Scurt ghid de eticheta Birourile open space
Este opinia mea, asa ca nu trebuie neaparat sa fiti de acord cu ea, dar incercati sa vizualizati urmatoarea situatie, cu care, sunt sigura ca multi dintre dumneavoastra va confruntati zilnic: o incapere cu cel putin zece birouri separate doar de un paravan. Fiecare dintre cei zece vorbeste la telefon. Aflat in mijlocul unei conversatii, unul dintre colegi are nevoie de o informatie de la colegul aflat la patru scaune distanta. Fiind angajat intr-o discutie telefonica, este mai simplu sa strige peste birouri pentru a afla informatia necesara. Cel strigat, daca nu vorbeste la alt telefon, are castile pe urechi pentru a se putea concentra la ce face si a nu fi deranjat tocmai de strigatele vreunui coleg. Fireste ca in acest moment alti doi-trei colegi se sesizeaza si-l fac atent pe cel strigat, deranjati fiind si ei, la randul lor, de strigatele primului. Asta fara sa mai luam in calcul ca astfel de intreruperi au loc ori de cate ori este necesara vreo informatie, fara a conta ca cel care o detine este in mijlocul unui proiect, din care e nevoit sa se intrerupa constant. La toata aceasta harababura se mai adauga si muzica din casti… Iata cum mintea si organismul sunt agresate, devin extrem de stresate, randamentul scade si, astfel, se ajunge la ore suplimentare nesfarsite, cand in birou este mai liniste. Recunoasteti scenariul? Din pacate, mare lucru nu se poate schimba atata timp cat compania pentru care lucrati opteaza pentru astfel de birouri. Desigur ca puteti sa va invitati seful sa vi se alature intr-o zi… Macar ipotetic si tot merita incercarea! Asadar, ce puteti face? Puteti sa incercati sa va transformati intr-un exemplu si sa va imbunatatiti calitatea timpului petrecut la birou.
De cate ori aveti nevoie de o informatie de la un alt coleg, mergeti pana la biroul lui si rugati-l sa va transmita informatia, chiar daca sunteti intr-o convorbire telefonica. Puteti pune apelul in asteptare sau reveniti cand aveti toate informatiile. Daca informatia nu este extrem de urgenta, atunci scrieti-i un mail sau asteptati pauza de pranz, respectandu-i astfel timpul si concentrarea. Va aprecia, cu siguranta, si va actiona la fel.
In ceea ce le priveste pe doamne, recomandarea mea este sa purtati accesorii discrete, care nu fac galagie. Chiar daca dumneavoastra nu le auziti sau nu va deranjeaza, nu inseamna ca si ceilalti sunt la fel de toleranti. Acelasi principiu se aplica si in cazul tocurilor.
Setati soneriile telefoanelor mobile pe volum mic sau chiar pe vibratii, pentru a nu-i deranja pe ceilalti, mai ales daca se afla angajati in convorbiri telefonice. La mobil, incercati sa raspundeti in afara spatiului comun de birou, pentru a reduce, pe cat posibil, stresul asupra celorlalti. Incercati sa reduceti convorbirile la strictul necesar si folositi un volum al vocii cat mai scazut. Convorbirile personale purtati-le in afara spatiului biroului.
Atunci cand ascultati o melodie preferata, evitati sa o puneti la difuzoare si la volum maxim sa o auda si colegii. Este melodia dumneavoastra preferata, nu uitati!
Cand treceti pe langa colegii care lucreaza si sunt concentrati este bine sa nu-i speriati. Daca dumneavoastra sunteti in pauza, nu inseamna ca toata lumea trebuie sa fie. Evitati sa serviti gustari la masa din birou. Atat zgomotul, cat si mirosul pot fi extrem de deranjante pentru cei din jur. Si pentru ca am ajuns la mirosuri, va recomand sa alegeti parfumuri discrete si sa le folositi cu masura. Daca simtiti nevoia sa va reimprospatati parfumul, faceti acest lucru la toaleta. Va recomand sa discutati aspectul parfumului cu colegii dumneavoastra. Se poate ca unii sa fie sensibili si sa fie afectati de un miros puternic, chiar daca este un parfum scump.
Desi sunt reguli de bun-simt, este foarte simplu sa le ignoram, voit sau nu. Dar un lucru este sigur: tratandu-i cu respect pe cei din jur, acestia va vor intoarce respectul.
Acestea fiind zise, va doresc succes!
Articolul de mai sus este adaptat dupa un text extras din cartea "Tinuta pentru Succes", de Mihaela Berciu.