Cum să rămâi productiv în timpul verii și să-ți menții afacerea pe linia de plutire
Acum că vara și-a intrat în drepturi, iar căldura pune stăpânire pe noi toți, mulți oameni încep să resimtă oboseala jumătății de an care deja s-a scurs. Energia și concentrarea la locul de muncă scad simțitor și, odată cu ele, se reduce și productivitatea. Parcă am fi toți niște elevi în ultima săptămână de școală, care nu mai au chef să învețe și nici nu mai sunt motivați, pentru că, oricum, li s-au încheiat mediile.
În acest context, tendința oamenilor este să înceapă să neglijeze tot ce făceau până acum și, cu gândul la confortul șezlongurilor de pe plajă, să trimită în vacanță mai tot ce ține de îndatoriri de serviciu. Dar angajații nu sunt singurii care cad pradă acestei capcane. Freelancerii, chiar și antreprenorii, comit la rândul lor greșeala de a crede că acum se pot relaxa – iar pe ei această relaxare îi costă chiar mai mult.
Să te gândești la vacanță. Să îți faci planuri de odihnă și călătorii, să vrei să profiți de bucuriile verii, toate acestea sunt firești și chiar de dorit. La urma urmelor, suntem oameni și, din când în când, toți vrem să știm pentru ce trăim și avem nevoie de pauze. Cu toate acestea, este vital pentru afacerea și activitatea noastră să rămânem în contact cu clienții pe care îi avem, să ne menținem în atenția lor și să ne ținem la suprafață afacerea, reușind să o facem măcar să plutească în această perioadă, dacă nu simțim că o putem înălța pe un val.
A crede că n-are rost să fii activ în perioada verii pe motiv că oricum lumea e în concediu este cel mai ușor mod de a lucra în defavoarea ta și a afacerii pe care o ai. Sigur că oamenii pleacă în vacanță, dar nu toți odată. Mereu va fi cineva care va veni la serviciu, mereu vor fi clienți care vor vrea să cumpere serviciile sau produsele tale, mereu cineva rămâne „pe fază”, cum se spune.
La rândul lor, cei interesați să nu piardă ce au construit până în prezent trebuie să găsească o cale de a nu întrerupe activitatea. În echipele cu mulți angajați aceste aspecte se rezolvă mai simplu, întrucât există o planificare a concediilor care permite continuarea nestingherită a activității.
În echipele mai mici, dar mai ales în cazul persoanelor care lucrează pe cont propriu, asigurarea unei strategii de a rămâne (a se citi „a părea”) activ în timpul vacanței este extrem de importantă. Cei care vor să aibă și mai departe un brand personal solid vor continua să ofere conținut valoros în online prin distribuirea de articole, ghiduri sau sfaturi utile legate de activitățile specifice verii. Dacă inspirația îi ajută, vor putea rămâne activi chiar și de pe plajă, de unde pot posta fotografii din vacanță pe care să le coreleze cu domeniul lor. Există mulți marketeri de pildă care, aflați în destinații turistice din spații exotice, postează fel și fel de informații despre eficiența unui marketing empiric pe care îl descoperă acolo și pe care îl folosesc drept pretext de a-și menține audiența caldă. Nu numai că își țin clienții aproape, dar își completează contentul obișnuit cu informații inedite și de impact, care dau un suflu nou tipului de conținut pe care îl livrează în mod constant. Este simplu și eficient.
Pe de altă parte, nu ar trebui să scăpăm din vedere faptul că timpul liber al oamenilor în vacanță poate fi o oportunitate perfectă pentru organizarea de evenimente online sau webinarii pe teme relevante pentru brandul personal al fiecăruia sau pentru vânzarea anumitor produse. Așa că, nu există niciun motiv real pentru care oamenii să nu-și mai dea interesul să depună eforturi maxime în timpul vacanței de vară.
Succes!
Imagine: Pixabay