6 sfaturi pentru a găsi cei mai potriviți și dedicați angajați pentru un start-up
Ai găsit o idee perfectă de afacere sau vrei să îți transformi pasiunea în job și ai hotărât că e momentul să înființezi un start-up. Poate mai ai prieteni sau cunoștințe care sunt alături de tine la început, dar tot va trebui să angajezi mai mulți oameni pentru ca afacerea ta să evolueze.
Dar cum să alegi cei mai buni angajați, cum să îi convingi să lucrezi pentru tine? Iată 6 sfaturi care te vor ajuta să alegi cel mai bun candidat: trebuie să ţii cont de modul de intervievare, dar și de beneficiile pe care le oferi.
1. Cere recomandări viitorului angajat
Un pas critic în angajarea unor persoane noi este verificarea lor. Nu contează cu cât talent se laudă sau ce experiență bogată au trecut în CV, dacă nu spun adevărul. O verificare ar trebui să includă:
- Fostele locuri de muncă, dacă chiar a fost angajat acolo și dacă au fost probleme;
- Cazierul judiciar, poți cere candidatului să îl prezinte la interviu;
- Informații din online, profile pe site-uri de socializare, deoarece vei putea afla detalii despre gusturile lui, despre preferinte și despre stilul de viață.
O astfel de cercetare este importantă pentru a afla dacă intervievatul este potrivit pentru compania ta, dar și dacă este o persoană de încredere.
2. Oferă beneficii angajaților
Dacă angajații tăi actuali sunt mulțumiți de jobul lor, vor vorbi despre asta cu prietenii lor și cu alți posibili viitori angajați. Când construiești un mediu de lucru plăcut și angajații se bucură în fiecare zi să fie la muncă, vor lucra eficient și performant și vor crește valoarea companiei.
Mai mult, pentru a atrage noi angajați dar și a-i menține fericiți pe cei existenți, ar trebui să le identifici nevoile și să le oferi o serie de avantaje. Pentru a-i convinge pe cei mai buni oameni din domeniu să lucreze pentru tine, nu mai e îndeajuns să oferi un salariu decent și asigurare medicală. Astfel, poți oferi beneficii angajaților precum bonusuri, abonamente la săli de sport și pensii private.
3. Folosește metode alternative de intervievare
Deseori, nu se obțin cele mai bune rezultate printr-un interviu standard, în care un angajator îi pune aceleași întrebări, cum ar fi „unde te vezi în cinci ani?” unui intervievat emoționat. Prin folosirea unor metode alternative de interviu, descrise de cei de la recruitloop.com, vei reuși să îți dai seama mai bine dacă cel venit la interviu s-ar integra la locul tău de muncă:
- Încearcă un interviu de grup, unde să fie prezenți și angajați actuali;
- Testează potențialii angajați prin probe practice;
- Nu pune întrebări ipotetice, ci axează-te pe analiza comportamentului din trecut.
4. Ține cont și de talent, nu doar de experiență
Când sunt pe punctul de a găsi o persoană nouă pentru echipă, mulți angajatori aleg din multitudinea de CV-uri oameni care au cea mai multă experiență în domeniu. Dar aceasta poate să nu fie mereu cea mai bună alegere, mai ales pentru start-up-uri.
Desigur că și start-up-urile au nevoie de oameni cu experiență, dar pentru că firma nu are are încă o reputație construită, ar trebui să te axezi pe angajarea unor persoane talentate. De multe ori, un candidat cu un nivel mare de creativitate va fi un angajat mai bun decât unul cu multă experiență dar care nu dovedește deloc gândire creativă.
5. Construiește o companie cu un scop clar
În primele zile nu vei avea resursele financiare să oferi salarii mari angajaților. Deci, pentru a convinge oamenii potriviți să lucreze pentru tine va trebui să construiești o companie cu un scop clar și cu un mod de funcționare cu care aceștia se pot identifica și care să îi entuziasmeze.
Ca fondator sau ca recrutor, trebuie să fii în stare să îți prezinți compania cât mai bine în fața posibililor angajați. „Vrei să vinzi apă cu zahăr pentru tot restul vieții sau vrei să vii cu mine și să schimbi lumea?” Așa l-a convins Steve Jobs pe John Sculley, care lucra la Pepsi să i se alăture la Apple, aflăm de pe businessinsider.com.
6. Oferă proiecte interesante și solicitante
Oamenii talentați nu vor să își petreacă timp lucrând la proiecte plictisitoare, unde pot avea o sarcină repetitivă. Aceștia vor proiecte mari, stimulante, cu scopuri ambițioase pe care să le îndeplinească.
Chiar dacă o perioadă de probă de aproximativ 3 luni va fi necesară pentru a te asigura că angajatul a înțeles viziunea companiei tale și este calificat, nu te sfii apoi să îi dai proiecte mari de îndeplinit. Dacă ai ales persoana potrivită, va fi entuziasmată să rezolve un task de anvergură mare.
E important să alegi angajații potriviți, deoarece ei sunt cei care îți vor crește afacerea. Dacă ei sunt fericiți cu munca lor și cu mediul de lucru, vor fi eficienți și îți vor ajuta firma să prospere.
Sursă foto: Shutterstock