Noua paradigmă pe care HR-ul trebuie să o integreze în strategiile sale
“Poartă-te cu angajații tăi exact așa cum ai vrea ca ei să se poarte cu cei mai buni clienți ai tăi.” — Stephen R. Covey.
Pentru ca experiența de brand, așa numita Customer Experience (CX), să fie trăită de către consumatori conform așteptărilor noastre, experiența tuturor celor care lucrează împreună pentru asta, așa numita Employee Experience (EX), trebuie să fie una pe măsură. Dacă vrei ca organizația ta să facă din produsul sau serviciul tău, preferatul clienților, trebuie să începi prin a te uita la EX-ul pe care tot tu îl creezi pentru angajații și colaboratorii tăi.
Un studiu realizat de IBM pe 23.000 de angajați din 45 de țări confirmă faptul că experiența angajaților impactează în mod direct și pozitiv performanța, extra efortul depus și scăderea intenției de a schimba locul de muncă. Între practicile care generează experiențe pozitive pentru angajați descrise în studiu se numără și încrederea din cadrul organizației, încurajarea relațiilor de colaborare între angajați, semnificația muncii, recunoașterea, feedback-ul constructiv și echilibrul între job și viața personală.
Mai mult, implicarea angajaților și colaboratorilor în promovarea brandului de angajator, dacă este făcută cum trebuie, poate aduce rezultate peste așteptări.
General Electric a înregistrat o creștere de 800% a aplicanților,printr-un simplu program în care a încurajat implicarea angajaților în transmiterea poveștii GE ca angajator. Și asta pentru că angajații de la baza companiei sunt de multe ori mai credibili decât cei care o conduc.
Atunci când suntem abordați de branduri în calitate de consumatori ne-am obișnuit să primim produse sau servicii customizate pe nevoile noastre și experiențe de brand memorabile. Și dacă funcționează pentru noi atunci când suntem consumatori, cu siguranță funcționează în mod similar și atunci când suntem angajați. Angajatorii care nu vor înțelege importanța experienței de angajat vor pierde în fața celor care vor face asta.
Totul pornește cu procesele de onboarding, experiențele de utilizator ale tehnologiilor folosite în companie, programele de învățare continuă, la procesele de management al performanței și de la misiunea companiei.
Experiența angajaților (EX) este ceea ce conduce cultura și perfomanța unei organizații în direcția dorită. Un număr din ce în ce mai mare de companii din întreaga lume înțeleg acest lucru iar indicatorul care confirmă asta este numărul din ce în ce mai mare de poziții de Employee Experience Managers oferite, în special, în vestul Europei și în Statele Unite. Acesta va fi un factor cheie de succes pentru companii în atragerea și reținerea angajaților.
În concluzie, Employee Experience este noua paradigmă pe care HR-ul trebuie să o integreze în strategiile sale. Impactul depășește sfera atragerii și reținerii angajaților: Are un impact major în calitatea experienței pe care angajații o oferă clienților tăi.
Ciprian Bănică, Chief Strategic & Creative Director la g7
Absolvent al Facultății de Cibernetică din cadrul ASE, Ciprian Banică urmeaza în prezent un MBA în cadrul Maastricht School of Management. Cu peste 15 ani de experiență în publicitate, acumulată în agenții precum Mercury360, Next Advertising, The Group, Violet Advertising, FCB.
Ciprian Bănică s-a alăturat echipei g7 în 2014 și este în prezent Creative Director & Chief Strategist Officer.