5 lucruri pe care ar trebui să știi să le faci fără să ți le ceară angajatorul
5 lucruri pe care ar trebui să știi să le faci fără să ți le ceară angajatorul:
1. Fii mereu conectat
Mai ales când vorbim despre locurile de muncă desfășurate în mare măsură în fața unui computer, posibilitatea de a fi mereu conectat este foarte importantă. Obligația de a fi mereu conectat nu este dată neapărat de angajator, ci de dorința angajatului de a fi mereu stăpân pe situație. Cum noile tehnologii apărute în ultimii ani au permis dezvoltarea unor accesoriiexcelente pentru productivitate, atâta timp cât îți vei dori să fii responsabil chiar și din timpul liber, acum ai această posibilitate.
2. Acces la mobilitate
De multe ori, anunțurile de angajare vor avea un mesaj care spune că „deținerea unui permis auto reprezintă un avantaj”, atunci când vrei să candidezi pentru un loc de muncă. Paradoxul acestui mesaj este că de multe ori e pus chiar și în cazul unor joburi care nu necesită deplasări frecvente. Ca angajat însă, deținerea unui permis auto poate fi cu adevărat un avantaj și poate face diferența în situații cheie sau limită.
3. Caută mereu să fii mai bun în meseria ta
Nimeni nu trebuie să îți spună să cauți mereu să crești în meseria ta. Din moment ce ai ales să o practici, e de la sine înțeles că vrei să faci asta în continuare, ceea ce te va ajuta să progresezi dincolo de un loc de muncă sau de un post anume. Caută mereu să fii mai bun în meseria ta, înscrie-te la cursuri de specializare, la workshop-uri, implică-te mai mult și mai des și nu căuta ca cineva să vină să te motiveze să faci toate aceste lucruri. Le faci pentru tine și pentru viitorul tău.
4. Reprezinți imaginea firmei pentru care lucrezi și în afara orelor de muncă
Fie că îți convine, fie că nu, din clipa în care te-ai prezentat cuiva în timpul tău liber și i-ai spus unde lucrezi și cu ce te ocupi, tu vei deveni imaginea firmei pentru care îți desfășori activitatea profesională. Dacă imaginea ta va fi proastă, atunci și imaginea firmei va avea de suferit din această cauză. Acesta este și motivul pentru care, indiferent de context, e bine să cauți să rămâi mereu profesionist până la capăt. Nu poți ști niciodată unde în încăpere s-ar putea afla un viitor angajator, partener sau client, iar odată formată o impresie greșită despre tine și firma la care ești angajat, aceasta va fi foarte greu de schimbat.
5. Ajută acolo unde este nevoie
Probabil ai auzit des acest lucru, dar e foarte important. Fii proactiv în cadrul firmei, ajută și alți colegi și departamente cu lucrurile pe care tu le știi, pentru că numai în acest fel firma poate evolua, prin schimb de cunoștințe și informații. Egoismul, într-o formă extremă, nu a dus niciodată foarte departe și nu vei avea parte nici măcar de beneficii spectaculoase.
Sursă foto: Shutterstock / Copyright: nd3000