Cele mai mari provocări resimțite de angajații care urmează să se întoarcă la birou
Restabilirea normalității în viața de zi cu zi implică o nouă abordare a muncii, în contextul profesional, cât și personal, al fiecărui angajat. Deoarece încă de la debutul pandemiei cea mai mare parte din activitatea companiilor s-a mutat în regim remote, revenirea la birou poate ridica anumite semne de întrebare sau poate implica un nivel de frică. Angajatorii au acum responsabilitatea de a oferi cele mai bune condiții în cadrul spațiilor de birouri și de a implementa măsurile care îi ajută să câștige încrederea angajaților chiar și în vremuri imprevizibile. Iată care sunt principalele aspecte care influențează acest proces și ce soluții există:
Lipsa de intimitate
Munca remote a făcut parte din setul de măsuri eficiente implementate de companiile de pretutindeni, în efortul de a proteja colectivul și de a ajuta companiile să supraviețuiască în timpul pandemiei. În timp, angajații care au preferat acest tip de abordare și muncă s-au obișnuit cu un program flexibil, confortul oferit de propria locuință și intimitate. Acum, în procesul de revenire la birou, aceștia se pot confrunta cu diferite dileme și vor pune la îndoială modelul clasic de lucru.
Lipsa intimității și a spațiului personal este un aspect important pentru cei care preferă munca remote și care au suficiente resurse acasă, pentru a-și amenaja un birou confortabil. În astfel de situații, angajatorii trebuie să regândească spațiul de lucru de la sediul organizației și să se concentreze pe elementele care îl fac mai primitor. În anumite cazuri, întregul layout poate fi modificat pentru a satisface cât mai simplu și natural nevoile angajaților care se întorc la birou.
Schimbarea rutinei deja stabilite
Munca de acasă sau remote permite angajaților să se bucure, în privat, de obiceiurile care îi ajută să aibă o zi productivă și un stil de viață sănătos. Printre acestea se pot număra exercițiile fizice, yoga, meditația, pregătirea meselor și multe alte activități. Odată cu stabilirea unei rutine în propria locuință sau într-un spațiu de coworking, revenirea la biroul de la sediul firmei va implica o nouă nevoie de adaptare. Adaptarea la vechiul stil de muncă, la un nou spațiu și la socializarea cu întregul colectiv. Mai mult decât atât, angajatorii trebuie să ofere protecția sanitară de care angajații se pot bucura deja în locuința lor.
Măsurile potrivite pentru spațiul de lucru trebuie să susțină sănătatea clădirilor, transformarea birourilor și promovarea conceptelor de colaborare și conectivitate. IMMUNE Building Standard™ este o certificare pentru clădiri, cu ajutorul căreia organizațiile pot să-și protejeze colectivul și să adere la noi valori inovative. Aceasta conține măsuri sanitare, operaționale și arhitecturale, care pot fi implementate în clădire, oferind astfel angajaților o experiență sănătoasă atunci când lucrează la birou.. În acest fel, angajații se vor simți mai siguri pe tranziția la vechiul stil de lucru, mai ales dacă revenirea este marcată de inițiative inovative, bazate pe studii de specialitate în domeniu.
Amenințările de tip patogen
Poate cea mai mare frică a angajaților de pretutindeni este infectarea cu virusuri, în special cu SARS-CoV-2. Odată cu pandemia de coronavirus, întreaga populație a devenit mult mai conștientă de pericolele imprevizibile care pot amenința sănătatea și de ușurința cu care circulă virusurile periculoase. Odată cu situația din ultimii doi ani, s-a creat un precedent din care atât persoanele fizice, cât și autoritățile trebuie să învețe. Adaptarea la un viitor virus-free sau worry-free implică o serie de schimbări mai mult decât necesare. Frica angajaților de a se întoarce la birou este reală, iar organizațiile trebuie să se bazeze pe comunicare deschisă și înțelegere. În același timp, pentru a evita amenințările de tip patogen este nevoie de măsuri specifice care reduc riscurile.
De la reguli stricte de organizare a spațiului, pentru promovarea distanțării fizice și mai puțin contact cu suprafețele des folosite, toate măsurile de igienă sunt esențiale pentru păstrarea unui echilibru. Protecția sanitară este un obiectiv clar al certificării IMMUNE Building Standard™, care îi poate pregăti pe antreprenori să adopte standardele unui stil de muncă sustenabil, bine gestionat, cu focus pe bunăstarea colectivă.
Provocările revenirii la birou fac parte din procesul de restabilire a unei noi normalități, încă în umbra pandemiei. Avantajul în astfel de momente este că nevoia de schimbare vine cu pași optimiști spre un viitor inovativ.
Sursa foto: pexels.com