Diana Bera: Grija față de oameni, mediul competitiv și provocator sunt atuurile organizației noastre
Ultimii ani au remodelat radical piața muncii. Modul de lucru, reguli și relații, modalități de colaborare și comunicare, nevoi și așteptări sunt, astăzi, privite și abordate altfel. La fel și impactul lor. Pentru angajați sau candidați, parteneri sau clienți, câștigul financiar nu mai este principalul motor de căutare ori componenta care să decidă alegerea. Tot mai mulți sunt interesați să lucreze în și cu o companie cu reputație solidă, recunoscută pentru grija față de oameni, comunitate și mediu. Iar asta a oferit noi valențe etice succesului, schimbând rețeta după care orice brand de prestigiu își consolidează imaginea.
Ce ingrediente ”sănătoase” folosește în rețeta succesului ei compania Scandia Sibiu, lider pe piața conservelor pe bază de carne din România, un brand de renume, care anul acesta împlinește venerabila vârstă de 100 de ani, aflăm de la Diana Bera, Director Resurse Umane Scandia Food.
În noua eră a muncii, pe o piață din ce în ce mai concurențială, un brand bun de angajator poate avea rol determinant în atragerea și retenția talentelor. Dar, pentru a fi astfel perceput – bun angajator- trebuie să ai o strategie sănătoasă, autentică, relevantă, care să te diferențieze de concurență. Care sunt principalele componente și cei mai solizi piloni pe care v-ați construit dvs strategia de employer branding?
Într-adevăr un brand bun de angajator are un rol determinant în atragerea și retenția talentelor, iar pilonii pe care ne-am construit strategia de employer branding este crearea unui mediu de lucru în care să ne putem dedica misiunii, viziunii și valorilor companiei, astfel încât angajații să beneficieze de un loc de muncă plăcut și motivant, în care să se simtă valoroși și apreciați.
Anul acesta este unul cu totul și cu totul special pentru noi, deoarece aniversăm 100 de ani de la înființare și suntem extrem de bucuroși să avem alături de noi colegi care lucrează în cadrul companiei de peste 2 decenii. Longevitatea colegilor în cadrul companiei ne confirmă faptul că pilonii amintiți mai sus, împreună cu eforturile noastre susținute de a investi constant în oameni, în cercetare-dezvoltare precum și în cele mai avansate tehnologii și capacități de producție, ne ajută să evoluăm, să ne adaptăm în permanență nevoilor unei lumi în continuă schimbare și să oferim tuturor colegilor noștri mediul de lucru stabil, sigur și competitiv.
Totuși, rolul brandului de angajator nu constă doar în crearea imaginii, ci și în înțelegerea motivațiilor, nevoilor și așteptărilor angajaților. Din experiența dvs, ce își doresc, de fapt, astăzi, angajații de la un bun angajator?
Consider că este extrem de important să existe pachete și proiecte în cadrul companiei care să motiveze dar și să răspundă nevoilor și așteptărilor fiecărui nivel profesional în parte. Cu siguranță, aspectul financiar este relevant, însă, pe lângă acesta, sunt importante relațiile cu managerii direcți dar și cele interumane alături de o serie de alți factori meniți ca, la finalul zilei, întreaga echipă să își atingă potențialul maxim.
Există în cadrul companiei și programe de retenție și fidelizare care ajută la crearea unui mediu de lucru motivant dar care oferă și stabilitatea pe care cu siguranță fiecare persoană în parte o caută.
De ce ar vrea un profesionist să lucreze la Scandia Food?
Cu siguranță este o decizie care aparține întru totul fiecărui potențial candidat, respectiv viitor coleg, însă, pe lângă pachetul financiar și programele de dezvoltare profesională și personală, așa cum menționam și anterior, consider că unul dintre principalele argumente pentru un profesionist îl reprezintă provocările pe care o companie ca a noastră, în continuă expansiune, le oferă. În mod cert, sunt puține companii în cadrul cărora poți găsi acest mediu competitiv și provocator, astfel încât considerăm că acesta reprezintă un atu al organizației noastre. În plus, fiind o companie antreprenorială, viteza de reacție este mult mai mare, gradul de adaptabilitate la nevoile pieței, consumatorilor dar și al partenerilor este unul extrem de ridicat, toate acestea formând un mediu extrem de dinamic care oferă în același timp oportunitatea de a asimila și învăța noțiuni extrem de valoroase.
