Rolul HR-ului. Impedimente și provocări
În schimb, digitalizarea proceselor de HR înseamnă schimbarea proceselor în sine, plus mutarea informației din suport analogic (hârtie, telefon, radio etc.) în suport digital. În acest caz, tehnologiile sunt folosite pentru a schimba un model de business și a influența creșterea veniturilor sau a aduce valoare.
Compania noastră are soluții IT pentru HR de la ERP, care includ componente care acoperă tot ciclul de viață al angajatului într-o companie (de la recrutare la exit, incluzând soluții tehnice pentru sistemul de management al instruirii, la managementul beneficiilor, managementul performanței). La acestea am adăugat soluții tehnice foarte noi, chiar „futuriste” în acest moment, cum ar fi un robot pentru chat care folosește inteligența artificială și machine learning – care răspunde întrebărilor angajaților și în scurt timp va putea să facă și tranzacții în numele lor, la tehnici moderne de recrutare, cum ar fi video- recrutarea, la systeme de analiză a datelor, la robotic processes automation sau RPA.
Soluția digitală a avut foarte multe influențe la nivelul companiei, începând de la procese standard la nivel global pentru aproximativ 80.000 de angajați, la oportunități globale de dezvoltare și învățare, la accesul la o piață a muncii diversă și globală, la eficiențe an de an asupra costului tranzacției în diversele subfuncțiuni de HR și reinvestirea resurselor financiare în a crește experiența angajaților, în a le oferi soluții noi, incluzându-le pe cele de Inteligență Artificială, de exemplu.
ROLUL HR-ului
Diferențele față de procesele clasice de HR sunt profunde, după părerea mea: HR-ul și-a schimbat rolul de la a administra angajații prin niste procese de HR, la a deveni un principal actor în experiența angajaților la locul de muncă, printr-o suită de sisteme, practici, politici, aplicații accesibile oriunde-oricând, 24 de ore din 7.
Digitalizarea și transformarea digitală a practicilor consumatorilor determină ca și așteptările angajaților să fie diferite, în particular în ceea ce privește mediul digital din business, iar HR-ul are aici un loc central.
HR-ul trebuie să se reinventeze, de la a administra angajații, la a concura pe o piață globală a talentelor, la a reține angajații care sunt din ce în ce mai mobili și la a-i angrena în cultura companiei. Fără tehnologie, care a preluat și va prelua din ce în ce mai mult din acțiunile repetitive și fără valoare adăugată, HR-ul nu poate să își preia rolul strategic pe care trebuie să îl joace.
Specialiștii de HR trebuie să…
Continuarea materialului o găsiți pe www.hrmanageronline.ro.