Petronius Secăreanu, Canon România: Sunt deschis la orice idee, cât ar fi de ciudată, îmi place să experimentez. Chiar dacă asta, de multe ori, presupune muncă în plus, uneori, frustrări
Petronius Secăreanu, Director General Canon România și B2B Area Manager pentru România și Bulgaria, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
”Îmi doresc să continui acest maraton, să continui să învăț de la colegii mei, de la partenerii de afaceri, să-i pot ajuta când au nevoie, chiar dacă, uneori, asta înseamnă să nu le ofer vreo soluție, ci doar să-i ascult”, a spus Petronius Secăreanu, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Petronius Secăreanu:
- Mă bucur foarte tare când oamenii din echipa mea își ating obiectivele, când le sunt recunoscute eforturile, când evoluează în plan profesional sau personal. Sunt deschis la orice idee, cât ar fi de ciudată, îmi place să experimentez. Chiar dacă asta, de multe ori, presupune muncă în plus, uneori, frustrări, cred că doar încercând abordări noi putem ține pasul cu piața. În lumea de astăzi, care se schimbă la cel mai ridicat ritm pe care l-a cunoscut vreodată, adaptabilitatea mi se pare cea mai importantă “competență”.
- Consider că nimeni nu deține adevărul absolut și, oricând, poți privi un subiect din mai multe perspective, ceea ce înseamnă că poți culege ceva util din orice discuție deschisă și bazată pe confruntarea de idei, nu de poziții.
Apropo de ieșit în evidență, prefer să îi sprijin pe oamenii din echipa mea să “pățească” asta…
- La început de drum în vânzări, n-aveam idee cum să mă organizez și să-mi fac targetul. Șeful meu de atunci mi-a dat direcția, într-un mod foarte ferm. Atunci, nu mi-a plăcut modalitatea de comunicare, mai târziu, însă, am realizat că, probabil, aveam nevoie să mă pună pe niște șine și să mă țină pe ele o perioadă, până mă adaptez. Apoi au urmat inflația, crizele economice, schimbările din carieră – fiecare cu provocările lor – și le sunt recunoscător oamenilor cu care am lucrat, pentru ceea ce am învățat de la ei.
- Doză de “nebunie”?Au fost câteva situații provocatoare. De exemplu, tocmai preluasem o poziție nouă, la o nouă companie, dintr-un domeniu nou, când câțiva dintre oamenii de vânzări seniori au decis să plece la unul dintre principalii competitori. A urmat o perioadă foarte volatilă: zilnic aveam diverse situații de gestionat, cumva “la limită”, fie cu furnizorii, fie cu clienții, fie cu angajații. Am luat o grămadă de decizii bazate pe relativ puține date, dar cu multă emoție, de tipul “mergem înainte și vedem ce-o ieși!”. Adrenalină la maximum și perioada cu cele mai intense trăiri de business din carieră.
- La începutul carierei, în anii ’90, aveam “visuri” cam egoiste, de tipul poziție de management într-o firmă mare, o situație materială bună, lucruri de genul acesta, care ne lipsiseră în perioada comunistă. Cu timpul, mi-am dorit să las ceva în urmă, să influențez pozitiv oamenii cu care am interacționat, mai ales pe cei cu care am lucrat în echipă pe parcursul carierei. Mă bucur tare mult că am rămas în contact cu cei mai mulți dintre ei și, cu o parte, am legat prietenii solide, ceea ce contează enorm pentru mine.
Cine este Petronius Secăreanu
- Are peste 20 de ani de experiență în management și în industria tehnologiei, dar și o apetență aparte pentru inovația digitală și soluțiile hibride de lucru.
- Oferă o înțelegere holistică a fluxurilor interne ale unei companii și crede că transformarea digitală este un proces complex, ce necesită o strategie coerentă, dar și un partener de încredere.
- Explorează modul în care portofoliul exhaustiv de soluții și servicii Canon, bazat pe cele mai recente inovații, poate susține organizațiile în fiecare etapă a transformării lor digitale.
Compania: Canon România
· Este filiala locală a Canon Inc., companie japoneză de renume mondial în industria tehnologiei optice și a imagisticii.
· Promovează valorile de sustenabilitate și inovație tehnologică, aliniindu-se la Principiile globale ale Canon, ghidate de filosofia Kyosei: ”Trăim şi muncim împreună pentru binele tuturor”.
· Investește în educație, este preocupată de reducerea impactului asupra mediului înconjurător şi participă la diverse inițiative locale de responsabilitate socială.
· Prin intermediul echipei locale și a unei rețele extinse de peste 30 de parteneri și distribuitori, Canon continuă să fie un actor de încredere în mediul de afaceri din România.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR