Esecul nevazut
Ultimii ani ne-au adus cateva campanii puternice de branding extern, cu bugete generoase. Promisiunile excelent construite si pozitionate fata de competitie foarte rar au putut fi insa livrate de organizatii. Valorile brandului, trambitate extern, nu au fost sustinute de oamenii companiei, ambasadori reali si adevarati ai brandului.
Tot ceea ce s-a facut, din perspectiva brandingului intern, a fost sa se puna pe pereti afise foarte frumoase cu aceste valori. Au fost insotite de alte actiuni superficiale ce nu au putut crea o aderenta reala la valori pentru oamenii din companii. In general, s-a considerat ca 1-2 luni, un buget minimal si 0,1% implicare a managementului sunt suficiente pentru a bifa subiectul.
Rezultatul: dezamagirea si frustrarea clientilor, vanzari sub asteptari, profituri mediocre sau pierderi. In fapt, o parte dintre insolventele de acum au ca sursa esecul nevazut al brandingului intern.
Si totusi se poate. Au existat cateva bune practici ce au avut urmatoarele ingrediente-cheie:
- 100% implicarea a managementului pentru sustinerea permanenta a mesajelor-cheie;
- o echipa de proiect competenta, cu vizibilitate in organizatie sprijinita cu know how de un consultant extern;
- formularea si comunicarea unei viziuni pe termen mediu care sa insufleteasca organizatia;
- alocarea unui buget suficient de amplu astfel incat sa permita desfasurarea de actiuni concertate pe un orizont de 12-18 luni;
- construirea si implementarea unui proces interactiv, bazat pe descoperire si dezbatere pentru construirea, definirea sau comunicarea valorilor. In acest proces, au fost implicati absolut toti oamenii din organizatie;
- sarbatorirea succeselor intermediare si finale ale demersului.
Marius Opris, Partener Ascendis