea bunăvoinţei, recunoştinţei, atenţiei şi a fericirii!
Global Wellness Day „Spun DA Wellness-ului!". Manifest în 7 paşi:
1. Plimbă-te o oră în fiecare zi;
2. Bea mai multă apă;
3. Nu mai folosi sticle de plastic;
4. Consumă alimente organice;
5. Fă cât mai multe fapte bune;
6. Serveşte cină în familie;
7. Culcă-te la ora 22:00.
Principiile Global Wellness Day (GWD)
GWD este un proiect social, creat de voluntari şi nu aparţine niciunei organizaţii şi niciunui individ, ci lumii întregi. Scopul acestei zile speciale este de a creşte gradul de conştientizare a valorii vieţii. Un moment în care oamenii să se oprească din rutină zilnică şi să se concentreze asupra unui țel personal: pacea interioară şi o viaţă mai sănătoasă şi mai fericită.
GWD nu este un proiect local. Ţinta este de a schimba mentalităţile pe plan mondial
În acest an, evenimentul se va desfăşura în peste 4000 de locaţii din 100 de ţări. Activităţile sunt gratuite şi au menirea de a răspândi mesajul că wellness-ul nu este un lux, ci dreptul fiecărui individ.
„Obiectivul evenimentului este ca oamenii să înţeleagă că de sănătate trebuie să avem grijă mereu, nu doar când suntem bolnavi. Să conştientizeze, prin activităţile wellness pe care le-am pregătit, că prin mişcare, meditaţie, respiraţie corectă pot ajunge să îşi îmbunătăţească stilul şi durata de viaţă,” a declarat Ioana Marian, Ambasador Global Wellness Day în România.
În România, s-au alăturat acestei iniţiative până în acest moment 33 centre spa, wellness şi fitness din Bucureşti şi 13 judeţe. În plus, în Bucureşti- Complexul Sportiv Studenţesc Tei şi în Timişoara- Parcul Copiilor vor exista activităţi în aer liber atât pentru copii, cât şi pentru adulţi.
Piața SPA din România este la un nivel foarte scăzut în comparație cu țările europene, cifra de afaceri – deși în creștere față de anii trecuți – nu a depășit 7,7 milioane de euro în 2015. Motivele sunt multe, de la veniturile mici la lipsa de educație privind terapiile de prevenție și de relaxare, iar în Legea turismului nu există o definiție a SPA și niciun nomenclator de meserii.
Potrivit raportului Global Wellness Institute (GWI) realizat în anul 2016, turismul wellness mondial a generat 563 de miliarde de dolari în anul 2015, fiind în creștere cu 28% față de 439 de miliarde de dolari înregistrate în 2013, dar estimările arată că în 2020 se va ajunge la 808 de miliarde de dolari.