Lifebike lessons. Bicicleta, ca afacere și stil de viață
S-a lansat în luna martie a acestui an, bicicleta fiind, desigur, personajul principal, împreună cu pantofii de alergat On. Vorbim despre Stonefeet – magazin care pe lângă bicicliști reunește și iubitorii sporturilor de iarnă.
Laura Bunescu și Anamaria Matei sunt cele două tinere antreprenoare care dețin magazinul. Ideea acestei afaceri s-a născut din dragoste de sport și…bicicletă!
Anamaria Matei, 33 ani, este absolventă ASE, Facultatea de Economie, specializare: comunicare în afaceri și master în cadrul Facultății de Management, specializare: Investiții și Dezvoltare Economică. “Cochetez cu antreprenoriatul încă din studenție, când organizam proiecte de business pentru tineri, în cadrul organizației studențești Voluntari pentru Idei și Proiecte. După 5 ani ca angajată într-o multinațională și 2 ani într-un mediu antrepreprenorial din cadrul a două IMM-uri, am decis că sunt pregatită să mă aventurez pe cont proriu și să pun pe picioare primul incubator de vânzări din România”. Pentru că au apărut multe momente neprevăzute, Anamaria a contactat-o pe Laura pentru a-i cere un sfat legat de business-ul actual. După câtva timp a contactat-o Laura de data aceasta, ca să îi propună parteneriatul Stonefeet. “M-a atras domeniul sportului, pentru că una din valorile mele este sănătatea, am analizat potențialul de piață și în ianuarie 2017 am spus: Da!”, povestește Anamaria care aleargă, face ciclism, diverse antrenamente la sală, trekking, mers pe munte, etc.
Pasiunile te costă, în general
Ce presupun ofertele acestui magazin? “Ne adresăm către două categorii de clienți: prima – profesioniștii și pasionații în materie de ciclism, iar a doua – amatorii, care fie sunt la cea de-a doua bicicletă (adică au una deja și își doresc ceva mai performant), fie au avut cândva o bicicletă și vor una mai bună în prezent. Pasionații nu se uită neapărat la oferte, pentru că pasiunile te costă, în general.
Ideea este că amândouă tinerele antreprenoare au avut un good vibe în ceea ce privește afacerea lor. Fapt confirmat și de Laura Bunescu: “Afacerea s-a născut datorită pasiunii pentru sport. Apoi, am rezonat mult cu ideea de a oferi clienților produse de calitate, care îi ajută să se bucure din plin de activitatea pe care o desfășoară. Prin Stonefeet dorim să contribuim la schimbarea mentalității oamenilor în ce privește sportul”.
Laura spune că în primul rând e mama a două fetițe și mai apoi e antreprenor. “Am studiat Marketing în cadrul ASE, din 1999 sunt implicată voluntar într-o asociație non-profit. Am activat 7 ani în mediul bancar, 3 ani în domeniul ciclismului, iar din martie 2018 conduc Stonefeet, magazinul meu preferat de aricole sportive!”, precizează ea zâmbind. Sportul a pasionat-o și pe ea de când se știe: a făcut patru ani de atletism, handbal în școala generală și liceu, iar acum și ea, ca și Anamaria, joacă fotbal într-o echipă de fete. ”Revenind la Stonefeet, de când lucrez direct cu clienții mi s-a întărit și mai mult ideea că, pentru majoritatea oamenilor, contează mai mult ceea ce faci, decât ceea ce spui. Prin urmare, faptul că sportul a făcut mereu parte din prioritățile mele este un atu în relația cu clienții. Una este să îi spui clientului <poți lua cu încredere bicicleta x, este foarte bună, etc.> și cu totul altceva este să îi povestești din proprie experiență despre avantejele produselor”.
Good vibe
Încă de la lansare bicicleta a fost pentru ele „vedeta” magazinului. Alături de accesoriile pentru ciclism. În continuare ea va fi unul dintre pilonii afacerii lor, tocmai pentru că le place acest domeniu și își doresc să contribuie la dezvoltarea lui, tot mai mult, în România.
“Momentan, planurile noastre sunt să ne stabilizam, treptat, să clădim un business sănătos, fără grabă. Ne dorim să fim relevanți în piață, de aceea încercăm să gândim oferte diverse, în funcție de tipologia clientului Stonefeet. O campanie foarte interesantă pe care o avem acum, în derulare, este <Încearcă On 14 zile>: clientul poate cumpăra orice pereche de pantofi de alergare elvețieni On, iar noi îi punem la dispoziție 14 zile pentru a-i încerca; dacă nu corespund așteptărilor, clientul îi poate returna, iar noi îi oferim banii înapoi. Până acum, toți clienții pe care i-am abordat cu această campanie au fost foarte încântați că asemenea acțiuni au loc și în țara noastră”.
Fetele au un good vibe în ceea ce privește afacerea lor. Și sunt de acord că mersul pe bicicletă ne poate schimba viața Adică putem avea un fel de lifebike lessons? “Categoric da! Este o nevoie din ce în ce mai mare de a evada din această interacțiune solitară din online, această formă mascată de izolare. S-a dovedit că omul este mult mai fericit atunci când trăiește într-o comunitate, interacționează face-to-face și împărtășește experiențe traite live și nu la un device IT distanță. Bike-ul, sportul, în general, este un bun <tool> de a aduna oamenii împreună”, conchide Anamaria.
“Ne dorim să fim printre cei ce contribuie la transformarea sportului ca stil de viață și da, fiecare membru al familiei trebuie să aibă minim o bicicletă pentru că este un <must have>!”, spun zâmbind cele două antreprenoare, la unison.
Credit foto: Daniel Tolea
Articol preluat din numărul 252/noiembrie 2018 al Revistei CARIERE. Pentru detalii legate de abonare, click aici.