Cosmina Marinescu: Nordul nostru în leadership îl constituie numărul oamenilor care își recâștigă independența și încrederea financiară
Orice datorie generează obligații asupra veniturilor viitoare, de aceea, indiferent de statutul social sau juridic, decizia de a împrumuta bani este extrem de importantă. Este nevoie de reflecție, înțelegere a mecanismelor, prudență, o bună planificare, dar și de un management eficient al banilor.
În România, conform Institutului de Economie Mondială, 92% dintre români au nevoie de alfabetizare financiară. 92% înseamnă că suntem la început de drum ca piață economică și că orice inițiativă educațională este binevenită. Deci avem nevoie de mentori!
Lider al echipei KRUK România, Cosmina Marinescu susține dezvoltarea industriei de responsabilitate financiară prin proiecte de inovație, digitalizare și educație, menite să contribuie la reintegrarea în fluxul macroeconomic, cât mai simplu și rapid, a fiecăruia dintre clienții din portofoliul companiei. Cu o vastă experiență în domeniu, misiunea Cosminei este de a crea modele transformaționale și decizionale care să deservească bunăstarea tuturor celor care își doresc independență financiară. ”Clienții KRUK, peste 2 milioane de români, sunt cei mai importanți mentori pentru noi. Le oferim sprijin pentru a lua decizii avizate în ceea ce privește plata datoriilor. Prin educație și responsabilitate financiară, România prosperă”, susține Cosmina.
În plus, explică ea, ”pentru noi, educația financiară este vitală în tot ceea ce realizăm, în acord cu legile în vigoare și cu respect pentru clienții noștri, crezul nostru fiind acela că suntem întotdeauna responsabili pentru deciziile noastre financiare trecute, prezente sau viitoare, cu impact atât în economia personală cât și în cea comunitară, care pornește cu familia, prietenii, școala, biroul, serviciile & produsele, stilul de viață. O societate educată financiar prosperă, investește capital în mod avizat, iar dezvoltarea sa poate fi durabilă”.
Ziua fără Datorii
Din punctul ei de vedere, românii trebuie să adopte un stil financiar responsabil. Iar pentru asta, la început, esențiale sunt cele trei puncte de control al veniturilor și cheltuielilor:
- Planifică bugetul la începutul lunii sau perioadei financiare!
- Monitorizează cheltuielile esențiale și opționale!
- Dezvoltă Fondul de Urgență și pe cel de Siguranță!
Pași importanți s-au făcut deja, având în vedere că, prin ajutorul oferit de KRUK, până în prezent, aproape 600.000 de români au reușit să își plătească datoriile integral și să își recâștige independența și încrederea financiară.
”Sărbătorim acest indicator al bunăstării economice a României în fiecare an, pe 17 Noiembrie, de Ziua fără Datorii”, amintește ea.
Cultura mentoratului
Director general dar și mentor, Cosmina Marinescu se mândrește cu faptul că în Grupul KRUK există o cultură a mentoratului, exercitat prin respect, cooperare, responsabilitate, dezvoltare și simplitate, o cultură ”pe care ne-am asumat-o și în care credem”. O cultură ce generează o serie de avantaje de business puse în slujba clienților, colegilor, partenerilor, dar și în slujba societății, ”a fiecărei datorii plătite prin programe de responsabilitate financiară dedicate atât tinerilor cât și populației active”.
De exemplu, prin programul Junior Achievement Romania, aproape 9.200 de elevi și profesori au accesat, până acum, gratuit, modulul educațional Credite Inteligente, inclus în programul național Junior Achievement de Educație Financiară. Anual, liceenii României beneficiază de resurse educaționale interactive, prin platforma JA Inspire ™, precum și de ateliere vocaționale susținute de mentori KRUK. Totodată, cu ajutorul comunității The Social Incubator, compania contribuie la alfabetizarea financiară a tinerilor din medii de risc, oferindu-le contextul, încrederea și motivația de care au nevoie în dezvoltarea propriului potențial financiar.
Q&A: Lider cu viziune
Ce înseamnă excelență într-un business atât de provocator, dar și care sunt cele mai importante atribute care o definesc ca lider, aflăm de la Cosmina Marinescu în interviul de mai jos.
Cosmina, industria de management al datoriilor are un profil provocator. Ce înseamnă, de fapt, excelență într-un astfel de business?
Odată cu responsabilizarea companiilor în ceea ce privește rolul acestora în societate, cred că percepția asupra excelenței în business, în general, s-a extins dincolo de cifre. Dacă, înainte, cifra de afaceri, venitul, profitul, dimensiunea echipei sau a portofoliului de clienți dădeau măsura liderului de piață, acum ne uităm mai degrabă la atribute umane, de citizenship, adică la valoarea socială a companiei. Percepția bate cifrele atunci când asociem noțiunea de leadership cu un anumit brand sau cu o persoană care îl reprezintă. Cred că e la fel și în cazul excelenței.
