Secretele succesului profesional: sfaturi utile pentru gestionarea brandului personal online
„Carieră de excepție” – iată un concept tot mai vehiculat de oamenii zilelor noastre. Trecând peste definirea exactă a conceptului în sine și pornind de la premisa că fiecare om știe ce înseamnă acesta pentru el, merită să ne oprim puțin asupra modului în care se poate atinge cariera de excepție ca obiectiv.
Dacă până nu demult simpla trimitere a unui CV și a unei scrisori de intenție puteau deschide lejer poarta oricărui angajator, azi lucrurile s-au schimbat enorm. Peisajul profesional al fiecăruia dintre noi a trecut la un nou nivel și este din ce în ce mai elitist. Tocmai din acest motiv, tactica de ocupare a unor locuri de muncă de top este net diferită și implică neapărat construirea unei prezențe autentice și remarcabile în online.
Un CV nu numai că nu mai poate convinge de unul singur, dar nici un simplu interviu nu mai ajută suficient. Practic, angajatorii te vor căuta în spațiul virtual să afle ce livrezi, ce public ai, cum ești perceput etc. De aceea, ca să te asiguri că ți-ai făcut cât poți de bine partea ta, ar trebui să investești cât mai mult timp și cât mai multă energie într-un brand personal cu care să atragi tu angajatorii înspre tine și nu invers. Acest lucru te va plasa pe o poziție confortabilă și avantajoasă din care vei putea negocia după bunul plac, câștigând toate beneficiile pe care le vizezi.
Ca să faci asta, ar trebui să înveți înainte de toate să îți delimitezi identitatea profesională cu eleganță și originalitate, iar în acest scop, ar trebui să faci o analiză lucidă a principiilor pe care le ai, a aptitudinilor și intereselor tale, dar și să știi să te separi de competitori și să ieși în evidență precum pata de ulei deasupra apei din pahar.
Perfecționarea prezenței tale în online va trebui să fie constantă și subtilă, iar profilul tău să emane de departe profesionalism și eleganță – chestiuni pe care le poți face cu o fotografie într-o postură reprezentativă pentru domeniul tău de activitate și cu sublinierea rezultatelor și a realizărilor pe care le-ai avut în experiențele profesionale anterioare. Se mai poate face și printr-un conținut de calibru, elaborat în stil propriu, prin care să îți comunici pasiunea pentru profesia ta și care să vorbească de la sine despre expertiza ta. În mod cert, toate aceste aspect, odată punctate, vor atrage atenția oricărui potențial angajator.
Unul din elementele cheie va fi însă interacțiunea ta cu publicul tău țintă, pentru că acest punct trădează felul în care îți construiești relațiile cu ceilalți, precum și modul în care gestionezi critica sau cum tratezi un feedback negativ. În interacțiunea cu targetul tău, vei lăsa să iasă la iveală, fără să-ți dai seama de asta, o parte din felul tău de a fi și de a te raporta la lume și la problemele cu care te confrunți. Cu alte cuvinte, vei vorbi despre cine ești cu adevărat, iar angajatorii tăi vor înțelege cu ușurință asta. De aceea, este important să nu încerci să îți construiești o imagine falsă pe care să nu fii obligat să o menții cu eforturi prea mari care te-ar putea demotiva. Dacă te expui firesc, cu bune și rele, îți va fi ușor să te menții în postura din care te promovezi.
Așa că, dacă vrei să îți construiești o carieră de excepție, ține cont de aceste câteva sfaturi utile și amintește-ți să te monitorizezi constant și să îți ții standardele la un nivel cât mai înalt. Doar așa vei intra în sfera celor mai înalți profesioniști și vei fi tratat ca atare.
Succes!
Foto: freepik.com