Românii care au „descifrat” codul talentului printr-o platformă de microlearning
Cum ar fi ca învățarea să fie un joc serios? Doi antreprenori români au lansat, în urmă cu doi ani, o platformă de microlearning care promite să ne ajute să ne punem cunoștințele în practică.
Code of Talent este creația lui Sorin Păun și a lui Vlad Grigoriu, iar misiunea acestui proiect este sumarizată astfel: ”Transform Learning into Doing”.
Marți seară, invitații Revistei CARIERE și Ascendis au făcut cunoștință cu această platformă de microlearning, într-un cadru relaxant, la Complex Herăstrău – Lake Lounge, și au vorbit cu cei doi antreprenori despre cum se va schimba modul în care vom învăţa în organizaţii, în această eră marcată de schimbări profunde și rapide.
Daniela Palade Teodorescu, redactor-șef al Revistei CARIERE și gazda evenimentului, a precizat că cei doi au reușit să „descifreze” codul talentului și să creeze o metodă de învățare altfel, care chiar dă rezultate.
Platforma de microlearning este realizată de Ascendis împreună cu Co-Factor.
Sorin Păun, Managing Partner, Code of Talent, a precizat că ideea proiectului a pornit de la dorința de a cuantifica investiția după terminarea unui training. Prin urmare, Code of Talent construiește puntea între învățare și aplicare.
Pentru ca utilizatorul să obțină un rezultat palpabil după o perioadă de învățare și apoi să se întoarcă la acest proces, platforma folosește patru dimensiuni:
1. Oamenii învață mai bine într-un mediu social, împreună cu alții; tocmai de aceea Code of Talent a creat un mediu potrivit pentru procesul de învățare, în care există așa-numitele misiuni pe care le poți face alături de colegii de organizație sau poți participa la discuții pe anumite teme cu colegii, care sunt moderate de un facilitator (managerul companiei, un specialist Ascendis etc.), de exemplu.
2. Personalizare; oamenii vor să aibă parte de interacțiune, dar totodată procesul de învățare trebuie adaptat după interesele fiecăruia și după stilul propriu de învățare.
3. Procesul de învățare are loc în prezența unui trainer, manager, facilitator; este nevoie de cineva care să reprezinte autoritatea învățării, care să antreneze participantul. Ideea Code of Talent este să pună omul în interiorul digitalizării.
4. Gamification: prin joc sau provocări interesante, participanții chiar își doresc să se implice, misiunile devin o sursă de inspirație, motivație și învățare, astfel că trainingul nu mai este ceva pe care îl faci obligat, ci pe care îl faci de drag. Platforma folosește, de altfel, și un sistem de recompense prin puncte, care se transformă în ceva relevant pentru participanți.
Am avut ocazia să testăm puțin platforma, am văzut ce înseamnă să rezolvi o misiune, ce insigne poți primi și cum e să te implici în conversații cu comunitatea.
Sorin Păun a punctat că atunci când vine vorba de învățare, trei atribute sunt foarte importante, acestea fiind luate în calcul și în dezvoltarea platformei:
- transferarea unui tip de cunoștințe/knowledge
- înțelegere/comprehension: participantul să înțeleagă cum să aplice cunoștințele dobândite atunci când e cazul
- cum transformăm cunoștințele în ceva practic
Foarte importante sunt două aspecte ale platformei: agilitatea – instrumentul este unul care se poate adapta unor mulțime de situații (dincolo de training, platforma poate fi folosită pentru multe alte lucruri, de la procesele de induction și onboarding la înțelegerea măsurilor pentru siguranța și securitatea muncii, de la change management la lansare de produse), respectiv învățarea secvențială (sesiunea sau misiunea nu durează mai mult de câteva minute; de exemplu, unui participant i se cere să își ia colegul de birou și să își facă un selfie la punctul de întâlnire unde trebuie să meargă în caz de incendii etc.).
Nu în ultimul rând, toate acestea se întâmplă în timp real și platforma conține diverse instrumente care testează diverse scenarii cu impact direct în profitabilitate.
