Festivalul Summer Well văzut de angajații ING Bank
În anul 2022, ING România a fost pe primul loc în topul celor mai apreciați angajatori din domeniul financiar autohton, conform studiului Randstad Employer Brand 2022.
Odată construit, brandul de angajator presupune un efort constant, tradus prin diverse tactici și instrumente menite să cimenteze percepția – atât în intern, cât și în extern. Legat de palierul intern, unul dintre principalele criterii în alegerea angajatorilor constă în echilibrul dintre viața profesională și cea personală. Echilibrul acesta la locul de muncă se face printr-un mix de ingrediente care se schimbă constant, în funcție de așteptările și nevoile angajaților. Însă, aceste ingrediente au unicul scop de a crea un mediu organizațional sănătos. De câțiva ani, un trend în creștere este asocierea companiilor cu festivaluri renumite. Dacă sunt alese corect, festivalurile pot fi instrumentul ideal pentru a construi awareness atât în extern, cât și în intern.
Un exemplu în acest sens este colaborarea ING Bank cu Summer Well, cel mai longeviv festival din București. Dana Maria Ștefan, Events and Sponsoring Lead în cadrul ING, ne împărtășește cum a fost atmosfera festivalieră intern, cum s-a simțit primul an de parteneriat pentru echipă și, mai ales, cum au perceput angajații această asociere.
.
Care a fost ideea ce a stat la baza acestui parteneriat?
Înainte de toate, brandul ING se regăsește în brandul Summer Well și invers. Există o energie comună, un limbaj comun care ne-au condus și încurajat către acest parteneriat. Apoi, targetul festivalului este în aceeași direcție cu cea a clienților noștri – confirmare venită din faptul că cele mai multe dintre tranzacțiile din festival au fost realizate folosind carduri ING-, cât și cu angajații noștri care au fost extrem de entuziasmați și au venit în număr foarte mare pe domeniul Știrbey. Încă de la început, am intuit că va fi un succes și în intern, dat fiind că media de vârstă a colegilor noștri din ING coincide cu cea a festivalierilor Summer Well.
Iar acum, la finalul primului an de parteneriat, rezultatele și feedback-urile confirmă că alegerea a fost tare bine făcută. Am devenit banca oficială a festivalului în care atât clienții noștri, cât și angajații, prietenii și familiile au ascultat și iubit the #MusicOfYou.
Am tot văzut acest hashtag, #MusicOfYou, în activările voastre la festival. Cum a luat naștere ideea?
Music of You a fost conceptul care a înglobat toate activările de anul acesta powered by ING pe Domeniul Știrbey. Cu el am vrut să îndemnăm oamenii să acorde atenție muzicii din jur, dar mai ales să își adune propriile playlist-uri interioare la care să apeleze când au nevoie de un boost de energie, de o atmosferă mai bună sau, pur și simplu, de inspirație. Ideea acestui hashtag a fost foarte clar tradusă în statementul nostru de campanie:
De anul acesta suntem parteneri ai Summer Well. Doar că nouă, la fel de mult ca muzica de pe scenă, ne place muzica ta. Așa cum ești tu, pe veselie sau melancolie, de la alarma care te trezește dimineața până la sunetul pe care-l face POS-ul când dai cu cardul. Așa că vrem să ne bucurăm împreună de sound-ul tău, din lineup-ul de festival și din muzica ta de zi cu zi.
#MusicOfYou a însemnat să îi încurajăm pe festivalieri să-și găsească sound-ul și să se bucure de muzica lor. Comunicată etapizat cu câteva luni înainte de festival pe platforme proprii, colaborări cu creatori de conținut sau parteneri media precum Radio Guerrilla sau Vice, campania a fost continuată și fizic, în weekendul de festival, cu un stand vizitat de mii de persoane de toate vârstele, peste 6.000 dintre acestea participând și la activitățile puse la dispoziție în cadrul standului ING. În plus, scena construită împreună cu VISA, Hidden Tracks, a adus nume celebre din underground-ul românesc, precum Rareș, Paulina, LVX Machina, IOVA, Ana Coman, +She+ (Corina Sucarov).
Aceste componente au fost completate și de faptul că cei peste 90.000 de participanți au avut la dispoziție modalități simple și eficiente de plată pe durata celor trei zile de eveniment la punctele de Top-up ING de la festival sau prin Top-up online. Ne-a bucurat sincer să vedem că cele mai multe dintre tranzacțiile din festival au fost realizate folosind carduri ING, iar 2 din 3 dintre acestea s-au făcut prin telefon sau ceas.
.
Ce a însemnat Summer Well pentru angajații ING?
Înainte de percepția în extern, ne gândim prioritar la colegii ING. Ei sunt primii noștri ambasadori. Ei ajută la a construi, menține sau crește brandul, motiv pentru care părerea lor contează extrem de mult. Pe lângă faptul că au reacționat cu multă bucurie la aflarea veștii parteneriatului cu Summer Well, colegii din numeroase departamente au ajutat echipa de organizare în fiecare dintre etapele parteneriatului. Firește, proiectul a fost coordonat în cadrul departamentului de Marketing și Comunicare, însă nu am fi putut crea #MusicOfYou fără toți ceilalți colegi implicați, ajutorul lor a fost crucial.
Angajații ING au fost curioși, au interacționat cu fiecare anunț, au participat la concursuri și, cel mai important: au venit la festival. Parte din campania pentru colegi a fost și seria de comunicări periodice despre parteneriat, despre conceptul Music of You, despre oferte și beneficii. Totodată, le-am pus la dispoziție și o secțiune de “Întrebări și Răspunsuri” cu scopul de a crea o experiență cât mai ușoară și plăcută în weekendul mult așteptat.
.
Ne spui câteva activări în intern care au avut mai mare succes?
Unul dintre cele mai iubite proiecte ale campaniei interne Summer Well a fost un concurs în care, la un photo corner special creat pentru a oferi vizibilitate conceptului #MusicOfYou, colegii au venit să facă poze de grup cu gașca lor festivalieră din bancă pe care vor să o revadă în Buftea. Ulterior, au încărcat aceste fotografii pe rețeaua de socializare internă, Viva Engage, într-o competiție și totul a ieșit cu multă distracție. Am avut, bineînțeles, concursuri și pentru colegii mai timizi, cu meme-uri sau sunete ce reprezintă ING. Apoi, aș mai preciza de after party-ul nostru Summer Well de săptămâna trecută. Pentru a aduce atmosfera de festival și “acasă”, la cei care nu au fost prezenți pe domeniul Știrbey, colegii de la comunicare internă au organizat un rooftop party la sediul nostru ING, unde am văzut ultimul apus de soare de vara asta împreună (ultima zi de vară, 31 august). Cu muzică bună, cu elemente din #MusicOfYou, cu energie nemaipomenită. Ce am dorit să realizăm prin această petrecere a fost accentuarea faptului că atmosfera de festival nu este limitată doar la trei zile, ci poate continua până la finalul verii și chiar după, până ne vom reîntâlni pe domeniul Știrbey în 2024. Ne vedem acolo! 😊
Proiectul „Work Smart” este suținut de ING Bank România. Să lucrezi la ING înseamnă să ai libertatea de a explora și de a învăța. Ideile tale sunt ascultate și beneficiezi de încrederea și sprijinul echipei pentru a face lucrurile să se întâmple zi de zi.