PASTILE anti-STRES și pro-EFICIENȚĂ
Pandemia a creat, prin contextul medical nefavorabil ce ține, în special, de contagiozitate, un raport dezechilibrat de putere între angajat și angajator. Ambii participanți în această relație de muncă pot avea, pe termen lung, de suferit. Iată câteva pastile pentru o posibilă profilaxie a îmbolnăvirii relației dintre cele două părți:
Pastile pentru angajatori:
- Evaluați gradul de satisfacție a angajaților cu conținutul muncii lor.
- Este un moment prielnic în care angajații se pot erija de lucrul de acasă sau de cel în regim hibrid pentru a nu efectua sarcini care nu le sunt pe plac sau care sunt neclare.
- Revizuiți încărcarea cu sarcini a fiecărui post de muncă.
- Cine ar dori să se întoarcă la birou, dacă îl așteaptă o cantitate de muncă pe care ar fi necesar să o facă două persoane? Una dintre problemele majore pe care le raportează angajații cu un nivel ridicat de stres ocupațional sau chiar burnout este încărcarea pe post, nu faptul că nu au concediu sau alte modalități de relaxare puse la dispoziție de angajatori.
- Fiți clari în ceea ce așteptați de la angajați pentru fiecare sarcină de muncă, în fiecare proiect.
- Este un moment de schimbare pentru toată lumea și, în special, lucrul în izolare poate determina blocaje sau chiar situații de regresie la fiecare dintre noi. În situații de acest gen, lucrurile trebuie formulate clar, scurt, cuprinzător. Dacă sarcinile de muncă nu sunt realizate la nivelul așteptat de calitate sau nu sunt (uneori) realizate deloc, poate fi și pentru că nu au fost formulate clar cerințele.
- Investiți-vă angajații cu încredere.
- Poate plana întotdeauna o umbră de neîncredere asupra cantității și calității muncii unui angajat, atunci când nu este în directul control al unui angajator, care să îi monitorizeze activitatea la fața locului. Dar fiecare dintre noi are nevoie să știe că este investit cu încredere și i se creează cadrul pentru a-și desfășura activitatea în liniște și pentru a se simți inclus. Dacă încrederea vă este înșelată, instaurați chei de control, momente de monitorizare, indicatori de performanță. Adică, iar revenim la claritate.
- Oferiți-le angajaților posibilitatea să vină la birou.
- Dacă se permite din punct de vedere legal (al restricțiilor), angajații trebuie să aibă posibilitatea să vină la birou și să interacționeze cu un număr cât de mic de colegi. Să nu uităm că există printre noi și extroverți, care au nevoie de lume pentru a se încărca, precum și oameni care abia așteaptă să plece de acasă către serviciu, în fiecare zi (din rațiuni, motive diverse).
Pastile pentru angajați:
- Fiți disciplinați!
- Dacă v-ați propus un anumit calendar al zilei, țineți-vă de el. Gestionați cât mai bine distractorii – este o formă de maturitate profesională să vă selectați sursele de distragere.
- Nu vă întindeți la povești!
- Nu puține surse indică faptul că angajații simt că numărul de ore lucrate, numărul de email-uri trimise, de telefoane, de ședințe a crescut în pandemie. Încercați să fiți cât mai punctuali în ședințele on-line și în organizarea zilei, în general.
- Fiți sinceri!
- Dacă aveți program, în timpul zilei, la salon, la coafor, la masaj, la piață și apoi vă mai duceți și pe la grădinița, școala copilului sau la biserică, pentru că este o mare sărbătoare, luați-vă o zi de concediu! Nu confundați lucrul de acasă cu prezența în toate locurile de mai sus.
- Respectați-vă limitele și respectați și limitele celorlalți!
- Cred că este suficient de clar: ca să fii productiv, trebuie să muncești 6-8 ore și să faci apoi pauză. Există și altfel de elemente ale vieții care au nevoie de atenția voastră. Odihniți-vă!
- Dacă aveți cum, mergeți la birou măcar o dată pe săptămână!
- E foarte adevărat că distanțele de acasă spre birou și înapoi consumă timp, dar fiți rezonabili și țineți cât de mult posibil un echilibru între lucrul de acasă și de la birou. La birou e de dorit să faci activitățile profesionale, pentru a menține acel echilibru (despre care se tot vorbește) între spații și roluri. Poți să te infectezi și în metrou sau la evenimentul la care te duci seara, după ce toată ziua ai stat acasă, că la serviciu ți-era teamă să nu te infectezi!
Imagine de StockSnap de la Pixabay
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 274
Pentru abonare, click aici