Calea spre leadership începe de la școală
Managementul reprezintă un set de procese. Ele mențin o bună funcționare a unei organizații. Și o fac să atingă țelurile propuse. Procesele fiind legate de planificare, bugetare, personal. Plus măsurarea performanțelor și rezolvarea problemelor.
O spun analiștii. Cei care adaugă că este vorba despre alinierea oamenilor la viziune. La comunicare. La motivație și inspirație.
Liderul și ideea de leadership
Dacă o organizație este condusă eficient, liderul și ideea de leadership există. În tandem. Aceasta afirmă Jonathan Gosling, profesor la Universitatea din Exeter. El subliniază că tehnica de management cunoscută sub numele de “setarea țintă” e un concept. Care va funcționa numai atunci când este prezentă o bună conducere.
Poziția de lider
“Setarea țintă reprezintă o tehnică de management utilizată pentru a focaliza atenția asupra anumitor activități”, potrivit The Guardian. Pentru ca acest exercițiu să funcționeze, cineva trebuie să-și demonstreze poziția de lider. Subliniind importanța activității. Un lider trebuie să-și inspire angajații. Prin a arata cum îndeplinirea unei ținte poate contribui la un acest scop.
Doar un număr limitat de persoane se nasc așa
Modul în care o organizație atinge un asemenea echilibru, depinde de mediul în care operează. Dar, “într-o perioadă de criză economică și transformare tehnologică, conducerea nu a fost niciodată mai esențială”. Potrivit Dame Mary Marsh – director fondator al programului Clore Social Leadership.
Număr limitat
Cercetătorii spun că, uneori, ideea de leadership este demistificată. Iar reprezentările mass-media urmăresc lideri “eroi” populari. Cum ar fi Steve Jobs sau Churchill. Aceste reprezentări i-au făcut pe unii să creadă altceva. Și anume că doar un număr limitat de persoane se nasc cu capacitatea de a se situa într-o poziție de vârf.
Cine conduce spectacolul
“<Celebrarea> liderilor individuali ii poate face pe unii să uite că nu există doar o singură persoană care conduce spectacolul”, adaugă Marsh. Tehnicile de management la “frontierele lumii noi” fiind supuse provocărilor.
Literă de lege
Pentru Julie Davenport, fondator și director executiv al Good Energy, calea spre o conducere eficientă începe de la școală. Comunicarea și scrierea ar trebui să fie “literă de lege” în sala de clas. Exercițiile de lucru în echipă ar trebui să fie, de asemenea, o prioritate. “Acestea pot fi dezvoltate în alte domenii. Cum ar fi sportul, arta, designul și muzica. Activități care nu se limitează la sala de clasă și sunt uneori neglijate în promovarea rezultatelor academice”.
Strategie
Aceste abilități, potrivit lui Gosling, sunt esențiale pentru toți cei care contribuie la conducerea unei organizații. “Există oameni care au o mulțime de calități și capacități deosebite. Pentru ce are și nu are importanță strategică. Dar care nu au capacitatea de a comunica sau de a crea încredere în rândul oamenilor. În orice loc de muncă, acestea sunt calitățile care contează.”