Studiu: Investițiile în programele de corporate wellbeing dau un randament puternic
Un sondaj efectuat cu ajutorul a peste 2.000 de lideri HR la nivel global arată că 95% dintre companiile care măsoară ROI-ul programelor de wellbeing obțin randamente pozitive. Aproape două treimi dintre liderii HR care măsoară randamentul raportează cel puțin 2 lei câștigați pentru fiecare leu cheltuit pe programele de wellbeing;
7card, deținut de Wellhub (fostul Gympass), platforma de referință în wellbeing-ul corporate, lansează în România raportul de rentabilitate în wellbeing din 2024.
Studiul a constatat că 95% dintre companiile care măsoară ROI-ul programelor de wellbeing corporate obțin randamente pozitive, în creștere față de 90% în 2023. În plus, 91% dintre liderii HR au raportat că costul beneficiilor de sănătate a scăzut, ca rezultat al programului lor de wellbeing – în creștere față de 78% în 2023. Liderii de HR au atribuit acest rezultat reducerii zilelor de concediu medical, costurilor mai mici pentru sănătate și recrutare, precum și ratei mai mari de retenție, creșterii productivității, dar și satisfacției generale a angajaților.
Investiția în starea de bine a angajaților aduce numeroase beneficii cheie pentru companii, inclusiv:
- Creșterea productivității angajaților: 99% dintre liderii de HR spun că programele de wellbeing cresc productivitatea angajaților.
- Reducerea costurilor de sănătate: 91% dintre liderii de HR confirmă că costul beneficiilor de sănătate a scăzut ca rezultat al programului lor de bunăstare, în creștere față de 78% în 2023.
- Reducerea zilelor de concediu medical și a absenteismului: 89% dintre liderii HR observă că angajații iau mai puține zile de concediu medical ca rezultat al programului lor de wellbeing, în creștere față de 85% anul trecut.
- Reducerea costurilor de recrutare și a turnoverului: 98% dintre liderii HR spun că programul lor de wellbeing reduce turnover-ul, iar 83% își categorisesc programul de wellbeing ca „foarte” sau „extrem de” important pentru atragerea talentelor.
- Îmbunătățirea reziliența angajaților: 87% dintre liderii HR spun că programul lor de wellbeing este o parte „foarte” sau „extrem de” importantă în creșterea rezilienței angajaților la provocările legate de muncă.
Când vine vorba de stimularea participării și implicării extinse a angajaților în programele de wellbeing, doi factori importanți au ieșit în evidență:
- Programele de wellbeing trebuie să aibă o abordare globală: companiile cu programe de wellbeing comprehensive (care conțin acțiuni și suport pe cel puțin trei dimensiuni ale stării de bine) și rate mai mari de implicare a angajaților sunt mai susceptibile să obțină randamente mai mari ale investiției. Companiile cu abordări complete asupra stării de bine au observat rezultate semnificative, 24% din acestea obținând randamente de 150% sau mai mult, în timp ce acele companii care au oferit doar două sau mai puține tipuri de suport (de exemplu doar sănătate mintală sau fitness) au obținut randamente de până la 50% (și aceste niveluri sunt bune, dar nu în zona de super performanță).
- Implicarea și susținerea managementului este crucială: participarea C-level este un indicator puternic al ratei generale de implicare a angajaților. Atunci când implicarea managementului în program este redusă (adică mai puțin de 30%), rata medie de participare a angajaților este de 44%. Aceasta crește spectaculos la 80% atunci când există o implicare ridicată (adică mai mare de 70%) din partea conducerii executive.
Efectul Wellhub: generarea de ROI prin adoptarea și implicarea extensivă a angajaților în starea de bine
Clienții Wellhub văd chiar mai multe beneficii din programele lor de wellbeing. De exemplu, 77% dintre companiile cu acces la Wellhub au raportat un ROI total de peste 100%, comparativ cu 53% dintre companiile fără Wellhub. În plus, 52% dintre companiile cu Wellhub au observat creșteri semnificative ale productivității angajaților datorită programului lor de wellbeing, comparativ cu 45% dintre companiile fără Wellhub.
„… în România, am observat rezultate similare. Doi factori au ieșit în evidență față de cercetările din anii trecuți. Primul – implicarea și susținerea managementului și al doilea, implementarea unui program coerent și bine structurat, în locul unor acțiuni disparate, a avut un impact semnificativ asupra creșterii ratelor de adopție și participare ale angajaților” – Dan Moraru, Country Lead 7card by Gympass.
Pentru mai multe detalii despre întregul Raport de Randament în Wellbeing din 2024 accesați această pagină.