Ce nu le spun şefii angajaţilor, deşi ar trebui
1. „Chiar îmi pasă dacă îţi place de mine sau nu”
Vreau să mă placi. Când mă comport ca un om strict căruia nu-i pasă de opiniile tale, de cele mai multe ori o fac pentru că sunt nesigur pe autoritatea mea.
Dacă eu sunt proprietarul afacerii înseamnă că business-ul este o extensie a personalităţii mele. Dacă sunt şeful tău, compania face parte din extensia mea. Aşa că îmi doresc să-ţi placă jobul pe care l-ai primit.
2. „Nu cred că ştiu totul”
Mulţi oameni au intervenit în evoluţia mea profesională, ei m-au ajutat să mă dezvolt, aşa că le voi fi recunoscător pentru totdeauna.
Nu-ţi ofer niciun sfat deoarece nu consider că sunt atotcunoscător şi atotputernic. Văd ceva special în tine şi de obicei plătesc datoria pe care o am față de oamenii care m-au ajutat.
3. „Îmi place când te distrezi”
Nu trebuie să vorbeşti mai încet şi să te prefaci că lucrezi din greu când trec pe lângă biroul tău. Ştiu că este posibil să fii performant şi să ai parte şi de un pic de distracţie la locul de muncă.
Înainte să devin serios, ca acum, şi eu obişnuiam să lucrez aşa ca tine. Când lucrezi cu plăcere mă face să am sentimente bune despre compania noastră, dar şi despre mine. Mă face să mă simt de parcă aş lua parte la ceva care înseamnă mai mult decât un business.
4. „Chiar aş vrea să-ţi ofer mai mulţi bani”
Mi-ar plăcea să-ţi ofer un salariu mai mare, însă nu pot face asta din cauza constrângerilor financiare. Ca proprietar al companiei am riscuri financiare care ar trebui să-mi aducă un profit corect.
De exemplu, dacă aş rămâne de mâine fără business, tu îţi vei pierde jobul. Şi asta este groaznic, ştiu. Dar eu îmi pierd compania, investiţiile, încrederea oamenilor, casa… ei bine, pierd tot.
Într-o zi, când vei deveni şef sau când vei avea propria afacere, vei înţelege.
5. „Sper că vei munci aici pentru totdeauna”
Nu te privesc ca pe o piesă de unică folosinţă. Pentru mine e o lovitură când pleci din companie. O parte din mine crede că am eşuat.
Vreau să conduc genul de afacere din care angajaţii să iasă la pensie.
6. „Îmi fac griji pentru… aproape orice”
Îmi fac griji pentru vânzări. Îmi fac griji pentru costuri. Îmi fac griji pentru angajaţi, pentru furnizori, pentru clienţi… şi lista o poţi completa tu.
Ocazional, sunt energic. Ocazional, sunt distras. Ocazional, sunt tensionat şi iritabil. Nu este vina ta. Sunt doar îngrijorat. Mai mult decât orice, sunt îngrijorat dacă pot să-ţi îndeplinesc aşteptările.
Lista ar putea continua, însă ce trebuie să reţinem este că sinceritatea şi încrederea între şefi şi angajaţi este esențială în orice companie. Fără ele, relaţia, dar şi evoluţia companiei sunt în pericol.