Un brand solid de angajator nu ajută doar în procesul de recrutare, ci și în diminuarea fluctuației de personal. Ce programe pentru fidelizarea angajaților derulați la nivel de companie?
Piața forței de muncă trece printr-o perioadă dificilă, deficitul de personal se accentuează din ce în ce mai mult, iar acest aspect ne impactează bineînțeles și pe noi. Una dintre măsurile adoptate pentru a atenua efectele acestei perioade a fost apelarea la o firmă specializată în recrutarea forței de muncă din Sri Lanka, pentru anumite poziții vacante. Între timp, noii colegi, pe lângă beneficiile contractuale, au intrat și în programele de dezvoltare adaptate în funcție de specificul fiecărui departament, pentru a se integra și a corespunde cerințelor specifice. Nu este ușor să găsim angajați pentru pozițiile vacante, ținând cont că sunt rare momentele în care nu avem procese de recrutare active, iar acest aspect se resimte din ce în ce mai mult o dată cu creșterea numărului de companii din cadrul grupului.
Facem eforturi constante în a oferi tuturor angajaților oportunitatea de a se specializa, astfel încât fiecare să reprezinte, în primul rând, un real ajutor pentru întreaga echipă, dar să contribuie și la dezvoltarea personală.
Oportunitățile de creștere în carieră, de dezvoltare personală și profesională sunt motive bune pentru care angajații aleg să rămână într-o companie. Ce experiențe oferiți dvs din acest punct de vedere?
Una dintre principalele valori ale companiei este GRIJA față de angajați, iar dorința noastră cea mai mare este să îi știm în permanență în siguranță și sănătoși, alături de familie și colegi. Această grijă vine către ei și prin prisma contribuției noastre la dezvoltarea profesională și personală a fiecăruia în parte. Printre experiențele pe care le oferim, se numără și oportunități de avansare atât în cadrul echipei, cât și în cadrul altor companii din cadrul grupului. Menționez faptul că în cadrul echipei din care fac parte am alături colegi cu care lucrez de peste 20 de ani și îmi este tare drag să văd cât de mult și de frumos a evoluat fiecare în cadrul companiei.
Anul acesta, ținând cont că este un an aniversar pentru noi, ne-am dorit foarte mult să celebrăm cei 100 de ani de la înființarea companiei cu fiecare entitate din cadrul grupului, astfel încât cu toții să simtă acest spirit și apartenența în familia Scandia, iar acest lucru a fost mai mult decât binevenit.
După 2 ani de restricții și situații mai puțin plăcute cu toții aveam nevoie de astfel de momente în cadrul cărora am reușit să ne cunoaștem și noii colegi mult mai bine, vorbim desigur despre colegii din cadrul noilor companii intrate în grup, Scandia Food Frozen și Agra’s, deoarece, la finalul zilei, suntem cu toții parte a marii familii Scandia Food.
100 de ani… La o asemenea vârstă, ajungi doar dacă în ”hrana” organizațională de zi cu zi păstrezi câteva ingrediente de bază, precum: deschidere spre nou, onestitate, credibilitate, profesionalism. Care este rețeta longevității în cazul Scandia? Care sunt principiile și valorile care țin sănătoasă inima companiei chiar și după 100 de ani de prezență în piață?
Nu există o rețetă a longevității cum nu există nici o rețetă a succesului, însă experiența acumulată în toți acești ani ne-a demonstrat că doar prin multă muncă, disciplină, rigoare, implicare, pasiune pentru ceea ce facem și o echipă unită am devenit ceea ce suntem astăzi, familia Scandia Food.
Misiunea noastră este să fim alături de consumatorii noștri zi de zi, prin produse inovatoare care să le aducă echilibrul necesar stilului de viață dinamic.
Acest articol este preluat din ediția print a Revistei CARIERE nr. 281
Pentru abonare, click aici