Simona Decuseară, Epson România și Bulgaria: “Sunt “obsedată” să nu greșesc față de oamenii cu care lucrez”
Simona Decuseară, National Sales Manager al companiei Epson România și Bulgaria, este unul dintre liderii invitați să răspundă în prima ediție a catalogului ”100 de lideri care inspiră”.
“În business, este tot timpul nevoie de o doză de risc, totuși îmi place să îmi cântăresc bine deciziile. Probabil lucrul într-o companie japoneză are influența sa. Aș spune că este o formă de risc „controlat”, mai ales atunci când lucrezi într-o companie mare, guvernată de reguli și proceduri gândite pentru funcționarea sa optima”, a spus Simona Decuseară, în interviul acordat în ”100 de lideri care inspiră” – Revista CARIERE.
Ce ne-a povestit Simona Decuseară
▶ Dacă ar trebui să vorbesc de o singură trăsătură definitorie, aceasta ar fi corectitudinea. Sunt „obsedată” să nu greșesc față de oamenii cu care lucrez: colegi, clienți, să nu fac ceva incorect din punct de vedere uman sau al deciziei de business. Sigur că nu este mereu posibil, dar trec deciziile mele prin acest filtru. Empatia e foarte bună prietenă cu mine și înclin să cred că aduce un climat de siguranță și de flexibilitate în echipa noastră, precum și relații interpersonale de bună calitate în interiorul echipei și în afara acesteia.
▶ Am început să lucrez încă din vremea studenției, iar această alegere mi-a oferit un avantaj în dezvoltarea mea profesională ulterioară, întrucât m-a determinat să fiu mai deschisă către ceilalți și mai curioasă în a înțelege aspectele multiple ale unui business. În plus, tot ce am trăit profesional m-a ajutat să cresc, perioada petrecută la EPSON fiind cea mai bogată. Faptul că am plecat singură la drum în 2005 și că am construit încet (dar sigur) este ceva care m-a ajutat enorm, suntem acum o echipă consolidată care lucrează bine împreună și este recunoscută în Europa pentru rezultatele ei.
▶ Prefer să mă raportez la obstacole ca la adevărate oportunități de transformare, creștere sau confirmare a modului de a lucra. În business, este tot timpul nevoie de o doză de risc, totuși îmi place să îmi cântăresc bine deciziile. Probabil lucrul într-o companie japoneză are influența sa. Aș spune că este o formă de risc „controlat”, mai ales atunci când lucrezi într-o companie mare, guvernată de reguli și proceduri gândite pentru funcționarea sa optimă.
▶ Cariera este o călătorie, iar mie îmi place să călătoresc. Mai am obiective de vizitat, dar ce am trăit până acum m-a îmbogățit. Domeniul în care activez, acela al tehnologiei, este unul extrem de dinamic. Apar în permanență tehnologii și produse noi, iar modul de a se raporta al clienților la oferta tehnologică este mereu în schimbare, așa că și obiectivele mele sunt mereu altele, chiar dacă în cadrul aceleiași companii.
▶ M-aș bucura să pot construi în continuare un business în creștere, însă bazat pe stabilitate și predictibilitate, alături de o echipă motivată și unită, care se regăsește în valorile companiei pentru care lucrăm, anume inovația și atenția pentru clienți.
Cine este Simona Decuseară
• Este, de peste 30 de ani, sub o formă sau alta, în cadrul aceleiași corporații internaționale.
• A fost numită în funcția de director al operațiunilor pentru Epson România în anul 2005, în momentul în care producătorul japonez a decis să deschidă o filială locală.
• Asta, după ce timp de 12 ani Simona s-a ocupat tot cu importul și comercializarea de echipamente Epson în cadrul unicului importator din România.
• În prezent, ea conduce echipa de la București a companiei japoneze, precum și afacerile Epson din România și din Bulgaria.
• Dacă în 1993 oferta companiei Epson cuprindea o singură tehnologie și un singur tip de echipamente, aceasta a ajuns să aibă în ofertă zeci de produse din categoria imprimantelor și a videoproiectoarelor. Ea a început vânzările în primii ani după Revoluție, când pe piață nu era competiție strânsă, dar nevoia de tehnologie creștea și s-a confruntat de atunci și cu situații dificile, cum ar fi perioada de scădere economică de după 2008, atunci când a trebuit să gândească o strategie de apropiere față de clienți, persoane fizice sau companii, punând accentul pe promovarea costurilor totale de exploatare reduse ale produselor comercializate de Epson.
Compania: Epson
• Epson a fost fondată în 1942 în Japonia, pe malul Lacului Suwa, sub numele de Daiwa Kogyo, și a început prin asamblarea de componente pentru ceasuri
• Compania a evoluat semnificativ, devenind un important producător de tehnologii inovatoare, inclusiv imprimante, videoproiectoare și echipamente de precizie
• În 2022, Epson a sărbătorit 80 de ani de activitate, continuând să fie un lider global în domeniul tehnologiei de imprimare și nu numai
• Epson este cunoscută pentru tehnologiile sale eficiente, compacte și de precizie, care sunt parte din ADN-ul companiei și care contribuie la dezvoltarea de produse ecologice
• Astăzi, Epson are aproximativ 77.000 de angajați în întreaga lume, iar vânzările corporative depășesc un trilion de yeni
• Compania își propune să creeze un viitor sustenabil, concentrându-se pe rezolvarea problemelor globale de mediu și îmbunătățirea calității vieții în întreaga lume.
Acest articol este preluat din ediția print a catalogului 100 de Lideri care Inspiră 2024, realizat de Revista CARIERE.
Conținutul editorial este susținut de BCR.