Adelina Badea, Mobexpert: “Rolul unui lider nu se măsoară doar în deciziile pe care le ia, ci și în felul în care se implică în creșterea și dezvoltarea echipei sale și a valorilor pe care le îmbrățișează”
Adelina Badea, CEO al companiei Mobexpert, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
“Mă definește capacitatea de a rămâne conectată la esența companiei și la oamenii din jurul meu. Am încredere în puterea muncii bine făcute, dar și în inspirația pe care o găsim în fiecare zi atât în reușitele noastre, cât și în provocările pe care le întâmpinăm. Totodată, de-a lungul timpului am învățat că rolul unui lider nu se măsoară doar în deciziile pe care le ia, ci și în felul în care se implică în creșterea și dezvoltarea echipei sale și a valorilor pe care aceasta le îmbrățișează. Din acest motiv, cred că o altă caracteristică care mă definește ca om, dar și ca lider, este adaptabilitatea: sunt capabilă să iau direcții curajoase, dar păstrez mereu o conexiune profundă cu realitatea pieței și dinamica fiecărui coleg din echipă”, a spus Adelina Badea, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Adelina Badea
▶ Am învățat că flexibilitatea și viziunea pot transforma momentele de criză în oportunități unice de evoluție, atât pentru organizația din care fac parte, cât și pentru mine. Prin urmare, cred în munca susținută de valori autentice, iar fiecare decizie este o reflexie a respectului pentru tradiție și inovație deopotrivă. De-a lungul timpului, această viziune mi-a permis să inspir echipa din care fac parte să livreze excelență, să valorizeze fiecare detaliu și să se îndrăgostească de calitatea a ceea ce producem.
▶ Reflectând asupra evoluției mele, realizez că experiențele care m-au format au fost diverse și semnificative. Am început parcursul profesional în Mobexpert de la o poziție de consilier de vânzări, avansând treptat până la rolul de director executiv. Această călătorie mi-a demonstrat puterea perseverenței, a învățării continue și a angajamentului față de echipă și totodată față de brand. Un moment definitoriu în dezvoltarea mea a fost absolvirea programului Executive MBA, care mi-a oferit perspective noi asupra leadershipului și managementului strategic. Această experiență mi-a consolidat abilitățile de a naviga prin complexitatea mediului de afaceri, cu o mai mare înțelegere a dinamicii și a strategiilor necesare pentru a conduce o organizație mare, complexă și inovativă.
▶ Pandemia a reprezentat o altă experiență formativă pentru mine, deoarece a fost momentul în care am fost obligată să mă reinventez ca lider, să accelerez inovația și să fiu deschisă la soluții neașteptate. Atunci am fost nevoită să găsesc variante ca veniturile noastre să nu se diminueze drastic, pentru a asigura supraviețuirea companiei, dar și pentru a ne dezvolta în continuare și a avea resursele necesare pentru o digitalizare accelerată. Aceste decizii ne-au permis să ne continuăm activitatea în mediul online, zonă care înainte de pandemie reprezenta aproximativ 14% din cifra noastră de afaceri, iar astăzi a ajuns la aproximativ 30%.
▶ În urma acestei experiențe am învățat că din momentele de criză se nasc cele mai valoroase lecții, care ne fac mai puternici, mai agili și mai conectați cu nevoile reale ale clienților și ale echipei. De asemenea, toate aceste etape m-au învățat că un lider adevărat este modelat nu doar de succes, ci și de încercările prin care trece și de felul în care alege să le transforme în oportunități de creștere.
▶ Au fost momente în cariera mea în care am simțit că este nevoie de o doză de „nebunie” pentru a face un salt care părea aproape imposibil. În aceste situații, am înțeles că pentru a depăși obstacolele majore, nu poți rămâne ancorat doar în ceea ce este sigur sau pare a fi o alegere confortabilă. Am simțit această nevoie de nonconformism atunci când am decis să impulsionez digitalizarea companiei într-un ritm accelerat. În acest sens, am acordat o importanţă deosebită livrării rapide a produselor. Ne-am concentrat resursele pentru automatizarea depozitelor și pentru creșterea gradului de digitalizare. Împreună cu colegii mei, am depus eforturi susţinute pentru ca experienţele clienţilor noștri să fie cât mai utile, plăcute și rapide. A fost o schimbare îndrăzneață pentru o organizație cu rădăcini puternice în producție și retail fizic, însă am simțit că doar astfel vom reuși să rămânem relevanți într-o lume care se schimbă atât de rapid.
Cine este Adelina Badea
• Cu o experiență de peste 20 de ani în retail și 17 ani în management, Adelina a preluat direcția executivă a grupului Mobexpert în februarie 2020, cu câteva zile înainte de declanșarea pandemiei în România.
• Cu toate acestea nu doar a reușit, împreună cu echipa de management, să găsească rezolvări numeroaselor provocări ci și să mențină cifra de afaceri a grupului la nivelul anului precedent.
• Ca parte a formării academice, Adelina este absolventă a programului Executive MBA de la IEDC Bled School of Management, Slovenia, în anul 2016.
• Adelina spune că persoana care a inspirat-o dintotdeauna este soţul său, cel care a sprijinit-o de-a lungul timpului în proiectele sale.
• Una dintre pasiunile ei este tenisul, pe care îl practică de patru ori pe săptămâna împreună cu soțul ei.
Compania: GRUPUL MOBEXPERT
• Grupul Mobexpert este o companie 100% românească, prezentă de peste 30 de ani pe piața din România.
• Reţeaua regională a Mobexpert numără 26 de hipermagazine şi magazine de dimensiuni mai mici, precum și un magazin online, www.mobexpert.ro.
• Are 2.100 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de aproximativ 261 milioane euro. Grupul Mobexpert deţine, de asemenea, opt fabrici de mobilă care produc pentru piaţa românească şi pentru export.
• Mobexpert include și 10 magazine Mobexpert Outlet dedicate ofertelor speciale, situate în Bucureşti (în zonele Pipera, Pantelimon, Militari), Suceava, Constanța, Brașov, Sibiu, Pitești, Timișoara şi Oradea.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR.