Look masculin – la feminin
In primul rand, vorbim despre un pantalon cu talie inalta, foarte larg sau foarte stramt, purtat cu camasi sobre, cu sacou sau jacheta din piele. Bijuteriile lipsesc, se accepta poate o brosa sau cercei de dimensiuni mici. In schimb, apar manusile, palariile tip jocheu sau sepcile. Pantalonul larg poate fi parte a unei tinute glamour, a la Marlene Dietrich sau a uneia tip Gavroche. Doar pentru seara si numai pentru femei foarte curajoase se recomanda smokingul, o tinuta extrem de masculina.
Unii specialisti in comunicare sunt de parere ca barbatii nu apreciaza femeile care imprumuta prea multe elemente din tinuta si din atitudinea masculina. Astfel, o femeie care poarta o fusta dreapta, lunga pana la genunchi, este mai bine vazuta de barbatii cu care colaboreaza, decat cea care poarta pantaloni. Barbatilor nu le place sa fie copiati, ei apreciaza femeile constiente de feminitatea lor, fara sa fie afisata ostentativ. Numai ca feminitatea este privita diferit de femei si de barbati, ca si masculinitatea, de altfel.
Cred ca frunza pe care o purtau Adam si Eva a fost primul vestmant unisex.
Cert este ca elementele prea feminine, gen volane bogate, fundite, zorzoane, bucle revarsate sunt nepotrivite cu mediul de afaceri si, in general, cu mediul profesional. Singura zona in care se permite trecerea barierei este industria de frumusete.
Un par lung, purtat pe spate, exprima senzualitate. La fel si machiajul puternic, cu buzele foarte rosii sau cerceii prea lungi, care pun accentul pe lobul urechii.
Toate aceste artificii sunt potrivite in timpul liber, nu in mediul profesional. Da, se stie ca succesul depinde de infatisare, dar in mediul profesional nu venim cu intentia de a cuceri.
Moda unisex nu a sters diferentele dintre sexe si nici pantalonii nu au transformat femeile in barbati. Ar fi fost mare pacat.
Exista femei care si in uniforma militara isi pastreaza feminitatea, asa cum exista altele, atat de barbatoase, incat nici fusta, nici rujul nu le ajuta. Ajungem la atitudine, caci indiferent de hainele purtate, atitudinea este cea care conteaza cu adevarat.
Cel mai apreciat in mediul profesional ramane stilul office sau business, inviorat cu buna stiinta de mici trucuri ale modei actuale. Aici intervine talentul de a te imbraca, stiinta de a citi un editorial de moda, cunoasterea de sine care inseamna a afisa o infatisare potrivita cu atitudinea.
Nu e valabil doar pentru femei, ci si pentru barbati. Iar daca ei nu ne prea apreciaza in tinute masculine, nici ei nu ne plac noua neglijenti si neingrijiti. Din pacate, presa occidentala nu a fost prea inspirata cand i-a numit metrosexuali pe acei barbati care se ingrijesc, care sunt preocupati de haine si de felul in care arata, care se hranesc sanatos si care fac sport. Mie una nu-mi place termenul, desi imi place ce defineste. Adica acel barbat constient ca o infatisare placuta inseamna respect pentru sine si pentru semeni. Asa ca, va rog, nu va impiedicati de o denumire.
E clar ca nu suntem 100% femei sau 100% barbati, iar acel procent, cat de mic ar fi, cere dreptul la libera exprimare. Exprimati-l cu stil.