SPATII MICI pentru bugete de criza
Nici pana acum chiriile nu erau prea mici. In contextul economic actual, cand fiecare leu din buget are un scop precis, angajatorii se gandesc de doua ori inainte sa plateasca in avans pentru un sediu sau sa se mute intr-o locatie de lux. Am vazut in ultima vreme ca multe companii de pe piata se relocheaza, isi inchid sediile/fabricile sau isi disponibilizeaza angajati. Acestea sunt masurile drastice, dar se poate sa existe si o cale de mijloc. Daca se micsoreaza numarul de angajati, poate ca ar fi mai bine sa va reorientati catre un nou sediu, care sa necesite costuri mai mici.
Se mareste/micsoreaza echipa si aveti nevoie urgenta de un nou sediu, de mobilier sau de suport IT? Nu mai aveti fonduri sa platiti in avans chiria pe sase luni/un an si vreti un contract de inchiriere pentru o luna sau chiar mai putin timp? Intrati pe piata din Romania si nu va gasiti un sediu care sa vi se potriveasca sau aveti nevoie urgenta de un spatiu de lucru? Vreti sa scapati de stresul de a plati un angajat care sa fie responsabil de curatenia sediului, de schimbarea furnizorului de internet, telefonie fixa si alte activitati de acest fel?… Acestea sunt doar cateva posibile scenarii cu care va puteti confrunta in anumite perioade si pe care o companie le poate externaliza cu succes.
Astfel, nu va mai ramane decat sa va concentrati asupra activitatilor voastre principale si sa gasiti solutii care sa duca la dezvoltarea businessului, poate chiar si la iesirea din criza financiara.
Pentru a pune bazele unei astfel de afaceri, fondatorii companiei First Office au simtit pe propria piele stresul de a inchiria o locatie. Cand au intrat pe piata din Romania, in anul 2007, angajatii firmei aveau nevoie de birouri, de un mobiler adecvat, de echipament IT si lista poate continua. Atunci s-au lovit de faptul ca, pe o piata imobiliara dinamica si uneori, instabila – cum este cea din Romania – un sediu trebuie cautat cu minimum sase luni inainte de inceperea activitatii. Eventual, este nevoie si de o renovare a acestuia (si astfel se mai mareste termenul cu cateva luni).
"Intr-o economie emergenta precum cea a Romaniei, sute de firme mici si mijlocii se afla si in prezent intr-o situatie similara celei cu care ne-am confruntat noi. Sunt probleme universal valabile pentru toate companiile care cauta sa inchirieze spatii de birouri", spune Haricleea Spaler, director general al First Office.
Acest nou concept de business pune la dispozitia angajatilor intr-un timp foarte scurt toate elementele necesare desfasurarii unei activitati. Probabil ca deja va intrebati cum reusesc sa dispuna de sedii libere tot timpul. Este foarte simplu. First Office a inchiriat o parte din corpul 3 al Victoria Business Park. Au 150 de spatii de birouri mobilate, iar gradul maxim de ocupare propus de top management este de 80%. Astfel, in cazul in care se inregistreaza cereri, ei dispun de locuri libere in cladire. Inedit la acest concept este faptul ca taxa se aplica "pe postul de lucru".
Adica, nu se mai plateste in functie de suprafata ocupata, ci in functie de numarul de angajati. Cu aproximatie, pentru un angajat se plateste in jur de 500-600 de euro pe luna, dar pretul difera in functie de tipul de birou, de pozitionarea in cladire etc. "Credem in potentialul de investitii al Romaniei. Am asistat la evolutia rapida pe care a avut-o tara noastra in ultimii ani. In contextul actual, aducem pe piata o noua viziune asupra biroului viitorului", spune Haricleea Spaler.
Se printeaza pe ambele parti, se recicleaza mai mult, se stinge lumina pe timpul zilei… sunt actiuni intalnite tot mai des in companii. O fi vorba despre un simt al responsabilitatii trezit la realitate sau pur si simplu despre o reducere de costuri?! In orice caz, solutii exista, si am vazut pe parcursul acestui articol ca exista sanse sa va pastrati sediul intr-o cladire de birouri si cu mai putini bani.