Ce trebuie să ne învățăm copiii astăzi pentru joburile de mâine
Testul Torrance de gândire creativă (un instrument folosit pentru măsurarea creativității – n.r.) este adesea dat ca exemplu despre cum gândirea divergentă se diminuează în timp. 98% dintre copiii de grădiniță sunt creativi, însă această abilitate începe să se piardă ușor-ușor din momentul în care aceștia intră în sistemul de învățământ, scrie weforum.org. Potrivit statisticilor, la vârsta de 25 de ani doar 3% dintre tineri mai pot fi considerați "genii creative".
Forumul Economic Mondial a lansat un nou raport care analizează modul în care tinerii pot fi pregătiți pentru joburile viitorului. Potrivit analizei, "multe dintre programele școlare nu sunt adaptate cerințelor pieței muncii și nu îi ajută pe tineri să dobândească competențele de care au nevoie pentru joburile din viitor". În cele mai multe sisteme de educație, curriculum-ul școlar se concentrează pe dezvoltarea abilităților cognitive și pun mai puțin accent (sau deloc) pe abilități care să îi ajute să rezolve problemele, pe creativitate sau cooperare.
Continuarea materialului o găsiți pe wall-street.ro.