Ruxandra Coc, DORIPESCO: Visul de a crea o companie care respectă mediul și îmbină tradiția cu tehnologia este, în mare parte, realizat, dar rămân multe provocări de abordat
Ruxandra Coc, Director Executiv ‑ DORIPESCO S.A., este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
”Doripesco a evoluat enorm față de visurile inițiale, însă mereu cred că este loc pentru dezvoltare. Visul de a crea o companie care respectă mediul și îmbină tradiția cu tehnologia este, în mare parte, realizat, dar rămân multe provocări de abordat. Fiecare realizare, fie că este vorba de un nou produs pe piață sau de o recunoaștere a eforturilor noastre, se aliniază cu scopul inițial, însă obiectivele cresc pe măsură ce compania evoluează”, a spus Ruxandra Coc, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Ruxandra Coc:
▶ Ca lider în cadrul companiei Doripesco, mă definesc prin angajamentul și responsabilitatea pe care mi le-am luat față de clienți, sustenabilitate și respect pentru natură. Consider că ies în evidență prin latura umană pe care o manifest atât în lucrul cu echipa, cât și în relațiile cu partenerii. La Doripesco, suntem dedicați să oferim produse de calitate, dar și să dezvoltăm practici de piscicultură care să sprijine ecosistemele naturale din România.
▶ Evoluția mea ca lider și ca persoană a fost modelată de o serie de experiențe definitorii. Un moment crucial a fost asumarea deciziei de a ieși din zona de confort și de a lucra într-o țară de pe un alt continent – în Statele Unite. Aici am descoperit esența principiilor corporatiste, am învățat tehnici avansate de vânzări și am înțeles ce înseamnă să plasezi clientul în centrul activității unei companii. Această experiență mi-a consolidat viziunea asupra importanței responsabilității și satisfacției clientului ca piloni ai succesului pe termen lung.
▶ După cei 7 ani petrecuți în SUA, am ales să revin în România în anul 2007 pentru a-mi aduce contribuția personală, know-how-ul și expertiza acumulate într-o societate concentrată pe democrație și consum, în businessul creat de fratele meu, Dorin Crizbășan. Privind în urmă, sunt convinsă că a fost o decizie care mi-a oferit cele mai valoroase satisfacții, deoarece a lucra alături de familie și a contribui la evoluția Doripesco sunt aspecte care aduc o împlinire unică.
▶ De-a lungul timpului, deși am întâmpinat numeroase provocări, am demonstrat că am știut să adopt cele mai bune măsuri pentru longevitatea și succesul Doripesco. Totodată, colaborările cu parteneri internaționali și participarea la diverse conferințe de profil mi-au oferit perspective noi asupra importanței inovației și a adaptabilității în fața schimbărilor constante din piață.
▶ În momentul în care am decis să ne asumăm certificarea pentru standardele internaționale de calitate, am știut că acest pas va necesita curaj și, într-un fel, un strop de „nebunie” antreprenorială. De asemenea, introducerea unor produse inovative pe piață – cum ar fi cele din gama specialităților pescărești, mititeii pescărești, cârnații de pește – au fost decizii nonconformiste la acel moment, însă una care ne-a diferențiat clar față de alte companii și ne-a consolidat poziția în industrie.
▶ În viitor, Doripesco își propune să facă pași semnificativi în direcția expansiunii și consolidării pe piața românească și internațională. Un obiectiv major este listarea la Bursa de Valori București, un pas prin care ne dorim să creștem transparența, să atragem investiții și să oferim acces investitorilor la evoluția companiei noastre. Totodată, avem în plan să dezvoltăm divizia de restaurante prin francizare, pentru a putea oferi experiența Doripesco unui număr cât mai mare de consumatori din întreaga țară, sub un model sustenabil și autentic.
Cine este Ruxandra Coc:
• Ruxandra Coc este un profesionist cu o carieră vastă și diversificată, având o experiență de peste 18 ani în dezvoltarea de afaceri și management.
• În prezent, ocupă funcția de Director Executiv la Doripesco. Ruxandra a fost alături de Doripesco încă din 2006, contribuind semnificativ la dezvoltarea companiei.
• Înainte de a se alătura Doripesco, a acumulat experiență internațională, lucrând în industria retailului în Dallas, Texas, pentru branduri de renume, precum Casual Corner & Petite Sophisticate, și în vânzări pentru Estée Lauder și Clinique.
• De asemenea, Ruxandra a lucrat și în domeniul psihologiei organizaționale la Procter & Gamble, unde a asistat angajații cu probleme de muncă și a gestionat procese de recrutare și terapie organizațională. Formarea sa profesională și diversitatea experiențelor au contribuit la abilitățile sale de a gestiona echipe și de a dezvolta afaceri într-o gamă largă de industrii.
COMPANIE: DORIPESCO
• Este o afacere de familie, înființată în 1995, care combină cu pasiune producția de peşte cu turismul ecologic şi sustenabil.
• Cu sediul în Hălchiu, județul Braşov, compania a evoluat semnificativ, devenind unul dintre cei mai importanți producători şi procesatori de peşte din România.
• Doripesco este cunoscută pentru complexele sale piscicole, care nu doar că sprijină acvacultura, dar oferă şi locații turistice deosebite, precum Complexul Turistic Doripesco de la Vadu Roşu, Restaurantul Casa Păstrăvarului şi Pensiunea Poiana Râşnoavei.
• De asemenea, compania a extins şi domeniul de activitate, dezvoltând o divizie de construcții ce susține industria locală. Doripesco continuă să se bazeze pe experiența acumulată în peste 30 de ani de activitate, având un angajament constant față de calitate, sustenabilitate şi respectul pentru natură.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR