Concertul de Anul Nou de la Sibiu
„VALSsărind prin timp” este numele ediţiei din acest an a concertului cu două reprezentaţii; una a fost aseară, iar cea de-a doua urmează-n câteva ore, la Sala Thalia din Sibiu. Organizatorul, Uniunea de Creaţie Interpretativă a Muzicienilor din România, şi producătorul, Exces Music, au dorit să reinventeze vechiul dans de societate, să-l readucă în actualitate în diverse ipostaze interpretative, de la partiturile vieneze ale secolului al XVII-lea la valsurile lui Strauss, ritmul nebunesc „a deux temps” din secolul al XIX-lea, la paşii din competiţiile sportive până la un foarte modern vals simfonic-rock.
Alături de Sibiu Youth Orchestra, condusă de dirijorul Gabriel Bebeşelea, pe scena Sălii Thalia vor evolua, în cadrul ediţiei din acest an a „Concertului de Anul Nou”, dansatorii Alina Petre & Paolo Campigotto. Coregrafia acestui spectacol este semnată de Mihai Petre, iar prezentarea îi aparţine Lorenei Lupu.
Alina şi Paolo sunt campionii care au fascinat aseară publicul şi pe care cel din această seară îi aşteaptă cu nerăbdare. Iată ce spune despre ei Mihai Petre, maestrul lor: „În faţa publicului va apărea perechea campioană a României – Alina şi Paolo. Întotdeauna este o plăcere să îi vezi dansând. Participanţii vor avea ocazia să vadă cel mai bun vals care se poate dansa acum în România. Publicul sibian este un public extrem de educat, un public care a avut şansa să guste din plin spectacolul, fie că e vorba de dans, muzică sau actorie, aşa că ne prezentăm cu respect şi cu speranţa că îi va fi pe plac dansul pe care îl vom prezenta. Cred că cel mai important lucru este că pe tot parcursul prestaţiei dansatorilor mişcarea va exprima muzica de calitate care va fi interpretată. Suntem bucuroşi să încercăm să ne ridicăm, prin dans, la nivelul pieselor ce vor fi ascultate.”
Am întrebat-o pe Lorena Lupu ieri, înainte de reprezentaţie, care este rolul ei în acest concert extraordinar de la Sibiu. „În acest spectacol, rolul meu e unul de amfitrion şi totodată de element comic. Un fel de stand-up comedy, dar fără grosolăniile aferente. Nu merge să foloseşti argou într-un spectacol dedicat valsului. Şi atunci, fac glume aristocratice. Pe foarte scurt, am o sarcină de Ellen deGeneres, mai puţin talentul aferent. Noroc că mă salvează rochia.”
Şi, deşi ştiu că se pregăteşte pentru cea de-a doua seară de prezentare, am vrut să-i ştiu impresiile, cunoscându-i excepţionalul simţ de observaţie şi verbul just şi acut. „Era evident încă de la repetiţii că va fi un spectacol magistral. Asta în primul rând datorită maestrului Gabriel Bebeşelea, unul dintre cei mai tineri şi mai talentaţi dirijori români, care a alcătuit un program foarte fresh şi neconvenţional. A ales valsuri catchy şi antrenante, lucrări precursoare ale valsului şi piese contemporane, inclusiv Astor Piazzolla şi Yann Tiersen, interpretate cu o notă edgy, personală. Alina Petre şi Paolo Campigotto, dansatorii antrenaţi de Mihai Petre, au îmbinat rigoarea specifică unor campioni naţionali la dans sportiv, secţiunea standard, cu un magnetism personal care i-a făcut pe sobrii sibieni să explodeze în ropote de aplauze. Şi surpriza serii a fost un vals interpretat, cu chitara electrică de guest star, de Matthew Damian Perle, artist stabilit la Londra, membru al trupei Highlight Kenosis. Pe scurt, organizatorul, Uniunea de Creaţie Interpretativă a Muzicienilor din România, şi-a propus un eveniment spectaculos, original, de înaltă ţinută artistică, dar totodată ground-breaking, iar producătorul, Exces Music, şi-a făcut treaba cu mare profesionalism, şi aplauzele de jumătate de oră, plus două bisuri, au demonstrat că ideile care au stat la baza concertului au fost foarte inspirate.”
Parteneri: Academia de dans Elwira şi Mihai Petre, Filarmonica de Stat Sibiu, Hotel Continental Forum, Cramele Recaş, City Flowers Sibiu şi Rosipex Travel.
Parteneri media: Tribuna, Profil Cultural, Zile și Nopți Sibiu, Magic FM Sibiu, Tranislvania Business, Ora de Sibiu, Stiridesibiu.ro, Hermannstadter Zeitung, Mesagerul de Sibiu şi Turnul Sfatului.
Foto: Mihai Benea