Bucătăria de Business – de obicei „gătești“ sau „comanzi”?
Bucătăria de Business – cele mai importante 4 ingrediente prin care să-ți crești businessul:
- Timp
- Informație
- Contacte
- Capital uman
- TIMP
Etimologia cuvȃntului business relatează starea de a fi ocupat (busy) ȋn timpul desfășurării unei munci profitabile. Ca atare, timpul este unul dintre cele mai importante patru ingrediente, pentru o afacere. Beneficiul timpului este un avantaj puternic pe care ȋl dobȃndești față de competitori.
- INFORMAŢIE
Pe lȃngă timp, un factor esențial ȋn creșterea companiei este informația. Informația reală, la timp, este o condiție esențială pentru funcţionalitatea afacerii. Ȋnsă simpla deţinere de informaţii nu este suficientă. Acestea trebuie organizate eficient ȋncȃt să nu producă pierderi de timp. Potrivit diferitelor studii, angajații care lucrează la birou petrec aproximativ 30% din timpul de lucru căutȃnd informații utile, fapt pentru care compania are de suferit, prin lipsa de productivitate, din lipsa unor proceduri de lucru coerente, capabile să stocheze şi să stabilizeze eficient informaţia.
Pentru ca lucrurile să funcţioneze într-un ritm sănătos şi eficient, este foarte importantă analiza felului în care circulă informaţiile în companie, respectiv identificarea acelor informaţiilor care circulă nerestricţionat, dar care conţin proceduri nenecesare, ori a celor care consumă resurse sau care au potenţial neutilizat. Este esențial pentru o afacere de succes ca informațiile să fie relevante, ușor de găsit și de accesat.
- CONTACTE
Contactele sau relațiile de business trebuie atȃt menținute și ȋmbunătățite, cȃt și multiplicate și mai ales valorificate. Menținerea unor relații bune și de durată cu partenerii de afaceri este obligatorie ȋntr-o colaborare de succes. Ca şi în cazul unui angajat, nu este important felul în care un client ajunge la tine, cât felul în care decide să înceteze colaborarea cu firma ta. Asigură-te că „despărţirea” se face în cel mai potrivit şi bun mod cu putinţă.
- CAPITAL UMAN
Fiecare companie este unică prin resursele investite și prin produsele/serviciile oferite. Ȋnsă nu contează de cȃte resurse dispune firma, dacă nu știe cum să le folosească. Ȋnvestiția ȋn capitalul uman este esențială pentru marca identitară a companiei. O companie se dezvoltă prin relațiile de business pe care le are, prin clienții săi mulțumiți şi prin angajaţi mulţumiţi.
Managementul privind experiența clienților este posibil numai dacă există și un management corespunzător al experienței angajaților. Experienţa pe care le-o oferi clienţilor reprezintă reacţia acestora la un cumul al interacţiunilor între compania ta şi ei, este practic impactul cumulativ al interacţiunilor. Experienţa clienţilor se raportează la un întreg de elemente precum promisiunile făcute prin branding, prin oferte, respectarea promisiunilor, felul în care sunt livrate promisiunile, calitatea serviciilor sau a produselor, calitatea relaţiei cu clienţii înainte şi după livrare.
Calitatea relaţiei cu clienţii este influenţată de calitatea relaţiei cu propriii angajaţi. Ȋnainte de a-ți stabili ca scop satisfacția clienților, asigură-te că ai bifat satisfacția angajaților tăi. A urmări ca angajații să execute sarcinile de serviciu și atȃt, ar putea fi o decizie greşită care să-i demotiveze şi în acelaşi timp să ducă la pierderea controlului asupra propriei afaceri. Este important să te implici în propria afacere, alături de oamenii pe care în definitiv îi plăteşti să urmărească şi să atingă un obiectiv comun cu al tău: dezvoltarea afacerii. Angajații mulțumiți, cu o stimă de sine crescută, pot dezvolta relații de business excelente cu toți clienții, transformându-se în cei mai buni „oameni de vânzări” pentru compania ta.
Este cunoscut faptul că cei care au o stimă de sine ridicată obțin rezultate excelente, astfel că este de datoria antreprenorului să investească în oameni. Atitudinea, dispoziția angajaților reflectă dispoziția companiei. Afacerea ta este un lucru viu, creată din relații, și ca ȋn orice relație, dacă oamenii sunt deconectați și negativi, la fel va fi și afacerea ta. Atitudinea greșită este principalul obstacol pe care ti-l creezi ȋn livrarea serviciilor sau produselor. Mai mult de atât, într-un mediu competitiv, ȋn care concurența oferă produse similare, comparabile ca preț și calitate cu cele oferite de compania ta, investiţia în capitalul uman se dovedeşte a fi cea mai eficientă strategie.
Tot acest amestec de ingrediente: timp, informaţie, contacte, capital uman, capătă omogenitate dacă lor li se adaugă implicarea antreprenorului. Liantul este implicarea antreprenorului în propria afacere, atitudinea faţă de rolul său în propria firmă, asumarea rolului, transformare sa într-un lider şi nu într-un şef.