COOLtura de leadership a Generației Z
Am pornit de la ideea că vocea Generației Z trebuie făcută mai des auzită.
Dacă până mai ieri, ei erau doar cei pentru care se luau decizii, azi vocea lor începe să se audă tot mai des. Și ne surprinde claritatea cu care își susțin cauza. Cum ar trebui managerii, antreprenorii, decidenții să își orienteze atitudinea, discursul și business-ul astfel încât să ajungă și la ei, să îi cuprindă în planurile lor?
Îi vedem și îi auzim pe reprezentanții Generației Z atunci când mai brevetează o invenție năstrușnică ori câștigă un premiu la un concurs internațional, o medalie pentru o olimpiadă sau un post important în managementul vreunei companii de renume mondial. Ori ne iau prin surprindere cu exemple de antreprenoriate de succes la doar 18 ani.
Pe unii dintre ei îi avem chiar și pe-acasă, copiii noștri adică, cei despre care ne plângem că nu le place la școală, nu citesc, nu scot nasul din ecrane, „neascultători“, nerăbdători, rebeli, sfidători. Ce nu înțelegem foarte bine este că toate aceste atitudini pe care noi, adulții – părinți ori angajatori – le considerăm „defecte“, sunt, de fapt, marile lor atuuri pe piața muncii sau pe scena vieții.
Cei născuți în perioada 1995 – 2010 (alte clasificări merg până în 2012) sunt iGeneration sau Generația Tech și au crescut odată cu Internetul, sunt nativi digitali, navighează pe mai multe ecrane simultan, sunt inventivi, lipsiți de prejudecăți, grăbiți, nerăbdători, pragmatici, independenți și încăpățânați.
Sunt ambițioși, gândesc în afara tiparelor și mare parte din viața lor se petrece în rețelele de socializare. Sunt autodidacţi în tot ceea ce înseamnă gadgeturi, iar tehnologia îi împinge spre „autoînvățarea permanentă“. De altfel, tot tehnologia este cea care îi ajută să își creeze propriul spațiu de învățare, evadând din mediile care sunt în dezacord cu așteptările lor.
Tinerii din Generația Z sunt cei mai interesați de implicarea socială a companiilor în comunitățile și problemele sociale, potrivit primului studiu despre interesul Generației Z față de implicarea socială a companiilor din România, realizat de Reveal Marketing Research.
Mai mult, 96% dintre tinerii din Generația Z cunosc cel puțin o companie care s-a implicat sau se implică activ în rezolvarea problemelor cu impact social din România. Același studiu susține că, în ciuda stereotipurilor mediatice – cum că ar fi niște „mutanți digitali“ cu care nu ne putem înțelege – în ultimii ani, implicarea civică a crescut în rândul tinerilor din Generația Z.
Generația Z este mai bine informată decât generațiile X și Y, așadar mai vigilentă și mai critică cu tot ce se întâmplă în societate. Acești tineri au o nevoie acută de motivație, de sens, și se implică activ în campanii de responsabilitate socială. În plus, ei consideră într-o măsură tot mai mare că este responsabilitatea lor să fie atenți și la modul în care marile companii se implică în problemele societății.
Conform unui studiu global, comandat de Dell Technologies, membrii Generaţiei Z posedă o înţelegere profundă şi universală a tehnologiei şi a potenţialului său de a transforma modul în care muncim şi trăim. Generaţia Z intră pe piaţa muncii, aducând o mentalitate orientată spre tehnologie, care va propulsa companiile şi mai departe în era digitală.
Pentru a-i înțelege mai bine, le dăm microfonul lor. Așadar, veți putea citi poveștile, gândurile și opiniile lor în zilele următoare, pe www.revistacariere.ro.
De asemenea, vă invităm la conferința „Generația Z și cultura organizațională a viitorului”, un eveniment susținut de Revista CARIERE și Revista HR Manager, unde vom dezbate provocările care apar odată cu intrarea acestor tineri în câmpul muncii.
Articol preluat din Revista CARIERE, nr 258 – iunie 2019. Pentru detalii legate de abonare, click AICI!