Se pare că noi românii ne iubim mai mult mașinile decât viața, dacă ne uitam la cifrele din piața asigurărilor: rata de penetrare de 1,21% (Decembrie 2017), suma alocata / persoana - 494 RON (Dec 2017) – conform ASF, un segment de business care reprezintă doar 3,9% din structura sistemului financiar din România, și în care aproximativ 75% din totalul primelor brute subcrise la nivel piață provine din polițele auto, în timp ce planurile financiare de protecție pentru viitor nu se numără pe lista de priorități a angajaților Din acest punct de vedere, suntem din nou diferiți față de europeni, media UE a asigurărilor de viață în totalul pietelor de asigurări fiind de circa 60%.
Spre comparație, o persoană din Occident nu pune asigurarea sub semnul incertitudinii și nu se întreabă de ce sau dacă, ci își pune întrebarea când să semneze pentru o asigurare de viață: când termină studiile, când își intemeiază o familie etc.
Să ne uitam însă și spre pârghiile legale aflate în responsabilitatea statului. Un cadru legislativ susținut, cu termene clare de implementare, este esențial. Se văd progrese în anumite zone, sănătatea fiind una dintre ele, în care avantajul deductibilității este un plus.
Sunt raze de speranță care ne fac să fim încrezători în capacitatea industriei de a răspunde nevoilor și provocărilor actuale, care vin atât din zona de business, cât și din cea a cliențlor.
Potrivit unui studiu intern realizat pe segmentul de vârstă 20-35 de ani, peste 60% dintre repondenti au declarat că asigurarea de viață se numără pe lista de interes. Motivul pentru care deocamdată interesul este doar intenție este dat de faptul ca peste 30% dintre cei chestionati nu cunosc în detaliu beneficiile. Ceea ce ne ridică o alta perspectivă – de aceasta dată a celor din industrie - asupra reponsabilității pe care o avem în termeni de educare și informare a produselor pe care le vindem.
Interes pe de o parte, preocupare și grijă de cealalată parte. Binomul asigurator-stat presupune implicare în crearea unui standard de viață al românilor și responsabilități pentru toți cei implicați.
Anita Nitulescu, CEO Eurolife ERB Asigurari Romania
