Alina RĂDULESCU: „În toate perioadele de criză, ifm a reinvestit profitul astfel încât niciun angajat să nu aibă de suferit”
Construirea și gestionarea capitalului uman reprezintă nu doar temelia, ci și inima fiecărei companii, sculptând traiectoria sa în lumea afacerilor. Prin investiția în dezvoltarea competențelor și valorilor angajaților, o companie nu numai că își crește productivitatea și inovația, ci și construiește o comunitate solidă, bazată pe încredere și colaborare. Această legătură profundă între angajați și organizație devine fundația pe care se clădește succesul pe termen lung, transformând o afacere simplă într-o entitate viabilă și înfloritoare în universul complex al economiei moderne. Alina Rădulescu, HR Manager la ifm efector/prover ne-a dezvăluit care sunt modalitățile prin care compania pe care o reprezintă a investit în oameni, care au fost motivele din spatele acestor acțiuni, dar ne-a spus și care este – din punctul său de vedere – stilul de leadership care te ajută să crești capitalul uman până la un nivel la care acesta să devină un avantaj competitiv.
Cu ce mijloace și metode a investit compania dumneavoastră în dezvoltarea capitalului uman? Care au fost rațiunile fundamentale care au stat la baza acestor inițiative? Ce așteptări ați avut în privința acestor investiții și ce rezultate sau beneficii ați obținut ca urmare a acestor acțiuni concentrate pe resursele umane ale organizației dumneavoastră?
Ifm este o companie de familie, așadar valorile umaniste sunt centrul filosofiei noastre și a culturii organizaționale pe care o trăim. În toate perioadele de criză economică sau socială, ifm a reinvestit profitul astfel încât niciun angajat să nu aibă de suferit în vreun fel. Suntem printre puținele companii care nu a făcut disponibilizări în astfel de perioade, ci dimpotrivă, a păstrat investițiile în dezvoltare și well-being. Am continuat să investim în traininguri și dezvoltare pentru angajații noștri, să păstrăm pachetele de beneficii la un nivel securizant și cât mai util.
În locația din Sibiu focusul este acum de a păstra cele mai bune beneficii pentru colegii noștri (utile și adaptate și nevoilor diverse: asigurare de sănătate, tichete de masă la valoare maximă, subvenții pentru sport, cantină subvenționată, etc ) cât și de a oferi programe de dezvoltare și învățare pentru angajații direct productivi (traininguri tehnice, academie internă de formare profesională, ateliere de dezvoltare personală, etc). De asemenea, am extins numărul pozițiilor de part-time adresate studenților, prin aceasta oferind și colegilor noștri seniori oportunitatea de a fi mentori și de a-și pune amprenta în formarea noii generații într-un mod adecvat cerințelor tehnologice actuale..
Ați evaluat rezultatele acestor investiții? Cum le corelați cu rezultatul final, atât din punct de vedere al resursei umane cât și al performanței financiare?
ifm a reusit în 2023 deschiderea celei de a doua locații în Sibiu, datorită rezultatelor foarte bune obținute în cei 8 ani de prezență în Sibiu. Așadar, sprijiniți de o echipă ca o familie, de o rată de retenție foarte bună, de o cultură organizațională sănătoasă, bazată pe investiția în starea de bine a angajaților (mediu și condiții de lucru, dezvoltare personală și profesională, beneficii care adresează o gamă largă de nevoi) continuăm să scriem o poveste de succes, care se datorează exclusiv oamenilor.
Care este acel stil care te ajută ca lider să crești capitalul uman până la un nivel la care acesta să devină un avantaj competitiv eficient, real?
Un stil uman, apropiat de angajați; cu o ierarhie extrem de simplă, cu o politică a ușilor deschise, a transparenței în comunicare și a egalității la nivel uman.
Care este semnătura dvs organizațională distinctivă care v-a transformat dintr-un simplu angajator în constructor de capital uman?
#ifmily „semnăm” noi și reprezintă angajamentul nostru de a contribui la o lume mai bună. De când am deschis prima fabrică în Sibiu, am încercat să arătăm oamenilor că se poate face producție și altfel, adică alocând importanță și spațiu „reîncărcării bateriilor”, prin pauze de conectare și prin alocarea de timp din orele de muncă pentru joc, conexiuni, relaxare și învățare.
În contextul actual al pieței muncii, caracterizat prin provocări crescânde legate de retenția angajaților, motivare, implicare și loialitate, este investiția în capitalul uman o necesitate esențială sau o provocare majoră pentru angajatori?
În cei 8 ani de prezență pe piața din Sibiu ne-a fost confirmat faptul că investiția în oameni este un adevăr, care generează cel mai bun rezultat în termeni de retenție și grad de implicare (engagement). Așadar vom continua acțiunile noastre constând în evenimente destinate conectării (intra și inter departamentale), dar și învățării și dezvoltării abilităților personale, pentru a putea susține reziliența personală, într-un viitor atât de dinamic și incert.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 286
Pentru abonare, click aici