Cum construiești o echipă care să rezolve problemele repede și bine
Angajează oameni care nu se tem de riscuri. Pune la punct un proces de intervievare a candidaților care să te ajute să găsești oameni care doresc să se dezvolte profesional, care practică învățarea continuă și care nu se tem de nou. Întreabă-i despre ce eșecuri au avut după ce și-au asumat riscuri și cum le-au gestionat, roagă-i să-ți spună ce idei de îmbunătățire au avut în munca lor și dacă le surâde ideea de a lucra în mai multe departamente din aceeași companie.
Construiește o echipă formată din oameni din medii diferite. O echipă de oameni cu pregătire diferită, din mai multe clase sociale, care vin din culturi și zone geografice diverse și au vârste diferite îți va consolida organizația. Reunind un set complex de experiențe, oamenii vor aborda provocările diferit, vor rezolva problemele mai ușor și mai bine și vor genera mai multe oportunități.
Oferă-le angajaților tăi cât mai multe oportunități de a-și continua instruirea.
Că sunt mari sau mici, companiile le oferă angajaților oportunități de a-și continua pregătirea profesională, pentru a câștiga noi abilități, cunoștințe, idei și perspective. Nu este vorba numai despre îmbogățirea setului de cunoștințe funcționale, ci și de dezvoltarea creativității și de creșterea capacității de inovare. Astfel, oamenii din echipa ta vor putea și vor avea încredere să propună idei noi.
Provocă-ți angajații cu proiecte care îi scot din zona de confort. Fii la curent cu planurile de carieră pe care le au, întrebându-i regulat despre obiectivele lor. În acest sens, va trebui să cauți sau să le creezi oportunitățile de care au nevoie pentru a evolua. Uneori, asta înseamnă că va trebui să le oferi spre rezolvare un proiect dificil. Proiectul în sine și lecțiile pe care le vor învăța prin intermediul acestuia pot avea un rol definitoriu și îi pot propulsa cărte un nou nivel de carieră. În plus, vei avea și tu ocazia să vezi câtă tărie de caracter și hotărâre au angajații tăi, ca să le poți potența și utiliza cu măiestrie.
Încurajează-ți echipa să încerce lucruri noi. Câștigarea de noi perspective crește adaptabilitatea și dezvoltă capacitatea de rezolvare a problemelor. E important ca oamenii să se afle în situații noi, în care nu se simt neapărat foarte confortabil, pentru a căuta moduri de adaptare la o altă dinamică și la un alt fel de a face lucruri. În acest fel vor câștiga nu numai abilități, ci și conștiință de sine, încredere în sine și curaj.
Stimulează autocunoașterea și conștiința de sine, mai ales prin puterea exemplului tău. Este eficient ca oameni să-și cunoască atât limitele pe care le au (pentru a le compensa, inclusiv cu ajutorul echipei), cât și pe cele pe care nu le au (care pot deveni bariere în munca și dezvoltarea lor).
Concentrați-vă mai mult pe soluție, decât pe problemă. Este important să acordăm problemei atenție suficientă, ca să o înțelegem în profunzime și să nu tratăm numai simptomele, fără să ne ocupăm de cauză. Dar dacă ne concentrăm excesiv pe problemă, mintea noastră stârnește gânduri negative, care generează emoții negative. Dacă, în schimb, ne concentrăm pe răspunsuri și soluții posibile, energia noastră va fi investită constructiv și vom obține mai repede rezultate mai bune.
Întreține o cultură a curiozității. Curiozitatea nu este numai o sursă de cunoștințe și idei, ci și o sursă de entuziasm. Nu este suficient să fii competent, trebuie să-ți păstrezi gândirea mereu proaspătă, să fii mereu la curent cu ce se întâmplă, să încerci să înțelegi cât mai mult din contextul de muncă și de viață – atât al tău, cât și al altora. Curiozitatea nu consolidează doar abilități, ci crește și creativitatea și implicarea necesare pentru a formula strategii pentru succes.
Lumea evoluează rapid, iar asta descătușează puterea oamenilor, care au mai mult timp, energie și oportunități pentru a-și utiliza abilitățile umane. Aceste transformări profunde sunt de bun augur dacă oamenii își folosesc puterea înțelept.
Surse:
How to help your employees improve their problem-solving skills – Forbes
4 ways to improve your problem-solving skills
Why curiosity in business is a winning attribute