Dragoș Militaru, Kandia Dulce: “Încerc întotdeauna să ascult toate opiniile, să învăț de la ceilalți, să aflu care sunt motivațiile oamenilor atunci când iau decizii”
Dragoș Militaru, CEO al companiei KANDIA Dulce, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
“În tot ce fac, sunt orientat către oameni și nevoile lor. Ca lider, încerc întotdeauna să ascult toate opiniile, să învăț de la ceilalți, să aflu care sunt resorturile sau motivațiile oamenilor atunci când iau decizii”, a spus Dragoș Militaru, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Dragoș Militaru
▶ De-a lungul vieții profesionale am avut câteva experiențe care m-au marcat ca om și m-au format ca profesionist. De exemplu, în perioada 1987 – 1991, eram student la Facultatea de Electronică și Telecomunicații și lucram cu program redus la cooperativa Radio-Progress București. După Revoluția din decembrie 1989, profitând de noul cadru democratic și legislativ, am încercat, alături de toți colegii mei depanatori radio-tv și anteniști, să privatizăm unitatea noastră, propunând în Adunarea Generală să o preluăm în locație de gestiune, conform noilor legi. Adunarea Generală a deliberat și, în loc să aprobe solicitarea noastră de privatizare, a decis excluderea noastră. Astfel, am ajuns taximetrist privat, apoi am lucrat ca antenist la un SRL nou înființat de un fost coleg și, în final, am ajuns antreprenor în 1993.
▶ Din punct de vedere profesional, m-am format și am învățat cel mai mult în perioada de aproape două decenii când am lucrat în sistemul Coca-Cola, începând această nouă carieră în România, în 1995. În etapa Coca-Cola, am avut cel puțin 14 funcții diferite și am lucrat în 7 țări din Europa de Sud-Est. Preluarea operațiunilor Dorna Apemin și integrarea lor în sistemul Coca-Cola, în perioada 2002 – 2004, a fost o altă experiență unică.
▶ În 2012 deveneam director general la Fabryo Corporation, care reușea apoi să devină liderul pieței de vopsele decorative din România. În 2014 am coordonat fuziunea Fabryo cu Atlas Corporation, reușind câțiva ani mai târziu, alături de investitorii noștri, un exit de succes prin preluarea afacerii Fabryo Corporation de către liderul mondial Akzo Nobel.
▶ De mai multe ori, când eram supraîncărcat sau epuizat mental, am simțit nevoia imediată de evadare către un spațiu liber, fără constrângeri convenționale. În general, regăsesc echilibrul în mijlocul naturii. Sentimentul de libertate totală l-am întâlnit doar în mijlocul mării, navigând doar cu forța vântului în croazierele din Egee, Ionică, Marea Neagră sau Marea Caraibelor.
▶ Mi-am dorit să fim liberi și să scăpăm de dictatură, să fiu independent, să fiu antreprenor, să lucrez pentru una din cele mai mari corporații din lume, să învăț de la cei mai buni și să ofer celor din jur cât mai mult. Cred că am reușit pe toate planurile și cu siguranță realizările profesionale sunt mult peste obiectivele avute acum 30 de ani.
▶ Coordonez de 6 ani cel mai mare producător român de ciocolată și dulciuri, care a fost unul din pionierii producției de ciocolată în Europa și în lume. Din 1890, activitatea Kandia Dulce s-a derulat fără întrerupere și, în cei peste 134 de ani de când producem „dulciuri din țara ta”, aproximativ 115 ani am fost lideri de piață în România. Îmi propun să readucem treptat consumatorii români aproape de produsele lor dragi: ROM, Măgura, Kandia, Sugus, Făgăraș etc. și să redevenim lideri de piață pentru următorii 100 de ani.
Cine este Dragoș Militaru
• Dragoș Militaru este un executiv experimentat, cu o carieră vastă de peste 30 de ani în industriile de telecomunicații și FMCG.
• Absolvent al Institutului Politehnic din București, cu diplomă în Electronica și Telecomunicații, Dragoș și-a perfecționat abilitățile de leadership printr-o pregătire specializată, incluzând seminarii de management strategic la IMD Elveția și diverse seminarii Coca-Cola.
• Parcursul său profesional include funcții de CEO la Kandia Dulce SA și Fabryo Corporation, unde a avut un rol cheie în dezvoltarea celor două companii.
• Dragoș a ocupat, de asemenea, poziții de conducere la Coca-Cola, unde a coordonat echipe în Europa de Sud-Est și a dezvoltat strategii de piață care au contribuit la o creștere semnificativă a afacerii.
Compania: Kandia Dulce
• Fiecare mic dulce care a ajuns în casele românilor a spus o poveste, o istorie ce începe în 1890, când un atelier de dulciuri din București s-a transforma în „Fabrica de Bomboane Latter Mor”. Aceasta a fost perioada de început, în care dulciurile făceau parte din tradiția culinară a românilor.
• În 1917, fabrica a primit numele Kandia, inspirat de insula grecească Creta, cunoscută sub denumirea de Candia în timpul ocupației venețiene.
• Astfel, un brand emblematic pentru gusturile românilor începea să prindă contur, pregătindu-se pentru o evoluție continuă în deceniile ce aveau să urmeze.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR.