Să… aprindem becul, să vedem pe unde mergem! Cum să crești nivelul de energie la birou
Plutește în aer tensiunea și te întrebi de ce îi tot dai cu paracetamol și durerea de cap nu trece.
Este evident că un mediu în care oamenii pur si simplu nu se mai regăsesc sau chiar nu mai sunt doriți, un mediu în care accentul este pus doar pe taskuri, vânzări și dead-line devine un mediu toxic. Și vânzările scad, și business-ul scade, si oamenii pleacă, si o luam de la capăt.
Energie. De la ea pornim. Să… aprindem becul, să vedem pe unde mergem, unde sunt toate puse, ce alegem, ce potrivim, să ne vedem între noi. Și nu stingem ”lumina”, o lăsăm aprinsă non-stop chiar dacă vine factura mai măricică, dar important este ca avem… energie bună.
Așadar, iată câteva idei prin care puteți crește sau menține nivelul de energie optim la birou:
· Dați feedback pozitiv. Arătați apreciere colegilor si nivelul lor de energie va crește, la fel și atașamentul față de echipă.
· Începeți cu aspectele pozitive chiar și când trebuie sa formulați o critică.
· Observați și evidențiați de fiecare dată reușitele personale și profesionale ale colegilor.
· Redecorați împreună cu echipa biroul. Mai ales în ton cu sezonul. Pictați împreună sau scrieți mesaje inspiraționale pe care să le afișați pe pereți. Tratați spațiul de lucru ca pe propria casă.
· Implicați-vă împreună în acțiuni umanitare.
· Celebrați succesele. Stabiliți care sunt pragurile de atins și cum sărbătoriți.
· Faceți o tradiție din a mânca la birou fructe proaspete, snack-uri sau mixuri energizante de nuca, goji, merisor, migdale, stafide etc. care să fie accesibile tuturor.
· Ieșiți împreună după program. O dată pe lună măcar. Bine, aici se poate lăsa cu durere de cap a doua zi dar cu cu amintirea unei seri pline de energie și care a crescut coeziunea echipei.
· Incepeți ziua cu hohote de râs. Fiecare coleg, pe rând, in fiecare zi, să trimită celorlalti un banc bun. Cu atât mai mult în perioadele încărcate de raportări, bilanțuri etc.
· Stabiliți ca o zi pe săptămână să fie o zi a învățării si a împărtășirii de lucruri noi.
· Nu neglijați dezvoltarea personală, îmbunătățirea abilităților de comunicare, relaționare pentru că altminteri veți avea doar niște oameni de birou, rutinați în ceea ce fac și care mai devreme sau mai târziu se vor demotiva.
Nu tratați oamenii în termeni de angajați. Ci în termeni de prieteni, familie. În fond, petreceți zilnic cu ei mai mult decât cu cei de acasă.
Și, mai ales, tratați-i în termeni de valori. Oamenii sunt valori pe care este bine să știi să le evidențiezi, să le întreții, să le provoci, să le stimulezi cele mai înalte niveluri de potențial.
Urmăriți o cultură organizațională orientată în mod real către oameni, nu doar declarativă pe site-uri si prezentări. Doar astfel vor înflori și vor aduce valoare companiilor.
Oana Leoveanu
Managing Partner Repliqa Agency