Dacă studenții sunt întrebați ce părere au despre carierele lor după absolvirea Universității, un procent destul de însemnat dintre ei spun că ei cred că se pregătesc pentru meserii care nici măcar nu există încă. Cel puțin așa o demonstrează studiile, sondajele.
Tot studiile, sondajele, analizele, etc relevă că, în viitor, pe măsură ce tehnologia și industria 4.0 – și mai ales AI-ul – vor revoluționa piața de muncă și abilitățile cerute, capacitatea de adaptare și învățarea continuă sunt elemente esențiale. Așa că studenții ar trebui să se gândească mereu la modul în care abilitățile lor s-ar putea transfera în orice carieră pe care o aleg.
Ce anume poate forma un student de azi pentru mâine
„Studenții de astăzi formează un grup mult mai eterogen decât cei de acum 15 sau 20 de ani, când majoritatea managerilor din firmele din România au trecut prin universități. Și lumea de azi este mai pestriță, mai incertă și mai dificil de interpretat. Cu toate acestea, după mulți ani de experiență și interacțiune cu piața și forța de muncă și cu o privire de ansamblu asupra tendințelor globale, se poate găsi firul Ariadnei pentru viitorul studenților de astăzi. Și nu voi aminti inteligența artificială, roboți sau data analytics, ci mai degrabă ce poate diferenția individul în contextul erei digitale, ce anume poate forma un student de azi pentru mâine, indiferent dacă alege să fie angajat al unei companii sau antreprenor”, punctează Andreea Mihnea (foto) - HR Director, EY România și Republica Moldova și EY South East Europe Talent Leader.
Situația devine cu atât mai complexă cu cât ei, studenții, trebuie să abordeze viața cu ceva mai multă substanță decât binecunoscutele “5 reguli ca să îți iei casa înainte de 30 de ani”. Mai ales când trebuie să fie pregătiți pentru lumea VUCA.
Cele 3 abilități esențiale
„Există cel puțin 2 planuri la care un student se poate raporta pentru a se pregăti să lucreze în lumea VUCA(volatile, uncertain, complex, ambiguous): dinspre sine spre exterior și invers. Sunt un mare promotor al asumării responsabilității față de sine și consider că orice societate sau companie funcționează mai bine dacă indivizii care o formează funcționează bine individual”, conchide Andreea Mihnea. Care enumeră și cele 3 abilități esențiale pentru a reuși în profesie: echilibru emoțional, un nivel rezonabil de conștiinciozitate, o actualizare permanentă a specializării sau a rolului și înțelegerea valorii adăugate pe care o aduce, de fapt, aceasta din urmă,
The Azores Sustainability & CSR Services anunță lansarea celei de-a VII-a ediții a Community Index, cel mai complex ranking anual dedicat proiectelor de investiții în comunitățile din România.
Cluj-Napoca își consolidează și în 2025 poziția de oraș-lider în România, potrivit celei de-a doua ediții CITY INDEX, analiza amplă realizată de Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV).
Aproximativ 70% din datele critice pentru funcționarea unei companii trec prin sistemele de payroll, de la salarii și beneficii până la coduri fiscale, pontaje și informații despre centrele de cost, rezultă din noul studiu lansat de Forvis Mazars.
81% dintre adulți urmăresc în continuare influenceri, o cifră stabilă față de anul trecut. Această stagnare indică o piață matură: publicul există în continuare, dar atenția este mai greu de câștigat arată studiul InfluenceMe 2025.
Ahold Delhaize, compania care deține, în România, Mega Image și Profi, anunță că l-a numit pe Xavier Piesvaux în funcția de Country Manager România. Acesta va prelua funcția în 1 ianuarie 2026.
BDO România anunță promovarea lui Lucian Dumitru și a lui Bogdan Nistorescu în funcția de Partener în cadrul liniei de business Audit & Assurance, în birourile din București, respectiv Cluj.
Numele „Douglas” provine de la fondatorul său, John Sharp Douglas, un antreprenor scoțian care, în 1821, a deschis o mică fabrică de săpun în Speicherstadt.
După mai bine de 25 de ani de experiență internațională cu The Alternative Board (TAB), Jason Zickerman, CEO-ul global al organizației, privește cu entuziasm și realism intrarea pe piața din România.