La rândul său, Vlad Grigoriu, Managing Partner, Code Of Talent, a spus că microlearning-ul, în fapt, are loc în fiecare minut, dacă știi la ce sa te uiți. Marea provocare a platformelor digitale de learning este ca interacțiunea cu produsul să fie una naturală. Tocmai de aceea Code of Talent are o interfață prietenoasă, este ușor de folosit, fiind construită pe ideea de a te simți bine atunci când participi la procesele de învățare. Iar prin faptul că există combinația între online și offline, Code of Talent reușește să îmbine învățarea statică cu elemente dinamice.
Vlad a mai punctat faptul că un raport Deloitte arată că trendul nr. 1 este Learning in the flow of life, care pleacă de la faptul ca viața noastră e o mare curgere de evenimente, ce se petrec secvențial; în sine, viața e o mare serie de secvențe de microlearning. Tocmai de aceea ideea de învățare trebuie conectată natural cu viața noastră de zi cu zi.
„Concluzia legată de microlearning e că organizațiile încep să înțeleagă ca procesul de învățare trebuie cuplat cu ceea ce facem noi zi de zi, fie că e vorba de a bea o cafea, drumul până la job etc. Încercăm să inserăm misiunea de învățare natural în viața de zi cu zi. Adică, dacă tu ai timp în metrou și preferi să faci ceva util dimineața, poți accesa platforma de pe telefon și parcurge o parte a unui modul.
De asemenea, să nu uităm că oamenii sunt preocupați de învățare – învățarea e o nevoie umană. Microlearning e deja un concept rotund și eficace. Viteza de învățare crește cu 300%, costurile scad cu 50%. În plus, demonstrează că putem aplica ce învăța, generează un ROI foarte bun și reușește să facă ceva ce nicio altă metodologie nu a reușit pană acum”, a transmis Vlad.
Sorin a mai spus că suntem prea puțin dispuși să depunem efort pentru a face ceva. „Prin urmare, noi vrem sa ne conectam cu toate sursele informaționale pe care le are o organizație și să acționăm ca un GPS care duce angajatul acolo unde vrea să fie. Facem din chestiunile plictisitoare ceva entertaining. Facem lucrurile altfel, iar utilizatorii nici nu realizează că sunt angajați într-un proces de învățare.”
Iată ce alte idei și informații interesante au reieșit din sesiunea de întrebări și răspunsuri cu cei doi:
- Shared learning – învățăm mai mult de la colegii noștri, interacțiunea cu alții facilitează procesul de învățare.
- Lipsa interacțiunii umane echivalează cu lipsa engagement-ului; este motivul pentru care platformele clasice de e-learning eșuează.
- Completion rate pe platformă e de 80%!
- Când ne gândim la experiențe scurte de învățare (3-7 minute), avem impresia ca totul e superficial. Dar paradoxal, e fix pe dos: cercetările arată că un conținut amplu spart în bucăți mai mici e înțeles mult mai bine și memoria de lungă durată e activată mult mai bine. Experiența în secvențe scurte ajută la concentrare și fixează mai bine cunoștințele.
- Costurile pentru utilizarea platformei sunt variabile, principalul model fiind acela de pay as you go. Variază de la 6 euro pe utilizator până la 22 de euro pe utilizator pentru un program (30-45 de zile). Celălalt model este de 30.000 de euro – utilizare nelimitată per entitate.
- Pe platformă, experiențele sunt rapide, interesante și captivante, pentru ca utilizatorul să se întoarcă cu plăcere la misiuni.
- Tehnologia de machine learning va fi utilizată pentru optimizarea misiunilor.
- Orice se poate construi pe platformă.
- Vezi în timp real ce se întâmplă cu know-how-ul și aplicabilitatea și poți lua decizii în mod real.
- ”Cel mai valoros conținut rezultă din interacțiune, jobul nostru este să punem întrebările corecte ca să generăm această interacțiune”.
- Cel mai mult învățăm când punem întrebarea corectă.
- Nu cere oamenilor să facă ceea ce tu nu ești dispus să faci. Dacă obiectivul e setat prost, atunci și performanța e pe măsură.
Credit foto: Daniel Tolea, paparatzi.ro