Employee experience - cultura organzațională
Invitații din panelul evenimentului, Luminița Florea, Director People & Culture, Philip Morris România, Andreea Fasui, HR Manager, Softelligence, Online – Gabriela Drăghia, Co-fondator, Pluria și Vasile Alecsandru Strat, Associate Professor, Dept. of Statistics & Econometrics Dean of Bucharest Business School, împreună cu Iulia Buciuman, Managing Partner, HUMANISTIC, moderatorul evenimentului, au vorbit despre ce înseamnă experiența angajatului și a angajatorului și despre modele de programe/acțiuni concrete. Dincolo de traininguri se investește și în partea umană. Există programe de coaching, comunicare, stress management, nutriție, postură care ajută angajatul să fie mai productiv. Ce înseamnă cultura organizațională? Un set de credințe, comportamente, atitudini pe care le manifestăm fiecare dintre noi ca angajați, în cadrul companiei în care activăm. Misiunea companiei - este ceva stabilit, calea pe care o organizație va funcționa pentru o perioadă de timp. Diversitatea și includerea diversității are o mare pondere în ultima perioadă. PMI a venit cu câteva exemple concrete în acest sens. Auditul este iarăși un proces important care au dus la campanii de engagement cu principii simple, pentru fiecare grup de angajați în parte.Cum văd studenții tradiționali ideea de recruare.
Resursele umane, cultura organizațională sunt acele lucruri importante la care se uită candidații. Antreprenorii, ownerii de companii au nevoie de progrme bine puse la punct care să aducă rezultate, cifre, motivație din partea angajaților. Legătura cu companie se crează prin oameni. Atunci când o persoanp exclamă:„uite, un om cu care mi-ar plăcea să lucrez” devine interesant. Angajații tind să își dorească să aibă flexibilitate continuă. Azi lucrez din Brașov, mâine vreau să lucrez din Malaga. Ceea ce este important pentru ei este să le ofere încredere angajatorilor că vor continua să fie productivi, chiar dacă nu merg la birou.Provocările managerilor de resurse umane
Recrutarea - este o provocare pentru că vorbim despre lucrul remote care are avantaje la modul că firmele au avut angajați și din alte orașe. Reversul medaliei este că firmele concurează acum la nivel internațional. D.p.d.v. employee experience, munca remote are părți bune. Apar provocări în a adapta angajații unui program și a lucrului în echipă. Pe zona de soft sunt priorități cum ar fi engagement și management al talentelor. Există un mai mare impact al wellbeingului în engagement. În ultimii 2 ani existpă o dinamică concentrată la wellbeing. Criza sanitară, situația din Ucraina, criza economică... sunt evenimente care influențează angajații. Încă nu s-a găsit o soluție exactă pentru a ajuta angajații să nu mai fie obosiți din cauza atâtor vești nu chiar bune. Dar lucrurile merg spre bine.Soluții în modul de lucru
Soluțiile variază. Totul depinde de angajtori, de angajați, de domeniul de lucru. Managerii au misiunea de a-i face pe angajați să rămână la locul de muncă. Trebuie să aibă mare grijă de concurență. O să vină vremea reglementării și atunci o să creeze niște dezechilibre majore pe termen lung. Nu poți lucra de undeva, să fii plătit de altundeva și să aștepți beneficii din altă parte. Un număr foarte mare de companii se folosesc de birourile flexibile în plus față de locul de muncă de acasă sau de la birou. Angajații se gândesc că angajatorul se implică să îi fie bine subalternului și asta îl va face să funcționeze mai bine. Este greu să găsețti un spațiu bun pentru toți angajații. Puteți vizualiza aici discuția din panel: Aici puteți vizualiza întreg evenimentul:Parteneri: Continental, Flex, Romanian Software, La Fantana, Phillip Morris Romania, Pluria, Softelligence, EGGER, Metropolitan Life, Telekom Mobile, Interbrands Orbico, Wolf Theiss, Edenred Romania și Benefit Partener academic: Bucharest Business School Parteneri media: CARIERE, BIZ, HR Club, Doingbusiness.ro, Jurnalul de Afaceri, CONAF, Financial Intelligence, Hipo, Portal HR, Psychologies, Repatriot, Spotmedia, Wall-Street