Pe măsură ce businessul crește, cresc și responsabilitățile în cadrul comunității – partenerii, angajații, clienții, locuitorii din aceeași zonă geografică tratează compania ca pe un cetățean, prin urmare, primează modul în care aceasta tratează la rândul ei oamenii, mediul înconjurător și alte dimensiuni ale contractului social. Cred că definiția excelenței în business-ul nostru poate porni de aici: clientul alege întotdeauna modalitatea de plată a datoriei sale – amiabil sau juridic, responsabilitatea financiară îi aparține, decizia îi aparține. De altfel, întreaga noastră cultură organizațională e centrată pe bunăstarea umană – respectul, responsabilitatea și recunoașterea față de oameni ne definesc abordarea față de comunitate.
Echipa noastră găsește în liderii săi mentori responsabili, mereu deschiși către dialog, feedback și învățare continuă; aici, punem mare accent pe intraprenoriat și recunoaștem deopotrivă succesul personal cât și pe cel colectiv. Am construit cu partenerii relații solide, bazate pe încredere și integritate. Prin avansarea tehnologică, protejăm mediul înconjurător, economisind resursele. Totodată, investim constant în proiecte sociale de educare financiară, și astfel, susținem gradul de alfabetizare în acest domeniu.
În cazul tău, cine sunt mentorii care te-au ghidat sau încă te ghidează în carieră?
Clienții KRUK, fiindcă de aici vin cele mai oneste feedbackuri, care dau măsura relevanței unui business. Apoi, echipa, de la care învăț foarte multe, mai ales cu ajutorul sondajelor pe care le derulăm în companie pentru a afla percepția colegilor în ceea ce privește business-ul, ca să știm apoi ce e nevoie să îmbunătățim. Organizația în sine susține o cultură a dialogului deschis și a mentoratului – deci angajații, colegii, sunt un barometru cheie în privința contribuției noastre la bunăstarea clienților. La fel de importanți, partenerii de afaceri sunt mentori excelenți, fiindcă au, de multe ori, viziuni diferite asupra aceluiași aspect, ceea ce ne determină să ne analizăm propria perspectivă.
Am reușit să transpun disciplina și determinarea dobândite în perioada de performanță sportivă și în business. Sunt foarte multe similarități între cele două lumi, care pot părea atât de diferite la prima vedere – sportul de performanță, mai cu seamă cel de echipă, te lansează în viață cu o serie de aptitudini pe care le descoperi abia după ce te regăsești într-un nou mediu competitiv.
Cum reușești să îți păstrezi echipa motivată?
Prin leadership participativ barierele de pe verticala funcțiilor din companie se transformă în realizări și particip la procesul decizional ca orice alt angajat. Când lucrăm împreună, suntem eficienți și împărtășim aceeași viziune – cu alte cuvinte, e nevoie ca întreaga echipă să se regăsească acolo. Știm ce ne unește, știm ce ne motivează eficiența, ne cunoaștem disciplina și suntem determinați să ne menținem cultura sănătoasă, a respectului pentru unicitatea și talentul fiecăruia. În ultimul an, am văzut deschidere, dorință de a răzbi, mai mult ca niciodată până acum.
În plus, în echipa noastră cultura intraprenorială este valorizată. Aici, fiecare coleg se dezvoltă independent prin determinare, dar și ghidat de misiunea comună a business-ului nostru. Această abordare creează un spațiu în care oamenii se pot descoperi pe sine, dar și pe colegii lor, dezvoltă o percepție mai autentică asupra energiei echipei și a organizației ca întreg și înțeleg rolul lor în dezvoltarea comună.
În contextul actual, cum reușiți să vă mențineți în topul industriei în care activați? Ce v-a ajutat, ca echipă, să ajungeți la o astfel de performanță?
Pentru noi succesul vine de fiecare dată cu și mai multe responsabilități, astfel că orice reușită ne ghidează spre obiective mai puternice. Nordul nostru în leadership îl constituie numărul oamenilor care se conectează cu datoriile lor, pentru a-și recâștiga independența și încrederea financiară. De aici, setăm obiective smart și indicatori de performanță, implementate unitar, la nivelul fiecărui membru al echipei noastre. De-a lungul anilor, misiunea noastră a rămas aceeași: responsabilizarea financiară a Românilor și integrarea lor în circuitul financiar. Acest mindset ajută echipa să evolueze împreună cu businessul la care a aderat. În KRUK, depășirea propriei performanțe cu determinare este un atu al fiecărei persoane din echipă.
De aceea reușim mereu să avem obiective bine setate și să ne organizăm un mediu de lucru eficient și inovator, astfel încât să putem comunica simplu și să fim partenerii de care clienții noștri au nevoie.
Suntem mândri că reușim să oferim modelul nostru de performanță și că ne detașăm în competiția pentru excelență în managementul datoriilor. În centrul preocupării noastre rămâne bunăstarea tuturor celor care doresc un stil financiar responsabil.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 283
Pentru abonare, click aici